EA Sports Active 2

Robot
EA Sports Active 2

Nu är det slut på leken! Nu är det dags för den här recensenten att ta pulsen på EA Sports Active 2. Och vice versa.

#ea-sports-active-2, #electronic-arts


Medlem
EA Sports Active 2

Härlig recension Ove, som alltid.
Är inte direkt förvånad över betyget. Men finns det något "seriöst" träningsprogram till konsoll som faktiskt är bra?

Medlem

Hehe kolla bilderna. Vem har så mycket plats där hemma?

MFC
Medlem

EA


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Måste säga att jag är positivt överraskad när det gäller den här recensionen. De flesta recensioner jag läser här på FZ är oftast väldigt vinklade och man får sällan eller aldrig någon mer ingående förklaring till varför något är bra/dåligt. Den här recensionen kändes som den byggdes mer på fakta än på någon personlig ingivelse. Mycket bra recension.

Medlem
Medlem
Skrivet av Dashiva:

Måste säga att jag är positivt överraskad när det gäller den här recensionen. De flesta recensioner jag läser här på FZ är oftast väldigt vinklade och man får sällan eller aldrig någon mer ingående förklaring till varför något är bra/dåligt. Den här recensionen kändes som den byggdes mer på fakta än på någon personlig ingivelse. Mycket bra recension.

Jasså det tycker du, fast han snackar massa om fakta hit och dit men inte nämner vad som är fel eller rätt? :s


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Väldigt välformulerad och trevligt skriven recension faktiskt. Träningsprylar till konsoll är knappast min grej normalt, men att jag lyckades läsa klart hela med bibehållet intresse är i sig ett bra betyg.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Dashiva:

Måste säga att jag är positivt överraskad när det gäller den här recensionen. De flesta recensioner jag läser här på FZ är oftast väldigt vinklade och man får sällan eller aldrig någon mer ingående förklaring till varför något är bra/dåligt. Den här recensionen kändes som den byggdes mer på fakta än på någon personlig ingivelse. Mycket bra recension.

Jasså det tycker du, fast han snackar massa om fakta hit och dit men inte nämner vad som är fel eller rätt? :s

Enkelt uttryckt: utrymmesbrist.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem

Synd att det inte verkar så bra då. Kinect bör ju onekligen kunna fungera bra till mycket i träningsväg, och t ex kunna lära ut bra form för armhävningar, benböj osv.

Medlem

i videon vid 01:49. Wii kontroll? :S


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

ah ok, det var inte kinect exklusivt.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Lite lågt betyg kanske ?
eftersom själva spelet som träning verkar bra, men menyerna är lite sisådär.
En 3a hade det nog vart värt,
hursomhelst så skippar man såna Kinectspel,
man får träning nog ändå när man studsar runt på övriga kinectspel, och har mer kul.

och när det gäller utrymme så krävs det inte så enormt mycket som man tror, jag har cirka 3x 2,5 meter att spela på och det räcker bra.

Sen är det upptill var och en om man vill dedikera ett rum för Kinectspel, jag har gjort det för man har ruskigt kul.


signatur

Knower of the unknown

Inaktiv
Skrivet av Dusser:

Synd att det inte verkar så bra då. Kinect bör ju onekligen kunna fungera bra till mycket i träningsväg, och t ex kunna lära ut bra form för armhävningar, benböj osv.

Bra övningar
Aldrig fel med träning är ju på +.

och ett träningsspel där det är bra övningar på är väl inte dåligt ?

Att menyerna däremot är sisådär lär ju inte påverka träning,
testa och se själv vad du tycker.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Ove, har du testat Kinect "Your Shape" och hur är EASA2 mot det? Your Shape tog iaf knäcken på mig lol. Märks att man suttit still i 15 år...

Inaktiv
Skrivet av Spiff:

Ove, har du testat Kinect "Your Shape" och hur är EASA2 mot det? Your Shape tog iaf knäcken på mig lol. Märks att man suttit still i 15 år...

hehe, nog märks det att man är out of shape alltid,
fast det märkte man redan när man var och bowlade på riktigt för några år sen,
det är nog illa när man får träningsvärk som sitter i en dryg vecka bara för en stunds bowling...


signatur

Knower of the unknown

Medlem
Skrivet av BingoBerra:

Bra övningar
Aldrig fel med träning är ju på +.

och ett träningsspel där det är bra övningar på är väl inte dåligt ?

Att menyerna däremot är sisådär lär ju inte påverka träning,
testa och se själv vad du tycker.

Övningarna är helt okej och pulsmätaren funkar bra, men resten är inte det. Om jag får en perfekt stekt hamburgare, men vidbränt bröd, översaltad pommes, vissen sallad, unken dressing, då ger jag hela lunchen underkänt trots den perfekta stekningen.

Problemet med EASA2 är att de så väldigt gärna vill vara genomarbetade och seriösa och oumbärliga i alla avseenden att det bara blir mer "epic fail" över helheten. Enligt EA baserar de maxpulsen på 220 minus ålder. Med tanke på att det finns minst tre olika sätt att räkna ut maxpuls, vara samtliga ärt teoretiska eftersom det krävs fysiska tester för att ta reda på den faktiska maxpulsen, blir det nästan garanterat fel redan där. 220 minus ålder gäller dessutom bara män, för kvinnor gäller 226 minus ålder. Man får även rådet att det är bäst för kroppen och lättas att tillgodogöra sig näring om man äter 5-6 gånger om dagen (för att hålla blodsockernivåerna jämna). Det stämmer enligt 20 år gammal forskning, de senaste åren har man kommit fram till att det är den totala mängden under dygnet som spelar roll och variationerna under dygnet är obefintliga. Om man inte är diabetiker förstås, då har man andra förhållningsorder.
Och så vidare och så vidare.

Det är när man försöker använda EASA2 som det är tänkt, det vill säga som ett proffsigt och kompletterande träningsredskap, som det blir fel. Om man bara vill snöra på sig en pulsmätare och stressa upp rumpfläsket, då är EASA2 effektivt och helt okej.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem
Skrivet av Spiff:

Ove, har du testat Kinect "Your Shape" och hur är EASA2 mot det? Your Shape tog iaf knäcken på mig lol. Märks att man suttit still i 15 år...

Jag tycker att min sambo sammanfattade skillnaden bra, om än aningen elakt: "Your Shape är bättre för det kostar mindre".
Your Shape försöker inte vara lika mycket som EASA2, och Your Shape är precis vad det utger sig för att vara. Vettiga övningar som presenteras mer pedagogiskt, Your Shape är på svenska och som sagt ungefär halva priset.

Det man ska ha i åtanke tycker jag däremot inte handlar om huruvida man får träningsvärk eller om det är bra övningar, utan om det som kallas fitnessprogram erbjuder något mer än träning. För rent krasst kan du ta ett par träningsintresserade personer och låta dem tävla mot varandra i Adventures som följer med Kinect. Det är "bara" arkadactionlattjo, men risken/chansen finn att de kommer att ha så mycket träningsvärk av allt hoppande och springande att de knappt kan sitta dagen efter. Och det är inte ens ett fitnessprogram.

Så om man vill ha motion, då räcker det nästan att skaffa valfritt Kinect-spel som är underhållande. Fitnessprogram ställer jag högre krav på än svettsprutningspotential och träningsvärksanskaffning.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem

Är det bara jag eller visar tjejen på bannerbilden halva rumpan för ev. bakomvarande personer?

Medlem

Fantastisk recension Ove. Jag har aldrig tränat på riktigt, men jag tycker Wii fit har givit mig en makalöst atletisk kropp och en snygg hållning. Nu för tiden tränas jag av Yourshape, lite som Daniel Westling fast mer mänsklig och naturtrogen som faktiskt påminner mycket om wii fit. Det är lite smidigare då jag slipper balance-boarden.

1
Skriv svar