Dags för lite gaminggear!

Medlem
Dags för lite gaminggear!

Sådär, nu har man fyllt år och känner att det är dags att skämma bort sig själv med lite uppdatering utav mus, hörlurar och kanske ett tangentbord. Min gamla trotjänare till intellimouse har smält på högra sidan, hörlurarna av märket Icemat har gått sönder på ett sätt att lurarna trycker på öronen utan att vägas upp och tangentbordet vägrar trycka på vissa tangenter. Så nu jäklar vill jag ha tips på uppgraderingsalternativ!

Mus är det viktigaste känner jag. Jag har väldigt dålig på vad som är bra numera, vilka spelmöss är det som klassas som dem bästa numera? Är det Razermössen? Någon som har erfarenhet i prisvärda versioner?

Hörlursmässigt så överväger jag en ny Icemat Sibera lur då jag gillade modellen ända tills den gick sönder efter 3 års användning. Dem nya modellerna som ser exakt likadana ut som min har dock ökat i pris ganska rejält. Vad är nytt? Är det värt det? Andra tips på lurar? Vill dock ha lurar med stora kåpor då jag finner att sådana med snävare gör ont på mina öron efter ett tags användning.

Tangentbordet är det slutgiltiga och kanske det jag låter ligga om jag inte finner något bra. Vilka bra är det som finns därute? Är det G15 (fast nyare modell vilka det är) som gäller än? Är dem dyrare modellerna värda sitt pris?

Jag tänker mig väl att jag ska spendera runt 1500 på detta, plus eller minus några hundralappar om det är värt det.

Alla tips uppskattas!


signatur

Videomupp

Medlem

Mus: Qpad 5k Lätt grymmaste musen jag kört med,

lurar: Dunno

Tangentbord: Själv kör jag med Logitech G19. Helt onödigt att ha en riktig lcd display i tangentbordet. Men annars helt okej.

Skulle jag köpa idag skulle jag nog kolla på Razer BlackWidow.

http://www.webhallen.com/hardvara/118245-razer_blackwidow_mec...


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Razer gör bra möss men dom är ganska små, därför väljer jag hellre Qpad, Steelseries eller Logitech. Roccat har rättat till sina misstag med Kone och den nya Kone[+] är värd pengarna. Fast det är helt upp till en själv, då alla har olika händer.

För headset väljer jag direkt något från Steelseries, inga tvivel om saken. Sibera v2 är riktigt sköna, samt 5HV2 är också härliga. Razer har jag bara sett bra recensioner om att dom gör bra saker men majoriteten utav alla jag har pratat med är enade om att Steelseries gör bättre.

Tangentbord, bra fråga där. Razers BlackWidow är något som jag skulle rekommendera, men deras Lycosa är också härlig. Steelseries och Qpad gör ganska bra tangentbord men det är något som saknas på dom. Logitechs G11/G15 var riktigt härliga.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

nu ska du få ett par riktigt bra tips!, jag kör med intelli 3.0 vilket än idag är ett väldigt bra och prisvärt val, om du därimot inte gillar dallrande scrollhjul borde du skaffa dig en G5a eller dylikt, lurarna du bara måste skaffa dig är dom här ---http://www.netonnet.se/art/dator/dataljud_och_webcam/headset/headset-gaming/CreativeLabs-HS-1100-Arena-Gaming/125220.4179/---
jag har aldrig haft bättre ljud, går att jämnföra med min polares sennheiser dj lurar, och det är riktig kvalité! tagentbord kan du skaffa dig nåt i G serien hos logitech eller om du vill spara på pengarna skaffar du något för ungefär 300kr, över 300kr brukar vara utav bra kvalité, men lurarna är bara ett måste, grymt ljud både i lurarna och mick!

Medlem
Medlem

Jag funderade lite på en Logitech MX518, lite gammal goding och inte allt för dyr. Får man bättre möss för det priset tro? Eller har den blivit förlegad? G500 såg iofs ut som steget över så kanske ska man satsa på en sådan.

Simon, dem creativelurarna såg väldigt intressanta ut om det du säger stämmer Speciellt då dem fanns för 500 kronor istället för 900 som netonnet vill ha för dem.

Razer blackwidow såg också intressant ut, men 900 kronor? Vad gör det värt det priset? G19 vara också lite väl häftigt kan jag tycka, även om den ser flashig ut.

Fortsätt gärna dela med er utav era erfarenheter! Allt matnyttigt uppskattas


signatur

Videomupp

Köpte mig en MX518 till gaming-laptopen och den må kanske ha något år på nacken men den är fortfarande en utav dom bästa som existerar på marknaden. Värd alla pengar!


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Blackwidow har ju mekaniska tangenter om jag inte miss minner mig.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv

Mus: Razer Salmosa (om man gillar mindre möss)
Musmatta: SteelSeries Qck+
Tangentbord: Undvik bling-bling och annat onödigt crap.
Hörlurar: Sennheiser. Alltid Sennheiser.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Tangentbord lätt steelseries E6GV2 finns en modell dyrare men tveksam ifall den är värd priset,

Mus, där skulle det bero på vad jag ska spela. mx518 är en ok mus men bäst nja lite liten för min hand sitter med en idag, skulle nog välja en större mus nästa gång.
Men logitech eller microsoft funkar nog.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Trycker du hårt på musknapparna ska du inte ha mx518, haft sönder 2 sådana på samma ställe, nämligen knapparna.

Medlem

Notum, finner inte det tangentbordet. Skrev du rätt eller är mina googleskills inte up to snuff?

Musmässigt så tror jag det står mellan en G500 och en Qpad 5k. Får se vilken man finner till bäst pris. Komplett hade den sistnämnda för ett bra pris nu under en rea så kanske slår till där Musmattemässigt så har jag en Qpad matta (Bad company 2 modell signerad av några av skaparna bakom spelet, DE DU!) som jag kom över så en Qpad mus torde väl passa bra då, även om det kanske inte är så stor skillnad.

Tangentbord får jag tänka över, som någon sa, frågan är om det är värt med en dyrare. Vad innebär det med ett mekaniskt btw?

Hörlurar lutar jag än mot en HS-1100, verkar få bra recensioner. Gillar dock stora kåpor och den verkar ha avlånga som jag har haft problem med, så får nog försöka komma över ett ex i butik och testa innan.


signatur

Videomupp

Medlem

skrev fel
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=617695 vet ej om det finns ren svensk key design .

ang mx518 så måste man har slagit sönder musen för att få sönder knapparna, har misshandlat min riktigt ordentligt utan problem,,

liten förklaring på tangentbordet
http://wow.joystiq.com/2010/10/26/steelseries-shows-off-catac...

Direkt i början går han igen vad som gör mekaniskt tangentbord

ang lurar ska du inte ha mic så verkar dessa grymt sköna
http://cdon.se/hemelektronik/sennheiser_rs180-7483598

Lätt en julklapp att önska


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Söker lurar med mic faktiskt. Min Icematlur hade en separat mico ch jag tycker det är drygt att leta efter den varje gång jag ska spela (Lyckas alltid lägga den någonstans där jag inte finner den) och vill ha ett headset Sedan var dem lite ovanför min prisgrupp, lyssnar aldrig på musik då jag inte spelar heller.

Tangentbordet såg lite intressant ut dock, prismässigt var den inte SÅ hemskt heller.


signatur

Videomupp

Medlem

Kör med Steelseries siberia v2, dem e nice. Lätt att positionera med dem och dem är lätta!

Medlem

Det blev lite annorlunda än jag tänkt. Blev en Intellimouse Explorer 3. Inte direkt en ren spelmus men det var ett bra pris samt att jag hade en annan modell innan av samma serie innan som jag blivit nöjd med. Dem håller typ förevigt och ger bra prestanda för sina pengar tycker jag

Hörlursmässigt gick jag på en Siberia V2 och blev väldigt nöjd där med. Hade den föregående modellen innan och var nöjd så denna uppgradering kändes väldigt bra. Teknikmagasinet rear ut dem nu för 599 så dem finna till ett bra pris också för den sugne. Billigare än någon butik jag kunde finna iallafall så där hade jag tur!

Tangentbord får vi se. Kan bli att jag kollar lite närmare på det jag har och försöker överleva med det. Man får ju vara lite ekonomisk också, det mest nödvändiga är inköp nu i vilket fall som helst. Tack för alla tips och förslag!


signatur

Videomupp

1
Skriv svar