Inloggningsbaren

Testpilot
Inloggningsbaren

Hej!

Jag efterlyser en inställning att alltid ha inloggningsbaren minimerad eller om man kan ta bort den helt?

Min åsikt är bara att den tar upp plats på skärmen.

Dessutom av nån besynnerlig anledning trots man minimerar den så bara den gröna knappen syns så vips så kommer den tillbaka i full storlek då man bläddrar runt på siten.

Medlem

Så ska det inte vara. Minimerar man den ska den stanna minimerad. Vad har du för webbläsare?

Jag har samma problem i Internet Explorer, just i IE så funkar allt dåligt, det blir felmeddelande när man postar inlägg, minimenyn dyker upp hela tiden, sidan laggar, men så fort man kör med Chrome eller Firefox är allt OK...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vilken version av IE är det vi pratar om?

Testpilot

Jag kör med Firefox 3.6.12 (senaste) , men att den kommer tillbaka är ett mindre problem , jag stör mig på hela listen.

Vill kunna alltid ha den minimerad per settings och inte behöva klicka bort den vid varje inlogg.

Medlem

Jag kör med IE 4 och allt fungerar bra, Texterna går att läsa. Vilken är den senaste och vart hittar man andra Internetavläsare?

Jag får ingen BAR.


signatur

Det var detta...

Medlem

Jag har Firefox 3.6.12 (OS X) och listen kommer tillbaka mest hela tiden för mig också, trots att jag väljer att minimera den varje gång.

Medlem

För mig är det helt slumpmässigt när baren kommer upp igen. Ibland är det en gång per dag, ibland varje gång jag startar webläsaren. Jag brukar vara inloggad hela tiden.

Webbläsare: Opera 10.63 på Win7.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Antikvitet

Det kan finnas flera anledningar/problem. Använder ni adblockers? Har ni kryssat i "kom ihåg mig" vid inloggningen? Har ni ställt in webbläsaren på att rensa "privat data" när ni stänger? Använder ni flera datorer?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Hej!

Jag efterlyser en inställning att alltid ha inloggningsbaren minimerad eller om man kan ta bort den helt?

Min åsikt är bara att den tar upp plats på skärmen.

Dessutom av nån besynnerlig anledning trots man minimerar den så bara den gröna knappen syns så vips så kommer den tillbaka i full storlek då man bläddrar runt på siten.

Jag håller fullständigt med, jag verkligen hatar dessa sidor som har en sådan list. Känns som den inte gör ett dugg nytta alls. Den är bara ivägen.

Medlem

Bort med listen!

Jag högerklickade och valde blockera så nu är den ett minne blott. Jag som innan hade fz som undantag i adblock, men inte nu längre, synd.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av John:

Använder ni adblockers?

Inte vanligtvis. Blockar temporärt vissa rörliga reklamer när jag ska läsa något, alldeles för störande. Inte upplevt att listen kommer upp i samband med just detta dock, utan den är lite då och då, till synes slumpmässigt.

Citat:

Har ni kryssat i "kom ihåg mig" vid inloggningen?

Ja och det fungerar som det ska.

Citat:

Har ni ställt in webbläsaren på att rensa "privat data" när ni stänger?

Hmm, tror inte det. Har tillägget betterprivacy, ska kolla om jag hittar något där.

Citat:

Använder ni flera datorer?

Inte vanligtvis.

Antikvitet

Betterprivacy låter som en potentiell anledning. Kan du pröva att stänga av det tillägget och se om det funkar då?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Medlem

Det hjälpte inte. Nu kom den upp igen, två gånger på raken.

Medlem

Den kommer alltid upp igen för mig använder Eldräven 3.6.8. Otroligt irriterande, det har varit så ända sedan den nya sidan lanserades, den där baren är enbart jobbig och fyller ingen funktion.

Medlem

Nu är den uppe igen och är i vägen.

Medlem

Ska kolla på detta. Låter som det är en bugg som ligger och spökar.

1
Skriv svar