Apache: Air Assault, men varför ser det ut så här? (har foto/klipp)

Medlem
Apache: Air Assault, men varför ser det ut så här? (har foto/klipp)

Så har man nyss skaffat spelet Apache: Air Assault
som verkar skitkul för mig som gillar flygsimulationer, såvida dom inte är för avancerade!

Kolla screenshotet här:

Menyn ser ut så (har PC) men när jag lyckades hitta knappen för grafikinställningar och tryckte på den så kom jag till grafikinställningssidan, SOM SÅG HELT NORMAL UT?

Sedan skulle jag testa flyga. Allt skumt "flimmer" från ovanstående bild verkar komma och gå som det vill. Kunde flyga några minuter vid tre tillfällen, sedan kom "flimmret" igen.

Nån som vet eller kan försöka hjälpa mig att få rätt på spelet?

Kanske vet någon adressen till utvecklarnas forum, eller annat stort forum om detta spel.

Min dator:
C2D E8400 @3-3,8Ghz
HD4850 512Mb
2gb RAM 1066Mhz
Halvgammal HDD 250GB
Windows XP pro 32bit
Catalyst är näst nyaste tror jag. Men allt annat har jag bra uppdaterat.

och på hårddisk nummer två så finns windows 7 installerat. Just Cause 2 krävde ju DX10 så därför har jag två operativsystem. Kanske skulle testa det på Win7 istället?

Medlem

Överhettat Gfx?

Ditt grafikkort är så kallat "toasted". Kommer detta endast i Apache eller i andra spel med?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Ditt grafikkort är så kallat "toasted". Kommer detta endast i Apache eller i andra spel med?

Nej nej!

Mitt grafikkort fungerar finfint, och går alltid svalt och fint.
Jag spelar för tillfället andra spel som fungerar fint timme efter timme, alltid på så höga grafikinställningar som möjligt, tex: MW2, nya Medal of Honor, BF:BC2, Metro 2033, ARMA 2, World in Conflict m.m.

Mensom ett test så installerade jag spelet på Win7. Har 2 hårddiskar, en med Win XP pro 32-bit som jag använder mest, och en liten hdd på 40Gb som har Win7 ultimate 32-bit.
Win7 använde jag först till Just Cause 2 pga att det ej stödjer XP.

Men iaf så fungerade spelet (apache air assult) hur bra som helst på Win7 hårddisken.

Min XP hårddisk har fyllts med enorma mängder spel, program, bilder och filmer i minst 4 års tid. Det tar minst 4 gånger så lång tid att starta upp jämfört med Win7, och när det är uppstartat och jag ansluter till internet (3g) så "hänger" den sig var enda gång i ca 8 minuter. Sedan är den klar...

Tror att mitt gamla XP är så fyllt med massa skit och rester från program m.m. så att det går på knäna. Och jag har säkert genom åren också lyckats fitta med registret, raderat till synes oviktiga systemfiler m.m.

Aja, blev ett jävla inlägg det här, känns som om det är dags att gå över till Win7 permanent!

Men vet någon om det finns ett officiellt forum, tillverkarens, utgivarens eller utvecklarens?
Om det ej finns något "officiellt" forum för spelet, finns det då något annat hyfsat stort forum för detta spelet?

Medlem

Spelet är ändå sämst, så lägg inte ner tid på det.

Medlem

Skulle också säga att det är problem med ditt grafikkort.


signatur

I'm a snake, follow me!

Jag orkar inte försöka...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Jag orkar inte försöka...

Vad orkar du inte försöka?

- Att inse att du har fel eftersom mitt grafikkort fungerar finfint till alla spel och program?

Grafikfelet i spelet på XP-hårddisken beror på mjukvarufel. Spelet fungerar utmärkt utan fel på Win7-hårddisken.

Och för övrigt så är det faktiskt ett kul spel imo. Jag har alltid gillat flygsimulatorer men som småbarnsförälder så tillåter inte min begränsade frihet mig att lägga tid på träning och inlärning av mer avancerade flygsimulatorer.
Så detta spelet på "training mode" passar mig perfekt!

Medlem

Använd Ccleaner för att hålla koll på registret + annat. I regedit kan du söka efter spelnamn och radera dem. Lita aldrig på att Windows kan avinstallera program/spel. Man måste sköta Windows som ett spädbarn. Annars prova OS X. De bra spelen finns.

Medlem

Ett år i efterhand men tack ändå (om ditt inlägg var riktat till mig)

1
Skriv svar