Battlefield 3 diskuteras på GDC i februari

Robot
Medlem

Hmm fin bild 100% äkta BF3 bild =D "driver!"

Medlem

Åh nej, inte den där jäkla frostbytemotorn igen!

Den är ju klippt värdelös för Battlefieldserien i och med att man inte kan ha så stora miljöer eller stora stadsbanor...

Medlem

Ena punkten de nämner är just:

"Lighting large environments" vilket kanske är något jag till och med borde poängtera i nyheten.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Åh nej, inte den där jäkla frostbytemotorn igen!

Den är ju klippt värdelös för Battlefieldserien i och med att man inte kan ha så stora miljöer eller stora stadsbanor...

Antar att du har stenkoll på den ännu icke uppvisade Frostbite2 motorn nyheten nämner?

Medlem
Skrivet av mlinderholm:
Skrivet av Jozo:

Åh nej, inte den där jäkla frostbytemotorn igen!

Den är ju klippt värdelös för Battlefieldserien i och med att man inte kan ha så stora miljöer eller stora stadsbanor...

Antar att du har stenkoll på den ännu icke uppvisade Frostbite2 motorn nyheten nämner?

Ah, jag läste inte så noggrant. Jag såg inte att det handlar om Frostbyte 2. Jag vet bara att anledningen till att banorna är så små i BC2 är för att motorn inte klarar av att ha stora banor med många hus (tänk Karkand i BF2)...

Medlem

Oh yeah


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Kommer verkligen alla spelarna räcka till deras spel? Finns ju Bad Company 2, Bad Company 2 Vietnam, Medal of Honor, Battlefield Play4Free och kanske till och med fler jag inte kommer på. PLUS deras konkurrenter (CoD serien osv), hur ska detta sluta?

Jag vill inte ha spel som är tomma och inte ni heller. Helt sjukt med andra ord.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Känns som jag är den enda som inte ser det dåliga med Frostbite riktigt. Vad jämför vi med? Battlefield 2 motorn var inte mycket att ha enligt mig. Visst, frostbite behöver en del jobb men jag klagar inte att den används, bara de jobbar på den.

Medlem

Bara det blir stora banor så


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av mosoloa1:

Kommer verkligen alla spelarna räcka till deras spel? Finns ju Bad Company 2, Bad Company 2 Vietnam, Medal of Honor, Battlefield Play4Free och kanske till och med fler jag inte kommer på. PLUS deras konkurrenter (CoD serien osv), hur ska detta sluta?

Jag vill inte ha spel som är tomma och inte ni heller. Helt sjukt med andra ord.

Tror du alla kommer fortsätta spela BC1/BC2/MoH när BF3 kommer som är dubbelt/trippelt så stort på alla vis? Med andra ord minst dubbelt så bra spel.. Jag kommer troligtvis aldrig röra mitt BC2 igen efter BF3 är släppt.

Samma här... om det nu bara verkligen är bättre. Är det ännu ett spel med otroligt dålig nätkod och halvfärdigt vid release så hoppar jag nog av BF serien.

Börjar bli lite trött på Dice ovana att släppa spel som uppenbarligen behövde mer tid i ugnen. Buggar som de flesta spelare ser inom 5 minuter efter dom startat spelet ska inte kunna komma igenom QA helt enkelt.

Deras post-launch support kunde även behöva sig en liten boost, då det tar evigheter mellan patcharna även om det upptäcks något rätt stort nytt fel. Apropå nya fel, det finns det ju även gott om när 9/10 patchar fördärvar lika många saker som fixas.

Älskar BF serien (stolt ägare av vart enda spel/expansion i serien), men skärpning Dice. Så här har det hållet på sen BF1942 och jag har inte sett något tecken på att det börjar bli bättre, tvärt om.

Medlem

Allt hänger på hur väl dom polerar spelet innan releasen. Och jag tror folk kan förevänta sig... PROBLEM!

Man tycker ju seriöst att företag ska bli bättre å bättre på göra spel... men verkar bli värre å värre nästan.

Jag kommer hoppas å tro på Battlefield 3, stenhårt! Även om man knappt spelade BF2.

Medlem

Är jag den enda som tycker att bc2 är ett riktigt bra spel? Jag äger alla bf-spelen också men tycker ändå att banorna är tillräckligt stora, speciellt när man kör Rush.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Birchoff:

Är jag den enda som tycker att bc2 är ett riktigt bra spel? Jag äger alla bf-spelen också men tycker ändå att banorna är tillräckligt stora, speciellt när man kör Rush.

Det är riktigt bra och banorna är stora, men folk vill bara använda fordon istället för att använda sitt gevär.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har PC versionen inte minst 64 spelare på en server, så skippar jag det spelet. Mer spelare och större banor tack! Hoppas!


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Banorna i BC2 små? Njah! Tycker då dom är ganska stora, speciellt om man jämför med tex Black Ops banorna, ja självklart ett helt annat spel, men tycker då Black Ops banorna känns lite väl små med tanke på lagg....och snackar om 360 versionen av spelen.

Medlem

Ska dom kanske lägg till en game feature som tillåter spelare att träffa det dom siktar på? Eller kanske en feature som visare motståndare någerlunda var dom är för tillfället, och inte för 1-2 sekunder sedan? Det är ju enormt kul att veta att server räkningen är det som gäller, och veta att en motsåndare kan springa runt ett hörn och kniva dig innan du får en bild uppdatering från servern som först då äns tillåter dig att skjuta honnom.

En gång i tiden kunde man skjuta på folk i FPS spel, sedan utvecklades dom.

Medlem

Hoppas Frostbite 2.0 klarar stora banor och 64 spelare a´la old school Då blir det garanterat köp...fast det blir det nog annars också^^


signatur

Game long and prosper

Medlem

Fram till bf2 gillade jag dice spel, men dom inriktar sig mycket mot casual spelare, vilket i sig inte är fel, men dom skiter i oss andra.
bc2 må ha sålt väldigt bra, men det är många som tröttnat på det redan men körde bf2 i många år. gå figure nu kommer nästa spel i serien.

Medlem

Battlefield är utspätt som en dålig, smaklös soppa. Får hoppas de inte får för sig några nymodigheter eller andra dumheter som gjort att FPS-genren varit ospelbar i flera år.

1
Skriv svar