Ny Eve-expansion imorgon, vi har ändringslistan

Robot
Ny Eve-expansion imorgon, vi har ändringslistan
Medlem
Ny Eve-expansion imorgon, vi har ändringslistan

Jag måste fråga, hur många är det som fortfarande spelar det här? Det känns som att det har varit ute i evigheter

Medlem

kommer aldrig sluta spela det underbara spel

Spelar tillochfrån, causal typ.

Väntar dock på den stora expansionen/uppgraderingen när man kan gå omkring och besöka planeter eller hur fan det nu var.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag måste fråga, hur många är det som fortfarande spelar det här? Det känns som att det har varit ute i evigheter

Som jag förstått det hela så är det ganska många som fortfarande spelar detta. Har själv inte spelat på ett tag nu men ska nog ta upp det ganska snart igen. Tror det är ganska många som spelar det i omgångar. Verkade iaf vara ganska vanligt i mitt förra corporation jag var med i.

Medlem

Jag spelade intensivt december 2003 till någon gång 2008. Tog sedan paus, kom tillbaka. Sen upprepades detta med skillnaden att pauserna bara blev längre och längre och för 6 månader sedan gav jag helt upp på EVE. Men fantastiskt roligt spel som jag spelade intensivt i 5 år hehe.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Värt att notera är att detta bara är första steget i utrullningen av expansionen, som kommer att rullas ut helt fram till en bit in i januari.

Det nya som expansionen fått sitt namn från, Incursions, kommer mot slutet av det hela tillsammans med många andra roliga saker som tex nya character creatorn.

Inaktiv

Slutade förra året. Har nog spelat totalt i 3 år över 5-6 år.

T2 ammo revamp!

Void kanske äntligen blir användbar. Hade gärnat sett en boost i tracking på null också.

Men varför boosta conflag egentligen? Redan bästa t2 ammon.

Apropå om folk fortfarande spelar. Blir ju bara fler och fler faktiskt. Sätts ju ständigt rekord i antal online samtidigt.

Medlem

Conflag bra? Hur tänkte du nu? ^^

Iaf, gott om buggfixar och allmänt polerande kombinerat med ett par efterlängtade grejor (fritt omskalbara fönster någon?)

Medlem

Spelade med fram tills 2008 och tog pauser som blev längre och längre. Väntar på Dust 514 istället som kommer landa på 360 och PS3, tror jag det va iaf.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag måste fråga, hur många är det som fortfarande spelar det här? Det känns som att det har varit ute i evigheter

Kan förstå att det verkar lite udda då det inte har samma publicitet som WoW men ändå levt längre.
Detta under beror på ständiga expansioner, en väldigt levande community och att grafiken förbättrats betydligt sen starten

Medlem

Är det värt att börja spela, om man inte har spelat det förut? Verkar vara ett spel jag skulle tycka om faktiskt.

Medlem
Skrivet av chrillemeter:

Är det värt att börja spela, om man inte har spelat det förut? Verkar vara ett spel jag skulle tycka om faktiskt.

Absolut, men (!) för att faktiskt få ut nåt av spelet i början är det bra med en mentor Skicka ett PM ifall du får för dig att du vill testa, har en 21-trial kod över.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag måste fråga, hur många är det som fortfarande spelar det här? Det känns som att det har varit ute i evigheter

Antalet spelare i eve har fortfarande ökat under stort sett hela dess livslängd.

Medlem

Spelat sedan 2006 med ett par korta pauser emellan, spelet blir bättre för varje paus jag tar, lätt ett av världens bästa MMO's


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem
Citat:

EVE now supports anti-aliasing.

OMFG, äntligen!

Medlem

Riktigt bra patch detta. Många uppskattade fixar och förändringar.

Medlem

Vill bara påpeka att Expansionen "Incursion" kommer ut i 3 delar.
första kom ut nu den 30:e och det som står i Patch notes gäller.

Del 2 kommer den 14:e Dec
och LEARNING SKILLS tas bort:D så dom gör om systemet så att du får 12 mer "grund" attribut istället för +1 attribut/level utav specifik learning skill.

Och dom har sagt att vi ska få en julklapp i patchen som kommer den 14:e men dom har inte sagt VAD ännu.

Del 3 som är den största kommer i Januari. och där kommer själva "incursion" systemet att sättas igång.

Sanshas Nation kommer att invadera High-lo-null-sex.
Dessa Sansha Npc:er använder sig utav en uppdaterad Sleeper AI. och dom gör galet mycket DPS och har enorm Tank><

Provade en "5-manna" Incursion Site på test servern. vi var 3 st.
En Golem+Jag i en Omni-tankad Nighthawk med en Seige link igång. och en Tengu.

Vi dog inom ca 3 minuter, min Nighthawk som var 950ish DPS Omni tank, blev söndertuggad på 1 minut:(

Hade tillochmed RR från Golem piloten.

Men del 3 är somsagt den största delen och kommer bli roligast

Och dessutom får vi den nya "carbon character engine" så vi kan fixa nya porträtt, (dom förberder för Incarna/Ambulation/WIS)

Men gogogo reaktivera era subs i Januari eller redan nu

Edit:
Uzza: Såg inte att du redan hade sagt att den var i 3 delar

Medlem

Hur många är det nu inne vid peak tid?
När jag spelade för några år sedan var det strax över 30k.. och andra gången efter en lång pause var det 40k...

är det typ 50k nu? eller kanske fler?

Medlem
Skrivet av yooz1e:

Hur många är det nu inne vid peak tid?
När jag spelade för några år sedan var det strax över 30k.. och andra gången efter en lång pause var det 40k...

är det typ 50k nu? eller kanske fler?

Jao runt 50ish k lite mer ibland (typ mitt på dagen för alla Amerikanska chefstyper är inloggade och håller monopol i Jita xD)
Brukar väl oftast ligga "stabilt" med typ 44-45 k inloggade när man vaknar mitt i natten eller mitt på dagen och ska logga in

Rekordet slogs under förra Alliance Tournamet om jag inte minns fel, typ 66k eller något:P

Inaktiv
Skrivet av Grizzly:

Conflag bra? Hur tänkte du nu? ^^

Iaf, gott om buggfixar och allmänt polerande kombinerat med ett par efterlängtade grejor (fritt omskalbara fönster någon?)

Oj haha jag tänkte scorch.

1
Skriv svar