Gt5 Elise // Top Gear Test track WTF?!

Inaktiv
Gt5 Elise // Top Gear Test track WTF?!

Alltså har GROVA problem med Top Gear Special Tävlingen när man ska köra Elise bilen.

Jag sladdar ALLTID ur i ändra första kurvan eller NÅGON av kurvorna.

Detta är vad jag testat:

1. manuel körning:

Växla ner till 2an tidigt och sen låta bilen "rulla" in i rätt varvantal och fart för att sen ta kurvan lugnt. = Sladdar runt när jag trycker lätt på bromsen om det ändå går för fort eller sladdar ur när jag gasar på ut från kurvan.

2. automatik:

sladdar ur direkt när jag trycker på bromsen.

Lugnt eller hårt spelar ingen roll

lite snabba svar:

Nej jag gasar inte på onödigt mycket innan första kurvan, brukar lägga mig på 3an. och låta den pressa den växeln.

Nej trycker inte ner gasen fullt när jag gasar ut ur kurvan utan låter den sakta gasa upp.

Har traction controll på 5 för dom som undrar.

Vad gör jag för fel?
Har gult på alla saker så här långt förutom den här saken, och det gör mig tokig.

Läst på forum att många har problem med just den här saken, men kanske har tur att någon här på forumet kan ge mig ett bra tipps på hur man får guld på detta.

mvh/ red_eyes_gremlin

btw: någon hört nått om när friend invite ska komma?


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Försök ta stöd av motståndarna, preja dom av vägen istället för att du ska åka av vägen. Och när du kör Lotus Elise så tror jag du tar kurvorna bättre om du tar den med en högre växel, och växla sen ner för att accelerera snabbare när du tagit kurvan. Jag tog mig igenom hela banan utan problem på detta sätt

Inaktiv

ok, men så fort jag stöter till en av dom andra så misslyckas jag.
Får tydligen inte nudda någon alls av dom andra. X)

Så fort jag bara nuddar någon annan kofångare så blir det fail :I


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

XD

Jag satt i flera timmar och försökte göra den själv.
Det krävs en mängd tur för att klara banan.

Det ända tippset jag kan ge är att bromsa senare än motståndarna, och driffta i första, 8e (när du korsar första kurvan) och näst sissta kurvan.

Sen att man inte får köra in i AI:n är BS de har prejat mig av vägen flera gånger, till och med gjort PIT-Manuvers och de åker inte ut?


signatur

You should be glad. You are just like me a part of gods great work.

Medlem

Hade samma bil i gt5p, öka bromskraft balancen på bak däcken, vet inte om dt går i gt 5 dock.

Time to play!

Medlem

Den är riktigt jobbig den, jag satt också med den ett bra tag.
Men testa att bromsa senare än motståndarna, och ha i högre växel i kurvorna, och ta det väldigt lugnt med gasen...
Och ha tålamod, så går det nog...
Lycka till..!


signatur

Så kan man ju också göra, men det är inte rätt.

1
Skriv svar