Snöstorm

Medlem
Snöstorm

Ja jag vet inte hur ni har det där ute i landet men i Malmö har vi i alla fall snöstorm idag. Inte de bästa förutsättningarna för utomhusfotografering tyvärr och jag tror brudparet skulle frysa ihjäl om vi skulle vara ute. Det blir till att ta till plan B och vara inne i museet istället.
Jag är lite osäker på hur belysningen är, jag vet att de har spotlights på tavlor och annat men dem kommer jag nog inte kunna belysa ansiktet på brudparet med. Därför åker blixten och en softbox med i packningen och jag ska försöka få min fru att hålla den. För att på så sätt kunna få lite bra ljus oavsett var vi är egentligen.

Brudens förkylning har väl i alla fall släppt med sig en aning och det är skönt.
Vädret däremot har ju bara blivit kallare och kallare, samtidigt som snötäcket blivit djupare och djupare.. inte så kul att traska runt i vita pumps och kort bröllopsklänning idag :/

Jag kan lova er att fotografen kommer ha både långkalsonger, underställströja, mössa, vantar, halsduk och rejäl vinterjacka!
CHECK

Känns lite märkligt att vi åker till Thailand om bara 1 vecka nu. Nästa lördag morgon åker vi från Kastrup flygplats ner till värmen. Vilka kontraster... vintern har precis slagit klorna i oss på riktigt här uppe i norden och i Thailand har de full sommarvärme.

Nu måste jag fortsätta plocka fram mina kläder och prylar, vi hörs snart!

#blogg

Medlem
Snöstorm

Bildbomb från Thailand hoppas jag!

Medlem

Självfallet!! Det kommer förhoppningsvis bli så många bra bilder att jag får dela upp dem på flera sessioner.

Medlem

Kan intyga om att det är sommarväder här i Thailand med runt 30-35 grader även på kvällarna. Har varit lite regnigt, men det är bara någon timme om dagen och resten riktigt bra. Ni kommer få en kalasbra semester!

1
Skriv svar