Spana in vad Unreal Engine 3 kan åstadkomma

It's aiiit...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ser riktigt fint ut
Nu behöver vi bara nya konsoler så man kan få njuta av härligheten även i soffan

Medlem

Ser top of the line ut, men det som jag tycker verkligen imponerar är hur optimerad motorn är (i alla fall i händerna på bra programmerare). Spel som t.ex. UT3 flyter på hur fint som helst trots att grafiken nästan är i klass med Crysis. Sen finns ju iphone-demot av UE3 som visar upp riktigt hygglig grafik för den platformen.

Fan vad awesome det vore om de gjorde en remake av Unreal 1 med denna motor. starta petition?

Medlem
Skrivet av Wartex:

Ser top of the line ut, men det som jag tycker verkligen imponerar är hur optimerad motorn är (i alla fall i händerna på bra programmerare). Spel som t.ex. UT3 flyter på hur fint som helst trots att grafiken nästan är i klass med Crysis. Sen finns ju iphone-demot av UE3 som visar upp riktigt hygglig grafik för den platformen.

Fan vad awesome det vore om de gjorde en remake av Unreal 1 med denna motor. starta petition?

Sant att den är väldigt bra optimerad men i närheten av Crysis är den verkligen inte
Visst fan är det snyggt dock


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

och vilken konsol hade de tänkt sig skulle klara att rendrera det där ? (epic som ni vet är konsol fanboys ...)

Medlem

Tog ner UDK:n och körde banan, dock så fick jag inte i närheten samma kvalitet som filmen... t.ex ingen antialiasing, eller t.ex dimman vid vattenfallet... vattnet såg också betydligt sämre ut. Några speciella inställningar som krävs?

Vore nice också och ha en högupplöst version av denna videon...

Medlem

Unreal engine 3 måste ju va 4-5 år gammal nu. GG!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Ser bra ut, men synd att motorn använder underlägsna och o-optimerade PhysX. Kolla bara på Enslaved, ser bra ut på 360:n men skämtsamt dålig prestanda(ibland). Så ju mer dom lägger till i motorn, desto snyggare blir den (på pc), men konsoll spelen har fått det svårt att hänga med "evolutionen" på ett bra sätt. T.om Medal Of Honor SP är lite halvsegt ibland, däremot funkar MP (frostbyte) utmärkt prestanda-vis.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Framtiden växer på

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:

Det är ju helt uppenbart att allt är förrenderat. Vilket betyder att det abosult kan vara underskön upplösning kombinerat med allsköns finesser (som namnges i videon). Det är en helt annan sak att rendera i realtid när man spelar. Helt meningslös video. TOY story har häppnadsväckande grafik för en film, men du spelar det ju inte på samma sätt som du ser en film.....
Fånig marknadsföring.

Det är inte förrenderat vilket syns i videon. Skulle det vara förrenderat så är resultatet extremt dåligt. Däremot är det jävligt bra för att vara realtid.

Skrivet av Saarela81:

Snyggt javisst! Men jag håller med många andra här om att det är förrendrerat. Står ju även vid 2:36 "High quality depth of field for filmmakers" Så detta kanske mer är tänkt som en techdemo för film industrin?

Spelutvecklare gör ibland cinematics i spelmotorn och för att göra det lite mer filmiskt så kan Depth of field vara behändigt. Det som gör att den där depth of field-effekten är så ball är för att konturerna runt blomman är helt jämn. När man spelar BC2 och tittar på konturerna runt karaktärerna när det är depth of field så ser man att det är lite kantigt och fult.

Skrivet av slartibartfast:

Tycker dock att dom kunde gjort lite snyggare eld. Så svårt är det inte.

Hahahaha, att göra eld inom 3D-grafik är bland det svåraste man kan göra. Dynamics överhuvudtaget (Eld, vatten, gravitation, kollisioner, cloth osv) är brutalt svårt att göra då det är svårt att få det verklighetstroget. Dessutom så suger det jävligt mycket processorkraft.

Kan tilläggas att jag tror att vatten-effekterna på statyer och dylikt är gjorda med normal-maps. Det baserar jag på att de i God of War 3 använde animerade normal maps på Poseidon för att det skulle se ut som att vatten flöda över honom och resultatet ser snarlikt ut som det i den här videon.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Skrivet av best_jeppe:

Hahahaha, att göra eld inom 3D-grafik är bland det svåraste man kan göra.

Nädå, jag har jobbat som 3d-grafiker i drygt sex år och SÅ satans svårt är det inte. Epic har även ett rykte om sig att skaffa sig precis den personalen de vill ha genom att bjuda över alla andra. Känns som dom inte ens har försökt göra något snyggt när dom gjorde facklan.

Medlem

Nice, jag är själv utbildad 3D-grafiker men har inte jobbat med det så mycket än. Mina erfarenheter av eld (och vad jag har hört av andra) är att det är ganska svårt.

Troligen så har de inte försökt göra något snyggt med facklan då den inte var i fokus utan det var väl ljussättningen som var grejen eller något. Men vad jag vet så används väl oftast Sprites som partiklar när man gör eld?


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av thiefen:

Har aldrig sett så bra Anti-Analysing i UE3 så jag kallar BS.

Anti-Aliasing antar jag att du menar?
Funderat på det, det är inte många spel med UE3 som använder det? Måste väl ändå finnas med i motorn? :s

Antagligen har inte alla som använt motorn utvecklet spelen med motorns fulla "potential". Se bara få dem första 360 spelen och gemför med några nyare. Fet skillnad

HDR lightning och AA går inte ihop (det går att forca, men prestanda droppen alltså...) om man kör med en DirectX version under nio så att eh... Nej, inte förrän nästa generation konsoler om ca femtusen år känns det som.

12
Skriv svar