Peka och klicka-spel som jag vill leka med. Del 1.

Medlem
Peka och klicka-spel som jag vill leka med. Del 1.

Just det! Som gammal Amiga-veteran jag är sitter jag och suktar efter gamla äventyrsspel (huvudsakligen peka och klicka) när det sökes förströelse. Kommer inte påbörja dem direkt nu, men jag vill ändå spela dem någon gång. Såg The Dig, som Lucasarts har gjort och blev väldigt pepp! Detta gjordes ju ändå under deras storhetstid (antagligen precis innan den gick över) och borde således vara ett finfint kvalitetslir.

Har ni spelat det?

[ia=23463; large]

#blogg

Peka och klicka-spel som jag vill leka med. Del 1.

Om jag har!.
Kvalitet rakt igenom och ett givet måste, på min ära.
Några pussel moment kliar neo-cortex medelst trägårds räfsa, men booya känslan när allt faller på plats gör det värt att plocka ut löv och kvistar mellen de grå.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Får jag anta att ditt nickname syftar på att du kanske även har spelat Traveller in time, eller vad det heter (fönsterputsare, som hamnar i tidsmaskin)?

....maybe?...no.

Har spelat mycket men inte allt, tyvärr.

stort Uriah heep-fan, men mest för att jag vägrar hålla mig till en generations spel/ filmer/ normer. Jag ligger liksom lite runt tiden och inte i den.
Har varit med i svängarna ett bra tag nu och är svag för nostalgi, att jag har en tidsmaskin gör inte saken värre.:)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ah, nu kom jag på namnet på spelet jag syftade på. Future Wars: Time Travellers !

Aha du menade Future wars!. Spelade Adventures in time som i en snabb google sökning visade sig vara den amerikanska release titeln. Jo den har vi spelat men aldrig klarat. Det var den typ av spel där du glömde plocka på dig ett item som du bara måste ha längre fram i spelet och utan den går det inte att klara.
Har nog aldrig laddat om så mycket, om vi inte räknar Serious sam!.
Legend of Kyrandia var en annan som jag inte kunde klara då jag gav bort ett item som krävs för att gå vidare och sagda item spawnade aldrig igen!. Morrr.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ah, Legend of Kyrandia har jag klarat, men troligen med hjälp av walktrough (i någon konstig grotta). Lite kluven till om jag klarat/spelat 2an, Hand of Fate. 3an är dock oklarad. Men ja, helt fascinerande med äventyrsspel man kan gå "game over" i.

1
Skriv svar