Rage: Mutant Bash TV

Robot
Rage: Mutant Bash TV

Va, har Id Softwares nya spel läckt ett år innan släppet?! Nej, men du får en god försmak via din Iphone.

#id-software, #doom, #quake, #doom-3-2, #rage-mutant-bash-tv, #apple


Medlem
Rage: Mutant Bash TV

Se bättre ut än vad Wii kan klara av xD


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Lektar till Rage


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Medlem

Har själv testat både standard och HD-versionen och är mycket imponerad... Att min lilla 3GS kan klara något som ser så jäkla bra ut är verkligen imponerande!
Visst finns det bara tre banor och är därmed alldeles för kort, men... Det räcker ändå rätt bra på något sätt då det finns massor med utrymme att finslipa sitt sikte och spela om spelet
Är man impad av detta rent grafiskt, så rekommenderar jag varmt att man ska testa Epic Castle med (Gratis demo på en mobil version av unreal engine)...
He**te alltså... Snart behöver vi inte ha spelkonsoller hemma... Då har vi dem med oss... I fickan
En annan rätt intressant tanke är... hur fruktansvärt(!!!) snygga och snabba skulle man inte kunna göra spel till PC'n om man bara valde att superoptimera grafik och allt i stället för att se på PC'n som en överdimensionerad maskin och slö-koda därefter?

Medlem

Ja nu blir man ju onekligen lite avis på Iphone ägarna, men men man kan inte få allt.


signatur

//toxaris
//Daniel Persson

Medlem

Är det värt att köpa HD istället för SD till iPhone 4?

Medlem

Tankar SD till iPoden nu! Kändes lite väl optimistiskt med HD-versionen för den stackars plattan.

Medlem

Fy fan va snyggt!
Lär ju dessutom se ännu bättre ut IRL då skärmen är lite mindre än va bilderna är. Ser helt Awesome ut.

Medlem

kanske man skulle köpa till ipaden


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skägg.
10 Chambers

Skillnaden mellan sd och hd på en iphone-skärm är inte stor men får åtta spänn så...


signatur
Medlem

Jag blir imponerad.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Är riktigt imponerad hur John Carmack har lyckats snickra ihop detta "lilla" underverk till grafikmotor till iphone.

Enligt demostrationsversionen av rage till iphone, ligger fps = konstant. Hur är det med denna version?

John Carmack påstod att spelet inte utnyttjar ipad-hårdvaran till fullo.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

yeay, ska precis ta o cykla iväg till Konsum o hämta mobilen ( stadens lilla Postuthämtnings ställe ) blir Rage, Modern combat 2 och angry birds Nötande dem närmaste dagarna


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av magma:

John Carmack påstod att spelet inte utnyttjar ipad-hårdvaran till fullo.

Syftar du på hans blogg där han skrev att de återanvände kod från Doom Resurrection för att spara tid?

Medlem

Kan de inte släppa spelet till Android också? D:

Medlem

Det här är första hd-spelet till iphone va?


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av bojaka:

Visst finns det bara tre banor och är därmed alldeles för kort, men... Det räcker ändå rätt bra på något sätt då det finns massor med utrymme att finslipa sitt sikte och spela om spelet

Hade det varit mer än tre banor så hade nog spelet blivit för stort. Redan nu så är det en nerladdning på ca 700mb (för SD versionen) som blir bra mycket mer när det är installerat på din telefon. Fick för första gången se varningen om att jag hade ont om utrymme på mobilen när jag installerade detta men jag får nog anse att det var värt det

Skrivet av Eottt:

Det här är första hd-spelet till iphone va?

Finns tonvis med spel som heter något med HD på AppStore. Finns gott om spel som tar till vara på den bättre upplösningen på iPhone 4 om det är det du menar med HD. Pratar vi ren upplösning så är det ju 720i som bedöms som den minsta upplösningen för att få kallas HD och det lever inte skärmen upp till på varken iPad eller iPhone fyra så det.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Eottt:

Det här är första hd-spelet till iphone va?

Finns massor av spel som har grafik gjorda för iPhone 4/iPad upplösning.

Vanligtvis används ju termen "HD" efter en titel bara för att indikera att det är en iPad version. Så är inte fallet med Rage, här betyder det enbart att texturerna är i högre upplösning. Både SD och HD versionerna körs i samma upplösning fast med olika texturer alltså.

Medlem

Har HD-versionen på min iPad och det är riktigt kul spel. Ser fram emot XBOX-versionen.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

Kan inte sluta nöta spelet! Jävla hittepå.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av Dunis:
Skrivet av magma:

John Carmack påstod att spelet inte utnyttjar ipad-hårdvaran till fullo.

Syftar du på hans blogg där han skrev att de återanvände kod från Doom Resurrection för att spara tid?

Längesen jag såg videon. Men det var under en introduktion till rage för iphone 4.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ge Androidversion!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

NÄMEN! äre inte kotick på bild högst upp X)?

Medlem

sjukt nice iphone spel, jag kan dock tycka kontrollen inte alltid fungerar som den ska.

1
Skriv svar