Steams helgrea bara går, och går, och går

Medlem

jag brukar skicka iväg gifts till min egna mail ( samma som jag har steamkontot på )

mottagaren måste ju acceptera gåvan också , så de ligger bara på lager till dess , och under tiden så kan man även välja att skicka den till någon annan istället.

så det är så jag brukar göra , skicka till min egen mail , och sedan omdirigera till valfri vän som fyller år

steam > games > manage gifts and guest passes

[http://i45.tinypic.com/s1i00p.jpg]

bara att högerklicka på valfri gift som det står "sent" på , och sedan välja annan mottagare.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Ursäkta? L4D2 för 50kr? VAR FAN ÄR KÖPKNAPPEN? *panik*

Edit: Sådär köpte ett till mig, funderar på köpa gift också? Hur många gifts kan man ha på sitt konto? Elelr måste man ge bort dom när man köper det??

Edit2: Verkar som man endast kan köpa det åt en friend i sin list, eller till en email, frågan är om jag vågar köpa ett till min egen email? Frågan är om den mailen måste vara på mottagarens steamkonto???

Du kan skicka giftsen till din egen email. De hamnar under Games -> Manage Gifts and Guest Passes där du kan sedan välja att skicka dem igen till en annan email eller någon på din friendslist.

Blir Lara Croft och Indie packet för mig.

Me knows, väntar på nästan gång de samkör L4D1+2, blir lite mer godbitar på en gång.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fick ju lön precis så det blev ett litet köp för 50 kr. Det kunde man väl kosta på sig även om annat ska avbetalas också.

Medlem

Sådär, då har man inköpt sig ett L4D2 som man inte ens tycker om.. men support som support


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Me knows, väntar på nästan gång de samkör L4D1+2, blir lite mer godbitar på en gång.

Okej.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

L4D2 för 3,5 € va ingen dålig deal :). Blir å lira lite med polarna ikväll.

Medlem
Skrivet av AirRaid:

L4D2 för 3,5 € va ingen dålig deal :). Blir å lira lite med polarna ikväll.

5€ är det.

Skribent
Skrivet av zhrooms:

Ursäkta? L4D2 för 50kr? VAR FAN ÄR KÖPKNAPPEN? *panik*

Edit: Sådär köpte ett till mig, funderar på köpa gift också? Hur många gifts kan man ha på sitt konto? Elelr måste man ge bort dom när man köper det??

Edit2: Verkar som man endast kan köpa det åt en friend i sin list, eller till en email, frågan är om jag vågar köpa ett till min egen email? Frågan är om den mailen måste vara på mottagarens steamkonto???

Jag har köpt spel förut till många olika kompisar. Kruxet är att man kan bara köpa en kopia åt gången av varje spel. Köpte Heavy weapon förut när d kostade 0.99€ sen giftade ja d till 4st. Fick göra totalt 5 köp (ett till mig och sedan fyra separata för att få iväg spelet till fyra kompisar).

OnT: Skulle aldrig falla mig in att köpa ett spel digitalt för full pris (förutom indiespelen som redan är billiga) när man vet att det kommer rea inom en snar framtid. Annars kan man köpa spelen billigare i affär o aktivera och sedan ha de på steam oxå Funkar inte med alla spel dock men med många.

Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av AirRaid:

L4D2 för 3,5 € va ingen dålig deal :). Blir å lira lite med polarna ikväll.

5€ är det.

För mig stod det iaf 3,5 € och inget mer när jag betalde. Även om jag går in på sidan nu så står det 3,5 €

http://img231.imageshack.us/img231/3372/steamrea.jpg

Medlem
Skrivet av AirRaid:
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av AirRaid:

L4D2 för 3,5 € va ingen dålig deal :). Blir å lira lite med polarna ikväll.

5€ är det.

För mig stod det iaf 3,5 € och inget mer när jag betalde. Även om jag går in på sidan nu så står det 3,5 €

http://img231.imageshack.us/img231/3372/steamrea.jpg

5 här med. Konstigt!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Glöm inte http://store.steampowered.com/get som även om det är en liten chans på ändå inte skadar att testa.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Avstängd
Skrivet av Shadee:

OnT: Skulle aldrig falla mig in att köpa ett spel digitalt för full pris (förutom indiespelen som redan är billiga) när man vet att det kommer rea inom en snar framtid. Annars kan man köpa spelen billigare i affär o aktivera och sedan ha de på steam oxå Funkar inte med alla spel dock men med många.

Har hört rykte om att anledningen varför STEAM har dyrare priser är för att de fått kritik (vilket oftast är = med stämning i USA) för att konkurrera ut fysiska butiker.
Det ger dock inte svar till varför Valve tror att 1$ = 1€ vilket inte är sant. England har man tydligen pund som valuta på STEAM också, oftast till väldigt bra priser.

Angående 3.5€ och 5€ delen så har jag läst att Valve har delat upp europa i två delar för Steam var av Europa 2 har 3.5€ och Eurpoa 1 har 5€. Normalt brukar Europa 2 ha bättre pris av någon sjuk anledning.

Vilken land som tillhör vilken del har jag ingen aning om. Men kanske finns en risk att Danmark tillhör Europa två och alla vet att Skåne tillhör Danmark.

Medlem
Skrivet av jiwn:
Skrivet av Shadee:

OnT: Skulle aldrig falla mig in att köpa ett spel digitalt för full pris (förutom indiespelen som redan är billiga) när man vet att det kommer rea inom en snar framtid. Annars kan man köpa spelen billigare i affär o aktivera och sedan ha de på steam oxå Funkar inte med alla spel dock men med många.

Har hört rykte om att anledningen varför STEAM har dyrare priser är för att de fått kritik (vilket oftast är = med stämning i USA) för att konkurrera ut fysiska butiker.
Det ger dock inte svar till varför Valve tror att 1$ = 1€ vilket inte är sant. England har man tydligen pund som valuta på STEAM också, oftast till väldigt bra priser.

Angående 3.5€ och 5€ delen så har jag läst att Valve har delat upp europa i två delar för Steam var av Europa 2 har 3.5€ och Eurpoa 1 har 5€. Normalt brukar Europa 2 ha bättre pris av någon sjuk anledning.

Vilken land som tillhör vilken del har jag ingen aning om. Men kanske finns en risk att Danmark tillhör Europa två och alla vet att Skåne tillhör Danmark.

Aha det förklarar en hel del. Bor i norge för tillfället så det va därför det blev billigare för mig. Men borde då inte jag kunna handla spelen billigare och sedan "gifta" till kompisar i sverige?

Medlem

bjuder på tipset, np

Medlem

5€ kan det väl vara värt för L4D-patchen.
Man får ju ändå en del nya banor med på köpet.
Och ja - jag är fortfarande bitter


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

AW8
Medlem

Hade jag inte ägt L4D2 och Episodes from Liberty City redan hade jag slagit till.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Nu blir jag galen! Försöker köpa mig L4D2, men köpet går inte igenom pga. interna fel.

Medlem

Anledningen till att det är dyrare i Sverige är för att vi betalar moms även på nedladdade titlar, i Norge betalar du ingen moms på nedladdade titlar.

Medlem

Ni som handlar på Steam, tänk bara på att ni inte "äger" spelen.
Steam kan när de vill och utan anledning (fast hittills har de bara gjort det när de haft anledning såklart) stänga av erat konto och hindra er från att komma åt alla era spel.

Köper ni ett spel som inte funkar på er dator så har ni heller ingen ångerrätt och kan inte returnera produkten och få pengarna tillbaka, eller häva köpet.
Konsumentverket kan heller inte ge er så stor hjälp om ni skulle känna er lurad av Steam.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Anledningen till att det är dyrare i Sverige är för att vi betalar moms även på nedladdade titlar, i Norge betalar du ingen moms på nedladdade titlar.

Ganska lustigt att vi måste betala moms enligt svensk lag, men att Steam inte har några vanligt svenska skyldigheter som svenska företag har, eftersom Steam är ett utländskt företag.
Känns som att Svensk lag brister lite här.

Får vi inte svenskt skydd så borde vi inte behöva betala moms heller imho..

Skribent
Skrivet av jiwn:

Har hört rykte om att anledningen varför STEAM har dyrare priser är för att de fått kritik (vilket oftast är = med stämning i USA) för att konkurrera ut fysiska butiker.
Det ger dock inte svar till varför Valve tror att 1$ = 1€ vilket inte är sant. England har man tydligen pund som valuta på STEAM också, oftast till väldigt bra priser.

Det där med 1$=1€ är ju inte riktigt sant. Förut var det ju 1$ + moms, nu är det 1€ inkl moms. Iofs fortfarande inte lika men i takt med att euron blir svagare och dollarn starkare kanske vi får billigare spel än jänkarna snart (Fast då höjer väl steam priserna...:evil:)

Medlem

Nice, LFD2 5€!

Medlem

Grymt, l4d2 inköpt!

Medlem

Deras butik sida verkar seeg och kaputt.. för många l4d2 köpare kanske


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Försöker köpa Orange Box och L4D2. Men när jag ska klicka på att köpa så hamnar jag på Steam Store startsida. Någon som vet hur fasen jag ska göra för att få köpa spelen? Blir skogstokig!

KUL DÅ! Nu tog dom bort det bara. Jävla b-sida som inte kan fungera. Fick bara bli orange box då.


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Medlem

Är rean redan över? Helgen är ju inte slut än.

Medlem

haha kolla i "Top Sellers"

3. CoD:4
4. CoD:BO

sjukt att cod 4 säljer mer än black ops

Medlem
Skrivet av Edda123:

haha kolla i "Top Sellers"

3. CoD:4
4. CoD:BO

sjukt att cod 4 säljer mer än black ops

Jo men Cod4 funkar ju bra iaf

1
Skriv svar