Steamrean fortsätter och avslutas med...

Skribent
Steamrean fortsätter och avslutas med...

"Därutöver kan du smaka på ett pusselpack med indielir för 5 dollar, vilket är en förminskad kostnad på hela 90 procent för dig som är sugen."

5€ ska det väl vara?

Medlem

Sen kan man ju köpa The Ball för 90 spänn. Man kan också köpa The Ball för 90 spänn! Glöm inte det!


signatur

Burn in the light.

Medlem

men fuck off ja missade L4D2 med någon timma. =/

Medlem

Trevlig helg
Blev l4d2, orange box och world of goo för 15€
Känns som en bra deal.:D

Medlem

Fasen vad irriterande. Köpte World of Goo för 200 kr för drygt 3 veckor sedan.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

75kr för Orange Box, det kan vara det mest värda köpet du någonssin kommer att göra i ditt liv.

Portal, 5st spel, HL2, EP1, EP2 = 10/10 spel.. Portal, 10/10spel, TF2 kul mp spel.

för 75kr? En (lol tre) av världens bästa spel.

Funderar på köpa 2st orange boxes och sälja vidare till nån för 150kr+~~ ja tack

Vad tjänar steam på detta? Jag förstår inte hur dom kan sälja så billigt.. makes no sence, typ 90% rabatt på vissa grejor, fan ger ju nästan ut gratis

Edit: Sådär, nu har man köpt 4st L4D2, en till mig, en till en polare, och 2st extra.

och 2st Orange Boxes extra att sälja till någon för minst dubbla

Steam ftw

Dom förlorar ju ingenting heller, dom har nog redan tjänat in sina produktionskostnader, så ju fler exemplar dom kan sälja ju bättre är det oavsett vad det är för pris då en digital kopia knappast har så stora runtkostnader.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av zhrooms:

makes no sence, typ 90% rabatt på vissa grejor, fan ger ju nästan ut gratis

Din stavning makes no sense...

Medlem

Det är ju (i stort sett) bara en fråga om bandbredd.. Sen är det bara att håva in pengarna. Helt vrickat att så många spel är så #"%£$@ dyra snarare..

OML
Medlem

För mig blev det mount and blade complete.

Medlem

blev mount and blade här också. hört det skall vara rätt underhållande. skall bli skoj se hur multiplayer fungerar.

Medlem

Man måste göra som mig, KÖP aldrig spel på steam förutom deras super reor, då blir det billiga grejor


signatur

Amateurish? Ama-amateurish? Jet's pure genius, and don't you forget it! And I didn't stumble across it, I MADE it.

Medlem

Väldigt tunn rea sista dagen måste jag erkänna. Orange box för 7.50€ är mycket prisvärt, men den som inte heller har orange box vid det här laget kan knappast kalla sig själv gamer.

Var det gäller övriga titlar så var inget direkt lockande, möjligen att det blir ett inköp av sista dagens indie pack.

För övrigt så tjänar steam enorma summor på detta, ni som skrev tidigare i tråden och undrade hur de kan göra vinst. De har i princip 0:- i produktion/distributions kostnader.

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Xstioph:

Det är ju (i stort sett) bara en fråga om bandbredd.. Sen är det bara att håva in pengarna. Helt vrickat att så många spel är så #"%£$@ dyra snarare..

Mindfuck är ett bra ord att beskriva det.

Men 90% rabatt, jag hade nog köpt om det var 50% rabatt, mer än 50% makes no SENSE.

Det kanske är så att Valve inte bara bryr sig om att tjäna pengar?

Medlem
Skrivet av Plastis:
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Xstioph:

Det är ju (i stort sett) bara en fråga om bandbredd.. Sen är det bara att håva in pengarna. Helt vrickat att så många spel är så #"%£$@ dyra snarare..

Mindfuck är ett bra ord att beskriva det.

Men 90% rabatt, jag hade nog köpt om det var 50% rabatt, mer än 50% makes no SENSE.

Det kanske är så att Valve inte bara bryr sig om att tjäna pengar?

dagens bullshit
övriga dagar är ju spelen oftast mycket dyrare än i handeln, att dom inte har någon distributionskostnad är ju dock skitsnack, personal, servrar osv kostar pengar men det kostar inte lika mycket då det är mindre mellanhänder

Medlem

eh trodde detta näst sista rea dag det verkar ju gå efter Amerikas klocktid.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

En liten fråga till redaktionen bara: får ni något för att lägga ut den här steamreklamen på nyhetsplats? Det känns liksom lite tveksamt på något sätt; det är idel glada tillrop och positiv attityd och aldrig ett enda "fast det spelet är iofs rätt dåligt ändå så det vill ni inte köpa".

Bara en stilla undran.

Medlem

! M&B !

Smaken är som baken Carl, alla spel du hatar så finns det nån som gillart, och tvärtom.. ska Redaktionen leka diktator och tala om för oss vad vi ska gilla? =D


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Steam är bra tycker jag, men gör som så många andra verkar göra: shoppar nästan bara på deras reaor. Då kan man göra fynd. Men nysläpp skippar jag, har ingen lust att betala flera hundra mer.

På veckans rea blev det: Prototype (ca 95 kr) och Machinarium (ca 50 kr) och ett Indie pack med pusselspel jag giftat till sambon's Steam konto (hon ska få det i julklapp hehe)

Hade tänkt köpa Tom Clancy's Splinter Cell Conviction också men hittade det på CDON istället i någon Deluxe version för samma peng och blev till och med billigare för det var fraktfritt där till och med idag och sen hade jag rabattkod för 50 kr

Nu återstår bara frågan: Hur ska jag hinna spela alla spel? Haha.

Medlem

Hur är egentligen Mount and blades multiplayer? Grindar man något eller kör man bara på?

Medlem

Tror dom tjänar galet mycket på dessa reor.
Se på min kompis. Han köpte 12 st CSS för 500 kr, säljer för 100 kr st efter rean haha

Inaktiv

Steam 4-life!

Medlem

detta är inte sista rean finns en ny lista nu.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

För min del blev det,

* Orange Box
* Monkey Island 2 Special Edition: LeChuck's Revenge

Medlem
Skrivet av zhrooms:

75kr för Orange Box, det kan vara det mest värda köpet du någonssin kommer att göra i ditt liv.

Portal, 5st spel, HL2, EP1, EP2 = 10/10 spel.. Portal, 10/10spel, TF2 kul mp spel.

för 75kr? En (lol tre) av världens bästa spel.

Funderar på köpa 2st orange boxes och sälja vidare till nån för 150kr+~~ ja tack

Vad tjänar steam på detta? Jag förstår inte hur dom kan sälja så billigt.. makes no sence, typ 90% rabatt på vissa grejor, fan ger ju nästan ut gratis

Edit: Sådär, nu har man köpt 4st L4D2, en till mig, en till en polare, och 2st extra.

och 2st Orange Boxes extra att sälja till någon för minst dubbla

Steam ftw

75 kr är grymt bra pris ja, ingen tvekan om det och jag är böjd att hålla med om att man nog inte kommer kunna få en bättre deal.

Dock är jag skeptiskt till att köpa digitalt då det inte finns några som helst garantier att jag kommer kunna spela de spel jag köper även i framtiden. Nej, jag tror mer på GoG som säljer helt DRM-fritt, dock kan jag inte klaga på priserna=).

1
Skriv svar