Bioware: "Det släpps för många spel"

Robot
zsm
Medlem
Bioware: "Det släpps för många spel"

Klassisk icke-nyhet.

Medlem

tar gärna hans jobb

Inaktiv

Ja, men allt för få bra spel.

Medlem
Skrivet av zsm:

Klassisk icke-nyhet.

Jag måste säga att FZ börjar på bli rätt bra på sådana!

Medlem

Han har ju delvis rätt.... Tycker att dom kunde släppa spelen med lite jämnare mellanrum istället för att alla ska komma typ samtidigt... Men det är väl mest så att det säljs mest spel under högtider så det är väl bara att acceptera.

Jag upplever även att under långa perioder kommer det inget intressant och plötsligt kommer allt samtidigt och konkurrerar med varann. Exempel på det var när Supreme Commander och Command conquer kom med bara någon månad mellanrum och innan det så hade det varit dött i flera år typ...

Men släppa ett spel varje år typ inom samma spelserie tycker jag är lite kasst... Skulle minst behöva gå 2 år i mellan för att tekniskt och utvecklingsmässigt sätt motivera uppföljare

Medlem

Måhända, men det är för få unika spel som görs.

Jee
Medlem

signatur

Eller inte?

Medlem

För många B-alster och för få BRA spel, skulle jag vilja säga. Mycket av det som släpps är ju skräp med samma kvalitet som ett genomsnittligt filmlicensspel; om utvecklare kunde ta sig den tid som krävs för att spelen verkligen ska bli bra så kanske det skulle börja likna något.

Medlem
Skrivet av zsm:

Klassisk icke-nyhet.

Det var en ny och kul nyhet för mig. Gillar alltid reflektioner/intervjuer/kommentarer från dem som gör spelen.
Hade totalt glömt bort hur mycket skit göra speltillverkare måste gå genom.
Att spela andras spel när man tillverkar ett eget kan inte vara speciellt kul men säkert nyttigt för att lära sig av misstagen.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

För många spel? Ja kanske om man spelar allt skräp som kommer ut, om inte så snackar vi om max 1 spel i månaden, ofta inte ens det.

Medlem
Skrivet av cybo:
Skrivet av zsm:

Klassisk icke-nyhet.

Det var en ny och kul nyhet för mig. Gillar alltid reflektioner/intervjuer/kommentarer från dem som gör spelen.
Hade totalt glömt bort hur mycket skit göra speltillverkare måste gå genom.
Att spela andras spel när man tillverkar ett eget kan inte vara speciellt kul men säkert nyttigt för att lära sig av misstagen.

Att spela andras..? Vad säger du egentligen?

"Att se på film är inte kul när man regisserar en film"

"Att lyssna på musik är inte kul när man är musiker"

Det är så att Muzykas största intresse med stor sannolikt är att spela andras spel.

Det kan man säga...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag håller med, det släpps faktiskt på tok för många spel för att man ska hinna spela igenom allt. Det var inte som när man var liten knatte och magiskt nog hann med alla spel trots skola och vänner


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag håller med, det släpps faktiskt på tok för många spel för att man ska hinna spela igenom allt. Det var inte som när man var liten knatte och magiskt nog hann med alla spel trots skola och vänner

+1

Jag har både PC och PS3 och en massa oavslutade spel liggandes till båda. Trots tappra försök har jag fortfarande massor av spel kvar att spela färdigt. Fast jag får väl skylla mig själv, eftersom jag hela tiden köper nya...

Spelutvecklarna borde sluta med ofoget att ha en massa secrets och achivements i spelen (speciellt i konsolspelen) för att försöka lura oss att spendera mer tid med dem än vi egentligen behöver.

Medlem

Rubriken får en att tro att han gör något uttalande om kvalitet och mängd spel som släpps. När han egentligen bara säger att han inte har tid att spela allt (konstigt när han är, typ, CEO för ett av världens största spelföretag och antagligen har familj).

Vad är det med Aftonbladet rubrikerna, FZ? Det är inte direkt första gången. Och det är kritiska nördar som läser FZ, inte Aftonbladet-housewives och Blondinbella läsare. Ni förlorar antagligen fler läsare än något annat med tvivelaktiga rubriker. När vi dessutom inte behöver köpa någonting för att få se förklaringen på rubriken blir det bara löjligt. Vad gör ni?

Det här inlägget refererar till fler "nyheter"/rubriker än bara denna.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Varför tar inte Bioware och sneglar på Blizzard som följer just det konceptet med "kvalitet" före kvantitet rent generellt, de kan ju ta och klaga till EA att man bara förlorar pengar på att pumpa ut spel.

Medlem

CoD: MW 1, 2 och 3 någon?
Håller väl i sak med, många spelserier mjölkas och pressas ut med minimala förändringar, till fullpris. Förloraren blir vi spelare som ger fullpris för en gammal produkt med lite nytt material (glorifierad DLC).
Som exempel kan vi ju bortsett från sportspelen nämna Bioshock 2, Left 4 Dead 2, Portal 2 (än så länge) , Star Craft 2, Fallout: New Vegas, Halo: ODST, MW2, Black Ops och många, många fler. Copy + paste och lite nya maps, sucée!

Medlem

Sammanfattning av nyheten: För många dåliga uppföljare, för få bra spel

Medlem

Tycker det släpps för många spel. Men vilka som PERSONLIGEN håller kvalitén är svårt att veta. Som när man en afton är i nåt shopping centrum, och blir lite spelkåt för att handla nåt nytt spel. Lite exalterad går man in i spelaffären som finns där, för att leta sitt senaste inköp. Dock så hittar man sällan nåt spel att handla, pga det stora spelträsket dom har. Man kan inte bestämma sig på plats. För att egentligen kunna bestämma sig måste man idag gå igenom massa recensioner, gå genom tips, eller dylikt, för att sedan köpa nåt. Det va inte som förr, på N64-tiden

Medlem

Japp, för många spel släpps, gäller att försöka vara mer kritisk och lägga ner att spela de spel som känns sådär.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

AW8
Medlem
Skrivet av zsm:

Klassisk icke-nyhet.

Nej du, en "klassisk icke-nyhet" är en artikel om att någon rånmördats i en spelbutik.

Detta är ett uttalande från en spelutvecklare, och en mycket mer relevant nyhet för FZ.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Sammanfattning av nyheten: För många dåliga uppföljare, för få bra spel

Tror inte du läste mer än rubriken då.
En bättre sammanfattning borde i så fall vara:

"För få timmar på dygnet att både hinna jobba och spela det man vill"

Medlem

Njae, släpps inte för många och inte för mycket skräp heller, däremot så det enda negativa med att det släpps bra med spel är att dom riktigt bra spelet spelar man igenom på en dag.. Ta CoD: Blops, tog mig ca 3,5 timmar att köra igenom kampanjen på hard liksom... Eller tjaa, ta ME2 tog ca en heldag att köra igenom.... Ge oss bra spel som är längre istället för flera bra spel som tar en dag att varva...

Medlem
Skrivet av RazorShard:
Skrivet av Javas:

Jag håller med, det släpps faktiskt på tok för många spel för att man ska hinna spela igenom allt. Det var inte som när man var liten knatte och magiskt nog hann med alla spel trots skola och vänner

+1

Jag har både PC och PS3 och en massa oavslutade spel liggandes till båda. Trots tappra försök har jag fortfarande massor av spel kvar att spela färdigt. Fast jag får väl skylla mig själv, eftersom jag hela tiden köper nya...

Spelutvecklarna borde sluta med ofoget att ha en massa secrets och achivements i spelen (speciellt i konsolspelen) för att försöka lura oss att spendera mer tid med dem än vi egentligen behöver.

Jag kan lugnt säga att jag INTE hann spela igenom alla spel som släpptes på C64-tiden.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Nuförtiden släpps det många spel, men alldeles för få bra spel... Själv ser jag bara en handfull titlar per år som kanske är intressanta och det hinner jag gott och väl spela.

Medlem

3-4 timmar varje kväll!?
Jag kör mer att om ett spel jag vill spela släpps så dedikerar jag en helg åt det o sen lirar jag inte på bra länge.
Nej, det fanns ingen poäng i min kommentar, likaså fanns det heller ingen poäng i denna nyhet.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Skribent

OT: han ser ut som Anders Borg fast utan hästsvansen

Medlem

Många som klagar över nyheterna nu förtiden. Kanske borde ordna en alternativ avdelning till FZ som är dedikerat till allmänna nyheter(inom spel)? Så kan de sortera bort de ifall de är ointresserade, ungefär som PC/PS3/X360 systemet ni har nu.

Medlem

Jag håller med honom helt, för många spel blir släppta. När jag precis kommit in i nåt spel så kommer det något nytt som får mig automatiskt tappa intresset för det spel jag spelade, även fast det fanns massor kvar av spelet och nöjet. Jag får ibland beslutsångest av när jag ska välja spel som jag ska spela? Jag vet, I-lands problem, men störande ändå. Släpp dom bästa spelen varje kvartal, istället för en varje vecka?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

12
Skriv svar