Gammalt pusselspel med en Robot.

Medlem
Gammalt pusselspel med en Robot.

Tjena.

Jag är ute efter ett spel från mitten/slutet av 90-talet.

Huvudkaraktären var en liten robot, som skulle rädda en liten flicka (Ägaren av roboten?) som var tillfånga tagen av en galen/ond professor (oklart, KAN ha varit en annan robot).
Om jag minns rätt, så utspelade det sig ett "hypermodernt" slott-liknande hus.

För att göra det här, var hk(HuvudKaraktären) tvungen att rädda andra robotar, genom att lösa en rad olika pussel.
Som t.ex. laga en speciell maträtt, hitta rätt stjärntecken, rör och vätska etc.
Hela huset hade en jäkla massa gadgets överallt osv.

Det kan skilja sig på vissa delar, då jag endast har barndomsminnen från det här.
Har någon en aning om vad jag snackar om? Vore ballt att få återuppleva det här spelet.

Kommer du ihåg vilken Platform spelet var till. PC, DOS, Playstation eller N64 etc..


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Till PC var det.
Jag vill minnas att jag spelade det på antingen W98 eller 2000. Men är osäker, var så länge sedan.

Kalla mig idiot om ni vill men... Var det JumpStart 3rd Grade?

Kanske helt fel men det stämmer på beskrivningen du gav.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Aaaah! Där är det ju! Precis det! Tack!

Varsågod...Velbekomme


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar