Inaktiv
SpelAlias ??

Hej, försöker komma på ett nytt namn, vad går ni efter när ni väljer Spel/community namn ?

tips ?

tack

Medlem

Mitt var från början bjos, men någon tysk började nicka det på quaknet. Var i TS-/Vent-sammanhang ibland tillkallad som "bjosarn" så det fick bli det tillslut. Knappast ett tufft nick eller vad man nu vill ha, men det är personligt.

Tror det från början var "jos" från mitt efternamn, sen blev något b framför...

Tycker det är betydligt bättre att ha ett personligt och unikt nick än Headhunter82701 eller dylikt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Mitt var från början bjos, men någon tysk började nicka det på quaknet. Var i TS-/Vent-sammanhang ibland tillkallad som "bjosarn" så det fick bli det tillslut. Knappast ett tufft nick eller vad man nu vill ha, men det är personligt.

Tror det från början var "jos" från mitt efternamn, sen blev något b framför...

Tycker det är betydligt bättre att ha ett personligt och unikt nick än Headhunter82701 eller dylikt.

Aa de är ju de men inte lätt att komma på nått. Känns som jag har haft min för länge o vill byta men kommer inte på nått nytt!

Medlem

Använder oftast samma nick i alla lir. Alltså WaltX.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Mitt kommer från True Blitzer som jag hittade på för länge länge sen. Kommer ihåg att true var från början nåt jag bara fick för mig true color, blitzer var nog från blitz wars. minns inte.

Det blev ialla fall ner kortat till TruB, uttalas lätt Trubb, eller Trubben till slut.

Kört med blue raptor innan det (Quake1 tiden). "Believer" när Antiloop var på tapeten, men det var så jobbigt på irc när alla frågade vad man trodde på, atiest och så.
men TruB är nog 10 år gammalt kanske.

btw, nån i QL som antog att det var för True Blood. Kan väl inte klandra honom.

Medlem
Skrivet av anon_96754:

Hej, försöker komma på ett nytt namn, vad går ni efter när ni väljer Spel/community namn ?

tips ?

tack

Mitt första spelalias tog jag från min hobby och olycka, reefsurfer.. dvs. jag surfade mycket bland rev och hade bla. sönder en av mina brädor.

Nu på senare år och då när jag skulle skapa ett konto till PS3 ville jag ha något ännu mer personligt, jag valde då bent toe, jag har en bruten tå som är helt jävla cp sne och ser inte direkt vakcer ut. Men det är iaf jag

Mitt tips är att ta något riktigt personligt.

Inget Killer67! Satanslayer2459 etc... sånt e bara rå löjligt.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Jag har väl ett tämligen ickepersonligt Nick, WildThing som kom utav en film jag såg och gillade. Dock utvecklades det till Vildis som jag kör med överallt annars numera sen något år tillbaka. Ofta så får man fram ganska personliga nick bara man har polare, det är dem som brukar komma på dem bra smeknamnen medans man spelar


signatur

Videomupp

Inaktiv

Jag är skitdålig på alias, det är ju bara se vad jag kallar mig. Hur jäkla originellt är det egentligen? Låter ju som ett läkemedel.

"Lider du i tystnad? Nu finns det hjälp! Ta en Amphix 10 min före samlag och du blir kvitt både erektil dysfunktion och prematur ejakulation! Din partner har aldrig varit mer nöjd med ert sexliv! Amphix motverkar även skallebank, rännskita och får gymfisarna att lukta lavender! Amphix - för den moderna mannen och hans behov. Finns i smakerna hallonbåtar, tandkräm och rostbiff"

Nåja, jag brukar försöka köra utan nick så gott jag kan men vill ju inte att hela världen ska veta vad jag heter.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Nu spelar jag inte särskilt mycket online längre, så nick är oftast inte ett problem. Men när jag väl behöver välja något lägger jag ingen större tankeverksamhet vid det. båtsman vet jag inte hur jag kom på, men jag är ganska nöjd med det. Tyvärr inte särskilt bra internationellt.

På andra forum heter jag något annat, till exempel är jag på ett forum "döpt" efter bandet jag lyssnade på när jag skapade kontot. På ett annat döpte jag mig själv efter några av de bokstäver som stod på nätadaptern till datorn.

När jag spelade hade jag ett nick som jag spelade seriöst med, sen när jag lirade public bytte jag när jag kände för det: där har jag hetat allt från Systembolaget till Zaphod.

Medlem

Jag brukar bläddra lite random i mina playlists efter mina namn som jag vill bruka internationellt annars har jag använt mig utav bapelsin sedan början av 2000talet.

Medlem

Här på forumet använder jag son of RAMBO (inte något specielt) för att jag blev så imponerad av filmen "Son of Rambow"

Annars i spel osv har jag alltid använt "Aerosol" vilket är små partiklar i gas och röker, och eftersom jag alltid gillat graffiti-konsten så passade det bra till mig

Ett tips är att skriva om massa olika namn eller "coola" ord och skapa ditt eget

Inaktiv

<-- Slog lite på tangentbordet i 5 sekunder.

Använder vanligtvis 3 olika namn:
master_chrille - Då BF: Vietnam kom ut så tyckte jag master_chrille lät så "coooooolt" att jag har haft kvar det i 5-6 år.
Eadcruzher - Då jag gjorde min första karaktär i WoW. Ville heta något som ingen annan tagit.
Terroristian - När jag ville testa namnfiltret då man inte fick heta terrorist i ett spel. Samt, Christ/Terrorist-ian.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Hör och häpna så är mitt ett gammalt skolloggin som lärarna gav mig. Säg aldrig att man inte får ut något bra av skolan

Medlem

Mitt nuvarande är ihop plock från anarchy online och starwars

haft en drös nicks under åren vissa var ganska temporära men andra har jag haft ett tag

Men detta samt mindmeld är det jag är känt för mest på runtom på nätet.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hade tidigare ett hyffsat originellt namn men blev mobbad i skolan för det eftersom man inte visste vad det betydde, typ.

Så har hetat Mikaelh i flera år nu. Först var det dock Mikael_H (vilket ser fulare ut).

Ett tips är att kolla en engelsk ordlista efter sköna ord.

Medlem

För många år sedan så satt jag bara och pratade för mig själv och sa Spacey Mac G. Då så blev det från Spacey Spassy och jag hette Spassy Mac G då. Men bytte till Spassy bara för att

Avstängd
Skrivet av Mikaelh:

Hade tidigare ett hyffsat originellt namn men blev mobbad i skolan för det eftersom man inte visste vad det betydde, typ.

Så har hetat Mikaelh i flera år nu. Först var det dock Mikael_H (vilket ser fulare ut).

Ett tips är att kolla en engelsk ordlista efter sköna ord.

Hahaha, ja, det minns jag, när de med robotröst sa: "Inordinate, inordinate".

Jag prövade själv att kolla i en engelsk ordlista, och man kan ju finna något där som inspirerar, eller något som man tar rent av, men det är ganska svårt att hitta dem och det hjälpte inte mig. Bättre vore nog om man hade en ordlista över ovanliga engelska ord. ^^

Det är inte min styrka att hitta på namn och liknande (om vi bortser från vanliga svenska namn, som Lisa och Kalle) och därför har det alltid varit ett problem för mig att hitta ett bra nick. Fram tills för något år sedan använda jag alla möjliga olika nick, men så en dag fastnade ett ord, "bundushathur" på mitt huvud. Jag visste inte varifrån det kom och tänkte att det kanske var något på nederländska. Jag kollade upp det och fann att det var det dvärgiska namnet på en av de tre topparna på bergen som utgör Moria. Det är en sammansättning av bundu och shathûr, som betyder huvud och moln (kan vara tvärtom). Jag tyckte att den andra delen lätt rätt bra och såg att ingen annan nickade det.
En nackdel är att somliga har lite problem med att uttala det, så det brukar ofta uttalas typ "Shattur" eller "Shatúr". Ibland har jag även kallats "Tjatte".

Så vad ska jag då ge dig för tips? Metoden som fungerade för mig var väl ... ingen alls. Ändock har jag nog något tips att ge dig: Fundera ut på ett ungefär vad du vill ha för namn och hur det ska låta. Ska det vara typ svenskt eller något engelsk ord? Ska det låta fantasyinspirerat? Ska det låta sci-fiaktigt? Vill du ha ett riktigt namn eller bara ett ord? Ska det vara ren nonsens? Ja, jag tror du fattar. När du väl har kommit fram till det kan du begränsa och rikta din sökning lite bättre, kanske genom att leta i ett italienskt lexikon, en lista över grekiska hjältar eller en lista över namn på vapen i Sagan om Ringen.

Medlem

Har spelet en nametag över min karaktär som skulle röja var jag höll till om jag hade ett långt namn så går jag så kort och smalt som möjligt. Jag är ett rövhål <:)

I APB hette jag Ill, liknande i Warhammer Online på mina mer ömtåliga karaktärer. Fungerade galant.


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem

jag brukade vara oförutsägbar, oftast för mig själv också, därför fick det bli huxflux. Heter det där ingen annan jävel snott det, borde ju vara typ först att nicka huxflux sen 11 år tillbaka.
Personligt är ett bra tips


signatur

thank you, come again

Medlem

Kommer inte ihåg hur jag kom på mitt...


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Lek med orden. Mitt "nick" är ju en sammanslagning av det engelska ordet havoc som betyder typ förstörelse, och frukten avocado. Just popped into my mind, testade att googla, fick inga vettiga träffar och insåg att jag hade ett relativt unikt namn.

Antikvitet

När jag spelade WoW valde jag en bokstav (S) och skapade namn från den. Det blev Safareid, Sacires, och en massa andra jag inte minns.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

För mkt dumleätande gav mig mitt nick, använder dock flera andra.

Dumlis, Beevor, Beevar, Romulaen, Tauree osv.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar