Gammal hårddisk till 360 slim?

Medlem
Gammal hårddisk till 360 slim?

Tjena mina kära Fz-kamrater!

Nu är det så att mitt förhållande till min gamla original 360 håller på att ta slut, detta då den kraschar stup i kvarten.

Har däför tänkt köpa en ny slim-variant och undrar då om min gamla 120gb HDD passar på slim -varianten...

Tack på förhand, Pontus


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Medlem

Jag tror inte det, för Slim har en mycket mindre hårddisk.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Aj fan! Finns det ngt sätt att föra över sina sparade filer till den nya hårdisken??'

Vill ju inte förlorat allt man åstadkommit och definitivt inte börja om från början i massa spel!


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Medlem

kopiera allt till en minnes kort eller kör genom sata sladen ?


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Bara dunka i ett (flera) USBminne (minst 1 Gig) i boxen o formatera en xbox partition på det(max 16 Gig dock).

Lägg sedan in din profil på minnet, sedan är det bara kopiera det du vill skyffla över till minnet och sedan till den nya boxen (låt profilen ligga kvar på minnet om du ska göra mer än en sväng)

DLC och Arcadespel kan du även tanka ner igen om du inte orkar skyffla så mycket,

OBS! Se till att använda Microsofts onlinetool för att sedan föra över licenserna på eventuellt DLC och Arcadespel till den nya hårdvaran (man får bara göra det 1ggr om året) så undviker du knas med rättigheterna om du inte är insignad på Xbox Live.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Det finns faktiskt en sladd som överför från din gamla till den nya från Microsoft, men allt som kommer från Microsoft har ett pris, så den kostar typ mellan 199-250 kr eller något sånt


signatur

/Nordis

Medlem
Skrivet av Nordis_Nord:

Det finns faktiskt en sladd som överför från din gamla till den nya från Microsoft, men allt som kommer från Microsoft har ett pris, så den kostar typ mellan 199-250 kr eller något sånt

Jag vill minnas att dom slutat med den kabeln/den säljs inte i Europa.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Nordis_Nord:

Det finns faktiskt en sladd som överför från din gamla till den nya från Microsoft, men allt som kommer från Microsoft har ett pris, så den kostar typ mellan 199-250 kr eller något sånt

Jag vill minnas att dom slutat med den kabeln/den säljs inte i Europa.

FEL!

http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/111995-microsoft-data_...

Medlem

Jag menade naturligtvis att det är Microsoft som slutat sälja kabeln, inte butiker som har den kvar i lager.

-visste inte ens att den gick o köpa från andra än dom själva.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Nordis_Nord:

Det finns faktiskt en sladd som överför från din gamla till den nya från Microsoft, men allt som kommer från Microsoft har ett pris, så den kostar typ mellan 199-250 kr eller något sånt

Den där sladden fick jag faktiskt helt gratis då jag mejlade Microsoft och frågade om en. Kan vara värt att testa.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

ohh gratis smakar alltid bättre


signatur

/Nordis

1
Skriv svar