Ny information om Battlefield: Play 4 Free

Robot
Moderator | Testpilot
Ny information om Battlefield: Play 4 Free

Garv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Känns som en flopp...

Medlem

Trodde det var Battlefield som mer eller mindre var först med reward system inte "Modern Warfare-serien" som artikeln antyder. Flopp? Kanske. Kassako?

Medlem

Här har ni presentationen från Dreamhack (http://sv.justin.tv/dreamarena/b/274596272).

Skippa till ungefär 13.25 (innan dess är det bara en massa musik)


signatur

Facebook is my homeboy xD

Medlem

Även om det är gratis borde dom inte lägga ner tid på det där skit spelet seriöst :S

Medlem

Perks... Vart har vi strypsnaran grabbar?

Nej, men seriöst. LAN-party vore ju inte helt fel. Men perks är sånt som inte hör till Battlefield.

Medlem

Låt oss betala 400kr för hela spelet och få allt, eller skrota spelet.
Fatta så jävulst sjukt kasst jag tycker att mikrotransaktioner är.

Tex nya LOTRO, att låsa upp klassen där som inte går att spela utan att betala kostar lika mycket som en hel månad gameplay i vilket annat mmo som helst, där man får allt innehåll, en hel månad! Inte bara en klass att spela!
Urs skrota hela mikrotransaktion systemet!!

Medlem

Låter lite mycket som BC2...

Inaktiv

Lär floppa...

Medlem

BF2 är ett bra spel och det här lär säkert bli ett helt OK free to play spel för dom som är ute efter det... men jag håller med resten av kommentarerna, har inget intresse av det här spelet alls.

Enda positiva med det här är att folk som spelar Battlefield för första gången, eller enbart spelat Bad Company spelen, kan få testa BF som det ska vara... med flyg, båtar, helikoptrar och tanks överallt på STORA kartor.

Medlem

Mikrotransaktioner funkar inte i FPS-spel, det gör spelet helt ospelbart för alla som inte vill spendera en mindre förmögenhet för att kunna spela rättvisa strider. Hellre betalar jag en permanent summa för att få tillgång till allt direkt.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Spyr på Mikrotransaktioner

Medlem

tredjepartssamarbeten = interracial gangbang på sitt community, med lite extra gaping när bara ett fåtal säljer tjänsten och toppat med bukakke då de flesta är utanför sverige.

kommer man någonsin sluta behandla spelarna som konsolluder ?

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Mikrotransaktioner funkar inte i FPS-spel, det gör spelet helt ospelbart för alla som inte vill spendera en mindre förmögenhet för att kunna spela rättvisa strider. Hellre betalar jag en permanent summa för att få tillgång till allt direkt.

Fast då förutsätter du ju att man kan köpa saker som ger dig övertag. Att köpa en tomteluva till jul lär knappast påverka balansen.

Medlem

Så jävla dåligt att det inte kommer finnas till konsol men man får väll vänta till en annan battlefield.
Eller är det här bf3?

Medlem

ni som tror att det floppar vet inte att folk tar det mesta kolla bara cod


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

Mikrotransaktioner är så tråkigt. Bättre att låta det vara gratis till en viss level. Därefter fullpris. Innan dess fungerar det som ett demo.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av Troublegum:

Mikrotransaktioner är så tråkigt. Bättre att låta det vara gratis till en viss level. Därefter fullpris. Innan dess fungerar det som ett demo.

Bättre? right..

Medlem

Helt ointressant....

Medlem

Det jag funderar på är varför de insisterar på att köra med mikrotransaktioner. Spelar man Battlefield så måste man ju köpa det för att komma åt multiplayer(vilket är hela Battlefield).

De måste ju göra det för att de tjänar mer pengar på det men det skulle jag aldrig kunna tänka mig. Gör de det för att vara snälla och ge oss något gratis? För då ska jag säga er att ett spel med mikrotransaktioner är värre än ett spel som man får betala för.

Medlem
Skrivet av zhapp:
Skrivet av Red_warning:

Mikrotransaktioner funkar inte i FPS-spel, det gör spelet helt ospelbart för alla som inte vill spendera en mindre förmögenhet för att kunna spela rättvisa strider. Hellre betalar jag en permanent summa för att få tillgång till allt direkt.

Fast då förutsätter du ju att man kan köpa saker som ger dig övertag. Att köpa en tomteluva till jul lär knappast påverka balansen.

Har inget emot att man kan köpa prylar som inte ger några egentliga bonusar, tänker mer på mardrömsscenariot BF Heroes.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Låter lite mycket som BC2...

Tro mig, det är mer BF2 än BC2. Såg lite gameplay och så under DHW.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av TruB:
Skrivet av Troublegum:

Mikrotransaktioner är så tråkigt. Bättre att låta det vara gratis till en viss level. Därefter fullpris. Innan dess fungerar det som ett demo.

Bättre? right..

Ja det är ju typ ett koncept som använts i alla år sedan spelens begynnelse (det kallades för shareware på den tiden). Nu kan ju du tycka att det är jätteroligt med mikrotransaktioner men som du ser är jag inte ensam i tråden om att tycka att det direkt dödar lusten till att spela. Jag la nyss av med Company of heroes online pga behovet av att dra fram kreditkortet precis som om man befann sig på nytt i en arkadspelhall på 80-talet med fickan full med femkronor.

Så tråkig utveckling det här med ofullständiga spel.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

jag läste i en intervju för något år sedan där man sa att microtransaktioner uppkom pga illegal nerladdning av tillverkarens spel vilket företagen förlorade på. Men även andra faktorer påverkade som att göra spelet tillgängligt för så många som möjligt och därmed dra in "konsumenten" till att betala mindre summor som skulle uppfattas som "Det är ju ändå så lite pengar att det inte gör något" och därmed få större intäkter.

Har ej kvar någon länk dock men verkade vettig förklaring till hur det uppkom inom spelbranschen eller rättare sagt till varför man valde det.

1
Skriv svar