Crysis-skaparna gör MMOFPS

Robot
Medlem
Crysis-skaparna gör MMOFPS

Men alltså mikrotransaktioner?? Borde fan bli förbjudet.

Medlem

PC FTW.

Hoppas att det kommer till europa också.

Medlem

Men alltså mikrotransaktioner är sämst. Det blir oftast billigare för konsumenten om det är en fast månadskostnad/fullprisspel eftersom man annars hela tiden måste köpa massor med grejor för att ha viktiga fördelar. Titta bara på BF: Heroes...

Moderator | Testpilot
Skrivet av SubMarine:

Men alltså mikrotransaktioner är sämst. Det blir oftast billigare för konsumenten om det är en fast månadskostnad/fullprisspel eftersom man annars hela tiden måste köpa massor med grejor för att ha viktiga fördelar. Titta bara på BF: Heroes...

Wrong eftersom du inte måste köpa. Gör dom t ex som i league of legends så funkar det ju bara fint


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

När det kmr till FPS vad skiljer coop från PvE? Tycker det låter som samma sak jag...


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av SubMarine:

Men alltså mikrotransaktioner är sämst. Det blir oftast billigare för konsumenten om det är en fast månadskostnad/fullprisspel eftersom man annars hela tiden måste köpa massor med grejor för att ha viktiga fördelar. Titta bara på BF: Heroes...

Wrong eftersom du inte måste köpa. Gör dom t ex som i league of legends så funkar det ju bara fint

Sant i League of legends får man aldrig känslan att någon har stora fördelar för att de har betalat pengar för något.:up:

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av SubMarine:

Men alltså mikrotransaktioner är sämst. Det blir oftast billigare för konsumenten om det är en fast månadskostnad/fullprisspel eftersom man annars hela tiden måste köpa massor med grejor för att ha viktiga fördelar. Titta bara på BF: Heroes...

Wrong eftersom du inte måste köpa. Gör dom t ex som i league of legends så funkar det ju bara fint

Det beror på. Nu har jag iof inte spelat League of Legends på ett år men senast jag gjorde det så kunde man inte köpa grejor som gjorde ens karaktär bättre. Detta är ett BRA upplägg för spel som har mikrotransaktioner.

Däremot om man kollar på BF: Heroes så inser man snabbt att mikrotransaktionerna ger spelare chansen att köpa vapen som har t.ex. mera skott samt gör mer skada. Detta innebär att om man inte väljer att betala så har man ett ganska stort undertag jämtemot de spelare som betalar. Alltså måste man i stort sätt betala för att kunna spela spelet på lika villkor.

Medlem

Vill aldrig någonsin spela ett spel med mikrotransaktioner, alltså att spela seriöst med det och börja betala o köpa grejjer. Betalar hellre månatligt - inte mycket ska det kosta heller.

Köpa ett spel fullpris och sedan får det vara bra är det som gäller helst, tvekar på att köpa spel som man behöver betala för i längden dock.

Medlem
Skrivet av Metal4life:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av SubMarine:

Men alltså mikrotransaktioner är sämst. Det blir oftast billigare för konsumenten om det är en fast månadskostnad/fullprisspel eftersom man annars hela tiden måste köpa massor med grejor för att ha viktiga fördelar. Titta bara på BF: Heroes...

Wrong eftersom du inte måste köpa. Gör dom t ex som i league of legends så funkar det ju bara fint

Sant i League of legends får man aldrig känslan att någon har stora fördelar för att de har betalat pengar för något.:up:

Dock är League of Legends det enda som använt sig av mikrotransaktioner på ett bra sätt. Så vitt jag vet.

Medlem

Kanske blir coolt, men vilket jäkla namn. O_o låter som en blandning mellan Warhead och Facebook.

Medlem

guildwars har ett bra system med microtransactioner.. du behöver inte köpa ett smack för att ha ett fullgott spel.. men du kan krydda med lite saker som costumes o grejjor för typ 70kr om man vill.. eller köpa extra karaktärslots när du gjort av med dina 8


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av SubMarine:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av SubMarine:

Men alltså mikrotransaktioner är sämst. Det blir oftast billigare för konsumenten om det är en fast månadskostnad/fullprisspel eftersom man annars hela tiden måste köpa massor med grejor för att ha viktiga fördelar. Titta bara på BF: Heroes...

Wrong eftersom du inte måste köpa. Gör dom t ex som i league of legends så funkar det ju bara fint

Det beror på. Nu har jag iof inte spelat League of Legends på ett år men senast jag gjorde det så kunde man inte köpa grejor som gjorde ens karaktär bättre. Detta är ett BRA upplägg för spel som har mikrotransaktioner.

Däremot om man kollar på BF: Heroes så inser man snabbt att mikrotransaktionerna ger spelare chansen att köpa vapen som har t.ex. mera skott samt gör mer skada. Detta innebär att om man inte väljer att betala så har man ett ganska stort undertag jämtemot de spelare som betalar. Alltså måste man i stort sätt betala för att kunna spela spelet på lika villkor.

vad synd då att man kan köpa saker som gör dig bättre /runes i lol sen kan du köpa boosts som gör att du levlar snababr som gör att du blir snabbare detta har man kunat göra sen betan men men kan skaffa det mä'sta om du tillbringar runt 8h per dyngn i spelet.
men annars måste jag säga att jag inte gillar gratis spel med mirco och inte för balance utan för att spelen inte i sig blir bra utan för det mästa ren skit som tex lol (lol är inget bra spel men det speler ingen roll om man itne spelar seriöst).


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av shaitan:

guildwars har ett bra system med microtransactioner.. du behöver inte köpa ett smack för att ha ett fullgott spel.. men du kan krydda med lite saker som costumes o grejjor för typ 70kr om man vill.. eller köpa extra karaktärslots när du gjort av med dina 8

men dom började ganska sent med det ahr jag för mig och sen så var det ju ett pris på att köpa spelet först vilket gör att jag inte tolkar spelet till micro beroande.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

mmofps har en marknad i asien? Orly?

Inaktiv

Tja, hela grejen med microtransaktioner ska tydligen vara rätt stort i asien har jag hört så det är väl inte så konstigt att de satsar på det där.

Medlem

Allting låter underbart bra... förutom en del.. asien..
VARFÖR ASIEN!! >.<
Dom ska alltid få de bästa MMO spelen före oss
Ska f*n börja plugga japanska igen och dra till Japan

Medlem

Var det någon som nämnde mikrotransaktioner? ALL THAT RAGE.

Medlem

Är det bara jag som reagerar på att det här är det här verkar vara deras första spel som inte innehåller Cry i namnet?


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar