Magisk konst från kultklassade Blade Runner

Robot
Magisk konst från kultklassade Blade Runner
Medlem
Magisk konst från kultklassade Blade Runner

Uhm.. Är det ett nytt spel baserad på filmen Blade Runner, eller är det en remake av spelet Blade Runner (som är baserad på filmen), eller har de bara släppt det gamla spelet på nytt med stöd för dagens datorer?

Medlem

Det undrar jag också Forrestfox. Lite förvirrande nyhet!

Medlem

Är väl ganska uppenbart med både nyheten och innehållet att det handlar om arbetsmaterial från när spelet skapades och att det nu finns, som extra material, för nedladdning.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Är väl ganska uppenbart med både nyheten och innehållet att det handlar om arbetsmaterial från när spelet skapades och att det nu finns, som extra material, för nedladdning.

Fortfarande lite förvirrad.. Menar du att det finns som extra material för de som köpt spelet för 10 år sedan? Eller är det extra material som alla kan ladda ner? Är det då bara screenshots det rör sig om?

Moderator | Testpilot

Väldigt luddigt faktiskt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vadå luddigt... Det är bilder tagna på spelet -- av utvecklingsteamet -- under tiden det skapades. Sakerna kanske skapades i HD men datorerna klarade inte av det på den tiden så självklart skeppades spelet med sämre grafik. Nu har man laddat upp de screenshots som uttvecklarna tog
..
Hur svårt kan det vara att fatta egentligen?

Medlem

tycker inte det var svårt att förstå.

tur att vi lever i en tid då vi inte behöver oroa oss för att utvecklare håller tillbaka vad dom kan göra med spel...

Medlem
Skrivet av korosuu:

tycker inte det var svårt att förstå.

tur att vi lever i en tid då vi inte behöver oroa oss för att utvecklare håller tillbaka vad dom kan göra med spel...

LoL?


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Sweet!

Nu, kan någon leta upp gubbarna från Looking Glas Studios som gjorde konceptgrafiken till Thief: DS och trolla fram deras bilder i höga höga upplösningar? Det skulle vara den utlimata julklappen! ^_^


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Tack för tipset, min favvisfilm...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av PaLL3:
Skrivet av korosuu:

tycker inte det var svårt att förstå.

tur att vi lever i en tid då vi inte behöver oroa oss för att utvecklare håller tillbaka vad dom kan göra med spel...

LoL?

+1


signatur

Asus P5B-Plus, 2x2048Mb PC-6400, WinFast 8800-GTS @ 686/1100, Q6600 G0 @ 3GHz, Vista x64

Medlem

Shit, nu måste jag gå ned i förrådet leta efter detta underbara spel, blev lite sugen nu att bara provinstallera det. Dock kommer man ju troligtvis bli besviken på grafiken efter att man har sett dessa vackra bilder.

+1 för ett nytt Blade Runner spel, sån god stämning...


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem
Skrivet av jakobharder:
Skrivet av PaLL3:
Skrivet av korosuu:

tycker inte det var svårt att förstå.

tur att vi lever i en tid då vi inte behöver oroa oss för att utvecklare håller tillbaka vad dom kan göra med spel...

LoL?

+1

Ja "polygontätheten" är på tok för ofta ~2007 minus nivå.
(extrem fall ~2002).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Hemsidan funkar inte för 5 öre tyvärr...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

lite roligt att vissa inte fattar nyheten


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Jag gillade både filmen och spelet när de kom. Fantastisk stämning!

Tror dock att försök till en nyversion skulle ruinera den gamla sköna känslan...men vem vet!? Spännande!!

Medlem

Ett av de bästa äventyrsspelen någonsin!

Medlem
Skrivet av Bakkone:

Ett av de bästa äventyrsspelen någonsin!

Utan tvekan. Jag har iofs en svag punkt för många av de gamla klassiska äventyrspelen, såsom Day of the Tentacle, Monkey Island, The Dig osv, men Blade Runner slår nog dom alla. Så många variationer på händelserna, så charmig och (för den tiden) oerhört imponerande grafik, och så bra manus och röstskådespeleri.

Men som sagt, jag vill inte installera det igen, då verkligheten nog aldrig kan slå mina minnen av det

Medlem

Jag ser mer än gärna att man gör en "Monkey Island" av det här spelet, dvs att man gör en exakt remake med enbart uppdaterad grafik och uppdaterat ljud men att hela spelet annars är återskapat exakt som originalet (som förövrig imho är ett av de absolut bästa äventyrsspel dom någonsin gjorts).
"Bladerunner SE" ftw

1
Skriv svar