EA: Mirror's Edge, Dead Space motsvarade inte förväntningarna

Robot
EA: Mirror's Edge, Dead Space motsvarade inte förväntningarna
Medlem
EA: Mirror's Edge, Dead Space motsvarade inte förväntningarna

Är det bara jag som inte tycker att alla spel ska ha MP? En del spel, såsom Dead Space, Ratchet & Clank, Assassins Creed osv, förlorar känslan när det ska finnas MP och COOP...

Medlem

Tyckte Mirror's Edge var coolt, men tråkigt.
Dead Space var de bästa av den genren jag spelat på länge...
Absolut ska inte alla spel ha MP.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Jozo:

Är det bara jag som inte tycker att alla spel ska ha MP? En del spel, såsom Dead Space, Ratchet & Clank, Assassins Creed osv, förlorar känslan när det ska finnas MP och COOP...

Håller med dig helt. Har spelat igenom både Mirror's Edge och Dead Space och jag älskade dem. Jävla skitsnack att det måste ha något online-läge. Kan man göra det på ett bra och hållbart sätt, så ja, varför inte, men på hans uttalanden lät det som att spelen var medelmåttiga på grund av avsaknaden av onlineläge. Det är bara inte ett rejält jävla hån mot spelen i sig, det är fullständigt obefogat.

Medlem

Håller med Jozo varför ska allting vara online nuförtiden? Det finns ju inget bättre än en riktigt bra singleplayer upplevelse!

Mirror's edge var förövrigt ett riktigt bra spel

Ju mer online desto svårare för piraterna att få samma upplevelse som de betalande konsumenterna. Så enkelt är det.

Medlem

Jag håller med om att alla spel inte behöver ha multiplayer, men sen kan jag iofs tänka mig att ett parkour-spel skulle kunna vara riktigt kul i multiplayer. Tänk t ex kapplöppning över hustak där man kan sabba för motståndaren genom att välta tunnor, klippa vajrar, sparka bort plankor och dylikt - det vore nyskapande i alla fall.

Inaktiv

Gör man inte ett riktigt bra spel för man väl slänga in alla standard funktioner som coop och MP och hoppas att det säljer lite extra.

Inaktiv

Har tyvärr missnöjet att jag köpte båda spelen, vilket jag ångrar dyrt.
Mirror's Edge var bra, men utan mod verktyg så är spelet verkligen enformigt.
Dead Space var ett riktigt dåligt skräck spel, helt okej annars men spelet var inte ett dugg läskigt för mig.

Samt båda spelen har limited installs och flera problem (Dead Space har slö aim även när man har på högsta sensivitet, var tvungen att stänga av V-sync och köra windowed för han skulle vara acceptabel.)

Orkar inte köpa fler EA spel, har minst 5 av dem som jag inte vågar köra pga jag redan har förlorat 1 install för min gamla dator gick sönder.

Medlem

Mirror's Edge börjar riktigt bra men går ner sig, tyvärr. Man får lagom motstånd och man kan fokusera på parkour-delen men sen blir det mest frustrerande med en massa trial & error för att fienden dödar en hela tiden. Det blir först kul när man har lärt sig banan. Miljöerna är dock fantastiska.

Dead Space har jag aldrig förstått mig på och tycker det är ren arselsås. Fast sen är jag väl inget större fan av tredjepersonsperspektiv

Medlem

Dead space e lätt ett av de bästa spelen jag spelat på länge! Grym stämning, sköna strider, helt ok story speciellt mot slutet och ett av de få spelen jag orkat nöta igenom flera gånger. Dock så är jag riktigt svag för sci-fi och zombiestyle spel men det här va riktigt kul

Medlem

Tyckte att båda spelen var riktigt bra.

Medlem

Förstår mig inte riktigt på logiken till varför de ska ha MP...
Tråkigt att höra att Dead Space inte höll upp till deras ekonomiska förväntningar och att de nu "ser ner på det" pga av det. Jag tycker Dead Space är något av de roligaste spelen jag har spelat

Medlem

Skrev just 15 rader men nä det skulle försvinna då FZ anser att jag inte skrivit något. Hur som, Mirror's Edge var något utöver det vanliga dvs parkour delen därav tyckte jag det var underhållande. 15 rows compressed into 4.


signatur
Inaktiv

C.R.E.A.M.

tyvärr...

Medlem

Det låter ju mer som att han bara häver ur sig någon aggregerad dynga än att han faktiskt har spelat spelet.
Kan inte alla som verkligen gillar spel gå ihop och köpa EA-aktier så att vi kan ge de värsta nötterna kicken?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Mirror's Edge hade vart nice med multiplayer, så som Stephan skrev. Däremot Dead Space skulle jag nog skippa MP.

Medlem

Båda spelen var helt ok!

Skulle dock gärna vilja se parkour biten ur Mirror´s blandat i ett av deras senare alster. Tänker något i stil med BF/Capture Flag/parkour...flott!!

Medlem
Skrivet av Kharif:

Dead Space var ett riktigt dåligt skräck spel, helt okej annars men spelet var inte ett dugg läskigt för mig.

Samt båda spelen har limited installs och flera problem (Dead Space har slö aim även när man har på högsta sensivitet, var tvungen att stänga av V-sync och köra windowed för han skulle vara acceptabel.)

Jag tyckte inte heller Dead space var läskigt, men stämningen var riktigt mysig ändå. Jag hade stor behållning av spelet!

Jag ser dock att ditt problem med det spelet nog beror på att du lirade det på pc. Jag försökte göra det men gav upp, när jag sedan testade det på konsol: vilken skillnad! Aimet fungerade som det skulle, segheten var som bortblåst. Det led verkligen av en dålig portning till pc.

Medlem
Skrivet av EA:

- Vad jag lärde mig från Mirror's Edge är att du måste leverera, du måste spendera mer tid på ett spel för att säkerställa att det är finslipat

Vad i HELVETE?!

Är det inte EA som är en av de större utgivarna som ständigt stressar ut spel för tidigt så att vi spelare mer eller mindre luras köpa beta-produkter och tvingas vänta på flertalet patchar innan spelen kan kallas en "färdig" produkt.

Antingen har gubben dålig självinsikt eller noll koll hur illa de bedömer statusen på spel som gått "guld".


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Skribent

Alla spel behöver ett zombieläge imo

Medlem

Jag har spelat många spel i mina dagar, men Mirror's Edge är nog tamefan det som ligger mig varmast om hjärtat. Visst, jag håller med om att det spelet har en del defekter, men definitivt inte det som han nämner... Det positiva med Mirror's Edge väger ju upp det negativa så pass mycket att spelet ändå är totalt underbart!

Problem med inlärningskurvan?

Jag ägde ingen konsol när spelet var nytt, så jag väntade snällt i flera månader tills spelet släpptes till PC, och under tiden fick jag nöja mig med att kolla på trailers och gameplay videos på Youtube. När spelet väl släpptes var det fan inga problem att lära sig spela det, jag kom in i det på en gång och det kändes underbart!

Svårighetsgrad?

Okej, spelet kan vara riktigt frustrerande när man spelar på hard och försöker klara det utan att skjuta en enda fiende, men kör man med vapen är det väl för fasen ändå inte svårt? Eller tillhör jag eliten bland Mirror's Edge spelarna?

Sen vad det gäller multiplayer läge tycker jag inte det behövs, men det får gärna finnas där. Fast jag ser hellre att utvecklarna lägger ner mer tid på att göra ett grymt singleplayer läge, om möjligt!

Inaktiv

Mirror's Edge behöver verkligen inget multiplayer.

Jag hoppas däremot att det kommer fler spel i serien/genren.

Medlem

Typiskt USA snack så fort ett spel inte har MP får det ett sämre betyg....när ska de lära sig att USA är inte hela världen....


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Mirrors edge hade behövt mer gameplay/större variation på banorna, snabbfunktion för reset när man dör (dryg dödssekvens), en vettig story som berättas på ett någorlunda bra sätt och gärna lite co-op. Spring och tävla mot 3-4 andra online, eller pressa tider.
Dead Space behövde absolut co-op till kampanjen, den var bra men en aning seg och aldrig riktigt läskig efter de första mötena med fienderna. Största felet här var bristen på AI samt att alla fiender var 1:1 kloner av varandra, lite variation tack!
Sen skulle vi gärna se fler vapen, co-op för oss som har vänner (och gillar dem ) samt möjligtvis lite snabbare/smidigare kontroll. Multiplayer kan jag se ett horde-mode eller liknande, iaf inte deathmatch :/

Uttalanden som dessa får en att misstänka att EA är på väg att återigen ta på sig "Evil Assholes"-stämpeln i allt och allas ögon.

Att pracka på alla spel de släpper MP, även de där konceptet uppenbart inte egentligen passar in (som Dead Space, alltså), kan inte annat än gå ut över kvaliteten, alternativt livslängden (folk som fattar att spelet aldrig borde haft MP kommer inte ens bry sig om att spela det läget), på spelen ifråga.
Vilket suger! Duh.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem

Dead Space var ju skit bra! Episkt! Har skräcktronen just nu medans Resident Evil serien är på en välbehövlig semester!

Vill ha Dead Space 2 nu!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Mirrors Edge är ett av de bästa spel jag spelat. Jäkligt snyggt, nyskapande och lite annorlunda mot alla andra FPS... Öhm... Det var ju bara en FP
Det fungerade verkligen!!

Medlem

Hoppas detta betyder att Mirror's Edge kommer tillbaka fast med en fet multiplayerdel istället för att dem lägger ner det helt...

Medlem

Mirror's Edge var ju bra mycket intressantare än allt annat av EA:s dussin-skräp iaf.

12
Skriv svar