Battlefield eller Medal of Honor?

Medlem
Battlefield eller Medal of Honor?

Går i köptankar nu igen och är sugen på ett gediget FPS. Tänkte eventuellt panga lite online också. Håller mig helst borta från Black Ops, om det nu inte tokrekommenderas. De spelen jag är inne på just nu är #Battlefield: Bad Company 2 eller #Medal of Honor, plattformen är PC och kravet är en hyffsad SP-upplevelse med ett stabilt onlineläge. Kommer dock inte att spela så mycket online.

Vilket väljer jag? Kanske finns ett spel som jag inte tänker på heller, säg till isåfall!

#blogg

Medlem
Battlefield eller Medal of Honor?

Jag kan bara säga såhär.

Jag har spelat allihopa inkl. blackops. Har lirat BF2 på rätt hög nivå och var därför väldigt taggad inför BC2. Singleplayerkampanjen i det spelet skrotade jag efter 2½ uppdrag, kändes bara inte kul helt enkelt.
Multiplayer har jag spelat väldigt många timmar och det är väldigt roligt vissa stunder, men det finns många grejor från BF2 som saknas vilket gör att jag då lessnat på senare tid.

Medal of honor stängde jag av efter 2 timmars multiplayer-spelande samt 1 uppdrag i kampanjen.

COD:blackops är det absolut roligaste av spelen pga. högt tempo, varierande banor & gamemodes och sen tycker jag även att det är sjukt snyggt! Det som saknas är väl fordon men det är inget jag stör mig på ÄN iallafall. Att sitta och knåpa ihop egna klasser med surt förvärvade ingamepoints är också mycket kul och singleplayerkampanjen var riktigt bra!

Hoppas du hittar något skoj att spela!
/En som snubblade in på bloggen.


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

BF2 är INTE BC2.
Det är en uppföljare till Bad Company som var på konsol.

Anyway, i nuläget skulle jag välja MoH ifall du inte har 3 kompisar som spelar BC2. Utan en squad är det ganska tråkigt faktiskt. MoH däremot är ganska kul för man kan ensam ändra striden ganska mycket, samt det känns på gränsen med BC2 och CoD4:MW.
BOps vet jag inget om då jag inte testat det.
Nej, kör på MoH, singleplayern var jäkligt bra!


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Välkommen hit sam_s! Trevligt att du tittade förbi

Tack för era tankar! Var väldigt kär i BF2 online, det var hur kul som helst, och jag är medveten om att Bad Company 2 inte är BF2. Jag testade MoH på Gamex och det föll mig i smaken, samt har jag provat några minuter online på min brors dator - jag fastnade faktiskt. Tajt, intensiv action helt i min stil.

Black Ops lät roligt som du beskrev det, har bara nått agg mot Treyarch inom mig, men jag kanske ska ge det en chans. Alla lär ju vara så bra nu i Bad Company 2 så att jag kommer att få noobsmisk hela tiden. Imorgon köper jag nått av de tre i alla fall.

Tack igen för era åsikter!

inK
Medlem

Har en bra bit över 400 timmar online med BF och njuter varje sekund. Lär ligga på ca 20 timmar online med MoH och totalt avskyr det.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Hade definitivt valt BC2, MoH var totalt värdelöst tyckte jag, hjärndöd action. T.om CoD har mer teamplay.

Medlem

Well, Battlefield har alltid underhållt mig förut.

Skägg.
10 Chambers

BC2 är helt klart bättre i sp. MP är en smaksak, Medal of Honor är mer fartigt men personligen saknar jag förstörelsen. Har liksom vant mig vid att kunna blåsa ut en vägg vid behov.


signatur
Medlem

The destruction. Bara det är nästan värt att köpa det för!

1
Skriv svar