Underbar reklam för MSDOS

Flakmonkey
Underbar reklam för MSDOS

TV-reklamen för spel tog sig en ny vändning iom Wii. Då blev det helt plötsligt accepterat att visa upp glada (och oftast snygga) personer som spelade något spel istället för att visa upp själva spelet. Detta har ju nu spridit sig som en löpeld iom att Sony och Microsoft har hoppat på tåget, men det är inte någon ny företeelse utan snarare ett tillbakagång till hur det brukade vara. Ta bara reklamen nedan tex som är gjord av Microsoft för att marknadsföra MSDOS 5 och möjligheten att enkelt uppgradera sin tidigare variant. Fantastiskt underhållande tycker jag och väldigt fascinerande att det på den tiden inte bara fungerande som underhållning utan även som en bra reklamfilm.

#blogg

Medlem
Underbar reklam för MSDOS

Hahaha, det var tider det, fast jag använde aldrig 5.0 utan det var 6.2 som jag körde. Har även IBM PC DOS 7 i originalkartongen


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Oj så många frågor det där väckte. Som: vem kunde anse att det där var en bra reklamfilm ens för 20 år sedan? Och: Är det här på riktigt? Eller varför inte: Så där corny var det väl ändå inte tänkt?

För övrigt så använde jag Amiga när DOS var hett, och den rockade!


signatur

Last one to heaven is a loser!

Medlem

Tja, bättre än att lyssna på Steve Ballmer skrika sig hes om Windows 1.0 i alla fall.

1
Skriv svar