Till alla Q2 snubbar - EDGE Duel League !!!

Medlem
Till alla Q2 snubbar - EDGE Duel League !!!

Till alla som har spelat Quake II så känner man i alla fall till banan: q2dm1 aka. DM1 aka. The Edge ! Den perfektaste banan som gjorts till Q2 och passar lika bra till duels som TeamPlay.
Iaf, så har q2scene.net (idag är det den enda q2-sidan som gäller och är fullt aktiv med turneringar och annat) ganska så nyligen släppt en väldigt intressan turnering som endast har q2dm1 med att göra. Uppläggningsvis är det en simpel Duel (1vs1) turnering med en Timelimit på 15 minuter (oldschool!) och så klart, endast q2dm1 gäller! Vem som helst kan gå med i den (från hela världen) bara man reggar på q2scene.net sidan och trycker på "Sign Up" i menyn till vänster så ser man dels vilka som redan har gått med och med en knapp tryckning till så är man själv med! Man har på sig t.o.m. den 30:e November. När väl registreringen är stängd så kommer så småningom ett upplägg visas på sidan (det kan ta några dagar) där alla spelare delas upp i grupper och i den grupp man hamnar i så är det dessa personer man ska möta. Regler och mer info kan läsas på sidan:
[http://q2scene.net/edge/]

Ni kan också se till höger om sidan under "Seasons" där man kan ändra till "Edge Season #1" - tryck Change - så ser man upplägget av säsong 1. Inte säker på om det blir samma igen, dvs. 3 i varje grupp.

I vilket fall, även om DU inte spelar q2 längre, så av ren nostalgi eller om du vill hedra det bästa fps spelet genom tiderna, så är den här turneringen det bästa sättet att göra det. Det är ju också ett sätt att hedra Sverige som var väldigt stor inom q2 på den gamla tiden genom att gå med i edge league och visa upp din sverige flagga !

För tänk efter, vore det inte värt och gå med i en äkta official turnering och uppleva q2dm1 igen?! Träffa nya spelare och helt enkelt känna på q2 igen?! För er som spelar q2 fortfarande men kanske inte spelar "officiellt" så uppmanar jag er att även gå med! Hedra Quake 2 - Hedra THE EDGE !

Purri är ju självklart med ! Men gandalf4i och andra från +30 (Tempo var ju rätt aktiv för 1-2 år sedan), wimp, partizan, jyx, ummm damn var ju så länge sedan kommer ju inte ihåg alla goda namn! Gå med Gå med !! Kanske tom. Tompe finns kvar.

Jag hoppas seriöst att mitt inlägg kommer iaf locka till några här ifrån. Kom ihåg: 30:e November är sista dagen!
-TeiOch


signatur

cl_maxfps "127" !

Inaktiv

Någon som vet om och hur man får igång Q2 med allt vad det innebär till Mac OS X?


signatur

You must construct additional pylons.

mmx
Medlem

Får se om jag spelar, vem vet

** hittade precis min personliga cfg som en kompis sparat daterat 6 Juni 2001

Medlem

Bara synd att man suger rövbult i duel, Tdm hade ju helt klart varit sweeteh!

Medlem

Oj Oj, 3 svar men jag hade förväntat mig mer. Hittills har ingen från FZ joinat EDGE League (eftersom de svenska flaggorna tillhör q2scene spelare från registrerings listan) men jag hoppas verkligen ngn kommer att haka på här ifrån. Det verkar som turneringen startas den 1:a december officiellt och man behöver inte spela direkt den dagen! Man tar den dag som passar en och jag tror t.o.m. att man har en vecka på sig för varje spelare man kommer att möta. På irc kanalen #edge.q2 @ irc.quakenet.org kommer man kunna kontakta spelarna och göra upp vilken tid som passar er båda. Det hela är faktiskt enkelt och man kan alltid fråga " Gerdt " (edge admin) m.fl. på kanalen eller PM på q2scene.net !

amphix: nja....ingen hajjare på mac , men kanske detta hjälper? :
[http://www.macupdate.com/info.php/id/6960/quake-ii]
Hoppas du kan även få igång r1q2 alternativt: AprQ2 / Q2Pro / EGL - de nyaste q2 klienterna som är tillåtna i EDGE League, och ska installeras efter 3.20 uppdateringen (i Windows iaf).

mmx: snälla !! det vore ju jätte ballt om du kunde spela lite q2dm1 lir. En vecka kvar innan registreringen stänger!
Hehe, gamla goda tider med quake II, inte sant? Ett tips! : se lite duel demos på demosquad avdelningen på q2scene.net där det spelas duel på q2dm1 ! Jag tror du behöver r1q2 för att se på dem flesta....enkelt att installera!
[http://www.r1ch.net/stuff/r1q2/]

DraxXus: mjoo det är ju synd, jag vet, för jag suger ju nästan lika mkt i duel med !! Men, det kommer bli kul ändå, jag lovar Plus så följer man ju topp spelarna till slutspelet och till slut finalen (!) som alltid är enormt spännande, speciellt i LIVE !
Gå med du med! Spela lite innan (hehe jag skulle kunna ställa upp om vi bestämmer en tid) och se lite på demos innan - nya eller gamla.

-TeiOch


signatur

cl_maxfps "127" !

Medlem

btw,
om ngn vill testa på duels innan turneringen så kan ni kontakta mig på q2scene.net genom att PM:a mig (*TeiOch*) så kan vi bestämma tid/server. Och som vanligt, PM:a kan man ju enbart göra om man själv blir medlem på sidan.


signatur

cl_maxfps "127" !

Medlem

Jag har världens sämsta ADSL och jobbar rätt mycket som hora på kvällarna. Men jag ska kika på sidan när jag kommer hem. Vore rätt skönt med ett någorlunda spelschema att kika på innan man signar. För jag vet inte om jag kan vara med så mycket nämligen.

Sen måste jag få hem Q2 igen. Får leta upp någon torrent och några bra paks. Q2-skivan är sedan länge borta

Vore ju kul att spela lite igen, som uppvärmning ifall det blir ett Q2-lan i Stockholm.

---

Signade upp. Värsta som kan hända är att jag blir diskad :evil:


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem

Hmm har ett jobbigt problem, när jag startar fullscreen med nya R1Q2 så växlar den ut till windows igen efter några sekunder. Som om den gör en alt+tab själv.

Det var så i början när jag startade Optimizers Q2xl eller vad den heter. Men fick det på något magiskt sätt att fungera. Men nu vill det sig inte. Har testat olika upplösningar.

Någon som har en idé?

Kör windows 7 x64.


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem

Najs Wimp Äntligen var det någon som signade Edge här ifrån.
Hittat q2 från ngn torrent?
Idag så borde ju spelet helt klart vara gratis!
Jag rekommenderar inte Opti's Optiq2xL som standard quake2. Visst den kan funka fint om man vill installera q2 snabbt på en annans dator etc. .. men jag rekommenderar en full q2 installation med 3.20 uppdateringen och lägga in R1Q2 på det.
[http://www.r1ch.net/stuff/r1q2/download/r1q2-websetup.exe]
Kör du denna så får du r1q2 + r1gl (10x bättre än opengl - rekommenderas starkt) + anticheat som behövs på dagens servrar).

Hmm...vet inte hur du ska lösa ditt problem där wimp, kanske har med Optis q2 att göra med, så testa r1q2 på en full installation av q2 + 3.20 så ska det nog funka!
ps. läs PM på q2scene som du kommer få snarast.

Q2 ska funka med W7 så vitt jag vet.
-TeiOch


signatur

cl_maxfps "127" !

Medlem

Right on, då ska jag ladda hem det via någon torrent då. Får sitta och trixa

Kommer bli en utmaning att spela. Har inte lirat nästan något FPS på över ett år, och Quake 2 minns jag inte när jag lirade senast. Det jag minns är när jag lirade 1000 kronorsmatchen mot Purri i Uppsala 2004.

Har heller ingen datorplats, utan sitter i soffan på laptop och lirar med laptophörlurar Hehe, men det ska nog bli kul! Var in och testade hoppa lite. Musen är fortfarande lika glapp som den var 2004. Kan ibland inte göra dubbelhoppet upp till MH.

Och det minns jag som mitt stora fall mot Purri, även om han såklart var och är ljusår bättre. Men jag tog ledningen på just DM1, sen skulle jag ta MH. Men det sket sig. Jag hade inte hälsa nog att göra RL-hopp så jag stod där och fick panik över att jag inte kommer upp. Sen kommer Purri med SSG om jag inte minns fel och gjorde slut på allt onödigt lidanade. Matchen slutade väl 52 - 1 eller något. Men sen hade vi jävligt kul på "efterfesten". Jag spydde upp en jävla massa vaniljvodka på vägen till krogen.

Men nu blev väl det en annan historia? Jag kanske borde skriva ett långt inlägg om Quake 2 och min otroligt ointressanta historia. Men jag kan tro att IRL-lanandet med världens första CS-spelare, Tompe, kan vara intressant Hehe

Nog offtopic. Tut tut!


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem

Med världens första cs-spelare menar jag såklart attityden - där han var ljusår före dagens kids. Han satte verkligen en sorts standard Man saknar Tompe!


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem

Nu har schema kommit upp på sidan för första veckan. Själv ska jag inte spela förens omgång 2. Lär vinna rätt lätt med tanke på att ingen som signat upp, med handen på hjärtat, ser särskilt svårslagen ut.


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem

Upptäckte detta lite sent, men va fan. Reggade mig och håller ett öga på kommande events. Gäller ju att dra sitt Q2-strå till stacken.


signatur

www.plus30.net
#plus30.net

Medlem

Blev tyvärr inget för mig. Då jag var ledig, kunde inte de andra och tvärt om. Var lite körigt med att jobba kväll och åka bort över jul.

Jag som var taggad inför detta :/ Nötte tom MH-hopp ju. Nästa gång hoppas jag att det blir lite bättre tid


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem

Hej,

Skoj att du försöker väcka liv i gamla getterna

Herregud Wimp, tiden går! Jag var tvungen att kolla upp och det var 2003 -> http://q2scene.net/ds/index.php?op=dd1&id=1154 & http://q2scene.net/ds/index.php?op=dd1&id=1153

Efter jobbet blir det att kika på dessa med en tår i ögat <3

Vi har faktiskt 7 st Svenska spelare vidare till 2:a rundan = Gruppspel i #edge.q2 -> http://q2scene.net/edge/ Så vi kan ännu

Vi är inte allt för många men vi finns i #q2.se så bara hitta tillbaks!

Av allt q2-folk jag mötte irl så var Wimp den jag ogillade mest faktiskt, så det var rätt skönt att han till slut inte joinade ligan.

För alla mina egna fans kan jag bara säga - välkomna till #q2.se (ge mig op purri, jag har en stark känsla i magen att detta kan bli riktigt stort)

Ja, det var väl allt - tack för mig!

Medlem
Skrivet av denbästaantisocial:

Av allt q2-folk jag mötte irl så var Wimp den jag ogillade mest faktiskt, så det var rätt skönt att han till slut inte joinade ligan.

För alla mina egna fans kan jag bara säga - välkomna till #q2.se (ge mig op purri, jag har en stark känsla i magen att detta kan bli riktigt stort)

Ja, det var väl allt - tack för mig!

Jag trodde allt var glömt. En katt i frysen och du gråter som en liten tjej. Det var fem år sedan.

Op får du aldrig ändå, du hittar ju fan inte ens chain på dm1. (psst, kolla under trappen).


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

1
Skriv svar