Kan Musse bli en Mario-dödare?

Robot
Kan Musse bli en Mario-dödare?

Tredjepartstitlar till Wii brukar sälja dåligt. Med Epic Mickey hoppas utvecklarna kunna vända trenden.

#epic-mickey


Medlem
Kan Musse bli en Mario-dödare?

Tycker personligen Kingdom Hearts är de mest lyckade med Musse det senaste. Varför inte göra lite nya sidescrollers som gamla hederliga Duck Tales, QuackShot eller nått med liknande stil. Sånt säljer mer än 3D spel
tror jag faktiskt, och utvecklingstiden känns som den skulle vara aningen kortare med.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Tvekar på att Musse kommer bli en Mario dödare...
Men men, Musse kan dock få ganska bra siffror
N64 var dock lite mer dominerande på marknaden för ca 15 år sedan så då sålde ju mario spelen lite mer.

Medlem

"spelet har en själ" ? Massproducerat direkt ur Disney fabriken i Texas. Det riktar sig till barn så med mördande PR och en kvart på Oprah så sticker nog valrossarna ut och handlar.

Medlem

@ Ctrl Du har helt rätt i vad du säger

Medlem

inget kan döda mario på länge.
inte för jag gillar mario spel så himlamycket men det är ju en classic karaktär som har left länge i nya spel så han kommer itne dö ut i förstataget.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Försäljningsmässigt har det ingen chans, fast det kan ju vara ett bättre spel. Har ju inte släppts ett bra Mario-spel sedan Super Mario Bros. 3 (även om Smash Football var riktigt roligt).

Medlem
Skrivet av kebbe:

Försäljningsmässigt har det ingen chans, fast det kan ju vara ett bättre spel. Har ju inte släppts ett bra Mario-spel sedan Super Mario Bros. 3 (även om Smash Football var riktigt roligt).

Öhm... Super Mario World är bara det bästa Mariospelet någonsin?

Medlem

lol kebbe (men det är din åsikt och jag respekterar det)

Anyways, Jag sitter och spelar Epic Mickey just nu och jag kan lugnt säga att spelet är roligt och bra men det kan faktiskt inte bli så bra som Super Mario Galaxy är känner jag.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Hade de gjort ett normalt plattformsspel med Musse så hade det säkert sålt 2-3 miljoner ex direkt.
Epic Mickey däremot, kan vara ett BÄTTRE spel men tror majoriteten kommer tycka det ser suspekt och konstigt ut och därför inte tilltala lika många köpare.
Hoppas jag har fel dock och att det säljer som fan

Medlem

Instämmer. Quackshot... det var tider det. Ibland måste man se bakåt för att kunna gå framåt


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

epic mickey är ett helt ok spel... men så värst över rumplad är jag inte av titeln... tycker åxå man skulle göra nya 2 scroll spel a´la nsmb och sonic 4. och ducktales är ju en strålande idé.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

1
Skriv svar