Ipad släpps i natt

Robot
Medlem
Ipad släpps i natt

AAAAHHHH VIILLL HA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem
Skrivet av hankis:

AAAAHHHH VIILLL HA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det är väl lite som att vilja ha en könssjukdom...

Medlem

yees jag vann FZ hemliga tävling! första kommentaren! kan jag förvänta mig en Ipad i brevlådan nu elläh?

Medlem

Yawn, gammal redan när den släpps ju, som iphonen.

Medlem

Meh, onödigt skräp.

Avstängd

Onödig, samt ett sjukt överpris...

Medlem

Gamingnyheter much?

Medlem

därför det luktar skit ute

Medlem

Jag kan vara rätt så petig ibland, och nu tänker jag bevisa det. Jag HATAR när folk stavar namn på fel sätt. Operativsystemet stavas "iOS", litet "i". Det ska vara "iPhone" och "iPod Touch", INTE "Iphone" eller "Ipod Touch". Ser för ******* ut när man skriver så.

/ End of rant

Ledsen för det, men någon måste ju säga det

Medlem

3G...
Varför inte 4G???
Jäkla överpris xD

Å andra sidan tycker min programmerings lärare att iPad:en är väldigt bra.
Som en laptop fast touchscreen och utan tangentbord (Alltså ingen hardcore gaming grej )

Medlem

Eftersom 4G standarden inte är helt definierad så kommer Apple antagligen inte att stöda den än på ett tag.
De "4G" modem som säljs idag är mer eller mindre 3.9 eftersom den inte följer IMT-advanced som är ITU's definition på fjärde generationens mobilnät.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

En ren hype-artikel om iPad.... en manick som saknar relevans som spel maskin... på en gamingsite...

FZ tappade rätt mycket trovärdighet som seriös spelpublikation med denna artikel.

Medlem

Otymplig, ful och helt meningslös på alla punkter. Ett sjukt överdrivet pris också. Lägg till lite mindre än 2000 på den dyraste modellen och man får en Macbook Air som de flesta antagligen har bra mycket användning av än en iPad. Det här är nog den sämsta produkt jag sett Apple spotta ut och det går fan inte att beskriva i ord hur jäkla onödig den är.

Hade varit kul att se hur folk reagerat på produkten om MS hade släppt den. Kan föreställa mig att folk då gnällt lika mycket som jag gör nu.

Medlem
Skrivet av bladefinor:

Jag kan vara rätt så petig ibland, och nu tänker jag bevisa det. Jag HATAR när folk stavar namn på fel sätt. Operativsystemet stavas "iOS", litet "i". Det ska vara "iPhone" och "iPod Touch", INTE "Iphone" eller "Ipod Touch". Ser för ******* ut när man skriver så.

/ End of rant

Ledsen för det, men någon måste ju säga det

Inte för att någon kommer bry sig Dock är jag en mycket ordningsam man som säger:

"Har redan köpt en iPhone så jag tänker inte investera i den där saken, dock är den nog ganska häftigt. Helt enkelt en stor version av iPhone utan telefonfunktion.

PEACE MOFOS

Medlem
Skrivet av Spectral:

Otymplig, ful och helt meningslös på alla punkter. Ett sjukt överdrivet pris också. Lägg till lite mindre än 2000 på den dyraste modellen och man får en Macbook Air som de flesta antagligen har bra mycket användning av än en iPad. Det här är nog den sämsta produkt jag sett Apple spotta ut och det går fan inte att beskriva i ord hur jäkla onödig den är.

Hade varit kul att se hur folk reagerat på produkten om MS hade släppt den. Kan föreställa mig att folk då gnällt lika mycket som jag gör nu.

Apple är bäst, de vet du

Medlem

Världens mest meningslösa produkt. Den fyller ingen funktion alls.


signatur
Medlem

@#9
Kan du inte vara petig med att företagen ska följa svenska skrivregler än att svenskar ska följa företagens hittepå-skrivregler?

"Svårare är det med företagsnamn och liknande. Men i princip gäller samma regler där. Undantag från normala skrivkonventioner för namn (att de t.ex. börjar med stor bokstav) normaliseras i vanlig löptext. I marknadsföringssammanhang skriver man enligt logotypen. Det kan undantagsvis gälla också om läsarna har svårt att känna igen ett namn som normaliserats. "
http://www.sprakradet.se/kapitel7-11-skrivregler#item100600

Så om FZs artikeln inte är en ren marknadsföringsgrej, så är det svenska regler som gäller. Vi hade nog ganska snabbt tröttnat på företag som "L33tB01z 1T AB", även om det är är skitcoolt i företagets ögon.

Inaktiv

Finns mer intressanta plattor nu, varför tog dom och försenade iPad så mycket? Väntade dom på att konkurenterna skulle få ut sina plattor först här?

Vill dock gärna få tag på en platta, dock inte en iPad. Rätt skönt att sitta och läsa med dom.

Medlem

Meningslös produkt? många som köpt den säger att dom slutat använda sin dator för det är så mycket smidigare att plocka upp iPaden som är instant on, kan sitta och surfa var som helst, eller vad dom nu gjort med en dator tidigare.
Man kanske inte kan spela tunga Windows spel, men iPhone är som ni kanske märkt populär spelmaskin fast det inte egentligen nischat till att vara det så som DS och PSP, men det spelas mer på den ändå. iPaden samma koncept, tillgång till samma spel, även om dom måste skalas upp, plus att det kommer mer och mer som är gjorde helt för paddan. Det ÄR en ganska populär spel maskin och det lär växa.
Kanske svårt att se när den inte är släppt här än. Men vänta bara.

Medlem

Onödig pryl är onödig.

Köper hellre en kraftig laptop för dom pengarna.

Medlem
Redaktör

Wartex och Igulfast: det finns massor med spel i Appstore, och Apples bärbara prylar är vitt spridda. Därför tycker jag att Ipad-släppet är motiverad att skriva nyhet om.


signatur
Medlem
Skrivet av TruB:

Meningslös produkt? många som köpt den säger att dom slutat använda sin dator för det är så mycket smidigare att plocka upp iPaden som är instant on, kan sitta och surfa var som helst, eller vad dom nu gjort med en dator tidigare.
Man kanske inte kan spela tunga Windows spel, men iPhone är som ni kanske märkt populär spelmaskin fast det inte egentligen nischat till att vara det så som DS och PSP, men det spelas mer på den ändå. iPaden samma koncept, tillgång till samma spel, även om dom måste skalas upp, plus att det kommer mer och mer som är gjorde helt för paddan. Det ÄR en ganska populär spel maskin och det lär växa.
Kanske svårt att se när den inte är släppt här än. Men vänta bara.

Eller så köper man en liten laptop och får allt i ett. Du kan spela "tunga windows-spel" och surfa vart du vill. Jag köpte nyligen en HP 625 för 3500:- och med den kan jag spela tex WoW och surfa vart jag vill (iom att jag kan koppla in min iPhone och använda som modem). Då får jag dessutom en RIKTIG dator med allt vad det innebär.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Förstår inte hur det kan bli årets julklapp...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Tompa:

Wartex och Igulfast: det finns massor med spel i Appstore, och Apples bärbara prylar är vitt spridda. Därför tycker jag att Ipad-släppet är motiverad att skriva nyhet om.

The man have spoken!


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Jag ser inte poängen med prylen. Knappast lättare att ta med sig än en laptop, knappast roligare att spela på än en laptop, knappast lättare/roligare att surfa på. Film ses bättre på en laptop. Varför i hela friden vill man köpa en iPad? Kan acceptera att man köper någon billig variant för att kunna surfa "on the go" men när man kan få en duglig laptop för samma pris så tycker jag att iPaden förlorar flera gånger om.


signatur
Medlem

För alla ni som använt en iOS-produkt vet vad man har att förvänta sig. Ni som bara säger att den är helt värdelös verkar inte ha sett vad som finns att göra på den. Det jag ska använda den till är att ligga i soffan och chillsurfa, finfin kalender och streama lite från svt-play. Jag kommer framöver också lämna datorn hemma när jag går till skolan när jag ska plugga. När ja väl letar runt bland alla iPad-specifika appar så lär ja hitta massa andra saker att använda den till. Ha sina pdfer i Dropbox eller i iBooks blir smidigt och 10 timmars batteritid räcker den hela dagen och 700 grams vikt märks den knappt i väskan tar den knappt något plats alls. Det finns 10000-tals spel på App Store. Den är en väldigt stor spelplattform vill ja säga. Det finns spel som sålt mer än vad storspel till konsoller har gjort (Angry Birds runt 10 miljoner sålda ex och kostar 7:- ). Allt fler företag byter ut iPad mot laptops, det blir bara mer o mer.

Så helt värdelös tycker jag nog inte den är. Det finns en App för i princip allting, närmar sig 300000 appar på App Store som alla fungerar på iPad

Inaktiv

Det säljer.. så varför inte?

Medlem

TOTALT ointressant...och då menar jag inte artikeln! Tycker som en del andra...dyr och onödig!
Varken iPpon eller iiPpadd har tilltalat mig än så länge. Känns mest som en gadget på skrivbordet som pallar att surfa med på sin höjd.

12
Skriv svar