Ipad släpps i natt

Medlem

Tråkigt FZ håller på med sånt här och konsoll... Älskar FZ men man får väll börja leta runt efter en ren PC sida med stil, finns väll dock ej

Inaktiv
Skrivet av eCore:

men man får väll börja leta runt efter en ren PC sida med stil, finns väll dock ej

En REN PC sida vore helt gött, orkar inte med vissa konsol nyheter ibland.

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av eCore:

men man får väll börja leta runt efter en ren PC sida med stil, finns väll dock ej

En REN PC sida vore helt gött, orkar inte med vissa konsol nyheter ibland.

Funkar inte PC Gamer för er då?

Medlem

Fattar inte va folk ska me såna när det finns smartphones? dom är ju inte direkt små som passar i en ficka direkt.. sen en minipc är fan så mycket bättre ändå.

Inaktiv

Förstår fortfarande inte riktigt vitsen med iPaden som spelplattform, eller som annan användning heller för den delen...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

har redan inskaffat sig en i USA

Medlem
Skrivet av hankis:

yees jag vann FZ hemliga tävling! första kommentaren! kan jag förvänta mig en Ipad i brevlådan nu elläh?

Det sorgliga var att du inte var först


signatur

Rwa?

Medlem

iPad är enligt mig ointressant, då den saknar mobiliteten som en telefon har, prestandan från en bärbar (samt stöd för java/flash/gud vet allt), prisvärdheten hos en konsol eller den grymma prestandan och precisionen hos en PC.
Stor, dyr mobil med låg prestanda, dålig batteritid och daterad teknik. Inget för mig :/

Medlem

Har själv en iPhone 4 som jag är helnöjd med, men jag förstår verkligen inte varför man ska köpa denna produkten när man har en iPhone. Same shit fast större. En onödig pryl i mina ögon. Kan tänka mig att nästa eller nästa igen versionen kan vara schysst.

Medlem

Har en iPad sen april och den är fantastisk. Många saker är smidigare med den. Och många använder den för att spela så nyheten är högst passande på fz.se. Se bara på Rage tex. Kan bara rekommendera.

Själv var jag anti-Apple tills jag testade en Mac, resten är historia.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

and not a single shit was given that day

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av hankis:

yees jag vann FZ hemliga tävling! första kommentaren! kan jag förvänta mig en Ipad i brevlådan nu elläh?

Det sorgliga var att du inte var först

Eh.. jo det var han. Du får putsa glasögonen och ta en titt igen.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Tack men nej tack! Onödigare pryl får man leta efter.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:
Skrivet av Kharif:
Skrivet av eCore:

men man får väll börja leta runt efter en ren PC sida med stil, finns väll dock ej

En REN PC sida vore helt gött, orkar inte med vissa konsol nyheter ibland.

Funkar inte PC Gamer för er då?

Nja, för få nyheter/tester etc där imo.. Men helt klart en bra sida.

Medlem

vill inte ha en iPad för jag vet vad den kan göra och allt det kan man göra med en dator och vill du sitta och slösurfa i säng/soffa så kan man vell bara skaffa sig en sån där latop med tutch screen till sig så har du en iPad u+ latop
men annars så skulle jag kuna tänka mig att skaffa en liknande prufukt men då inte för att spela elelr surfa utan att rita på men iOS har inget bra program för detta tycker jag och har ingen bra skärm för att kuna måla på heller.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Vore allt en lattjo pryl att spendera skatteåterbäringen på, men när jag ändå har en MacBook Pro vet jag inte riktigt vad vitsen skulle vara, förutom fördelarna med en pekskärm då.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

känns ju lite trist att apple redan meddelat av version 2 av ipad kommer till våren innan vi fått version 1...

Medlem

Varför så negativa?
Om man inte gillar den så köp den inte, ingen som tvingar någon. Visst är det onödigt mycket hype runt Apple men med god anledning då deras produkter håller betydligt bättre än genomsnittlig konkurrent.
Sen är Mac ingenting att spela på men varför vill man spela något på en dator överhuvudtaget...?
Visst är det avkopplande med lite patience och strategispel ibland...
Men iPad har ju en ganska stor spelmarknad tillsammans med iPhone vilket gör att den faktiskt hör hemma på ett spelforum.

Sen kan man ju fråga sig om den är bättre än andra plattor?
Toshiba Folio är ju ett...exempel..........på ren skit.
Samsungs lilla platta är ju fin och så men android känns inte speciellt starkt för att mäta sig med en netbook.
HP E-station är ju annars intressant med sin suveräna skrivare och portabla kontrollplatta med android "light".
Nej, finns nog bättre saker men iPaddan känns faktiskt som den starkaste med tanke på varumärket.
För vem fan vill ha en jävla 11"are med Intel Atom i väskan?
...eller en självantändande AMD...

Medlem

Väck mig när den klarar av en så enkel sak som Flash.

Inaktiv

Jag må gilla Apples grejer och sitter med en 27" iMac, MacBook Air och iPhone 4 men ser ingen som helst nytta med en iPad. Kul grej men njae.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Gillar inte att sådana prylar får för stor plats på marknaden. Det banar väg för fler prylar i samma spår som bara accepteras.
Dvs hårdvara som endast en überforskare från månbas-alpha kan öppna och reparera och ett O.S som styrs med järnhand av ett enda företag. Dom har FULL kontroll över sina användare. Visst, man kan säga samma sak om spelkonsoller men dom har stark konkurrens med varandra och håller sig till spel. Inte både och.

Apple är Apple och nu ska alla ha Apple. Har alltid ogillat deras trångsynthet. Nu börjar dom bli för stora för min smak när det tom pratas om att dom tar över PC användandet mer och mer.

Om nåt går sönder vill jag kunna öppna och laga det. Därför sitter jag kvar med min kära PC ...med valfritt O.S!

Medlem

Apple Ipad lanseras i Sverige inatt.

Medlem

Jag säger inte att jag skulle tacka nej till en iPad, men jösses vilken överdriven hype. Vad är det som är så fruktansvärt speciellt med iPad som inte redan finns på marknaden? Det är ju inte direkt någonting revolutionerande.. Men visst, jag tar gärna en

Medlem
Skrivet av MakkeK:

Varför så negativa?
Om man inte gillar den så köp den inte, ingen som tvingar någon. Visst är det onödigt mycket hype runt Apple men med god anledning då deras produkter håller betydligt bättre än genomsnittlig konkurrent.
Sen är Mac ingenting att spela på men varför vill man spela något på en dator överhuvudtaget...?
Visst är det avkopplande med lite patience och strategispel ibland...
Men iPad har ju en ganska stor spelmarknad tillsammans med iPhone vilket gör att den faktiskt hör hemma på ett spelforum.

Sen kan man ju fråga sig om den är bättre än andra plattor?
Toshiba Folio är ju ett...exempel..........på ren skit.
Samsungs lilla platta är ju fin och så men android känns inte speciellt starkt för att mäta sig med en netbook.
HP E-station är ju annars intressant med sin suveräna skrivare och portabla kontrollplatta med android "light".
Nej, finns nog bättre saker men iPaddan känns faktiskt som den starkaste med tanke på varumärket.
För vem fan vill ha en jävla 11"are med Intel Atom i väskan?
...eller en självantändande AMD...

Bra sagt!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

12
Skriv svar