Dark Age of Camelot!

Inaktiv
Dark Age of Camelot!

Sådär, hittar ingen tråd, inget forum.. ingenting om daoc!

Jag är sugen på att börja spela daoc igen på classic servern.

Finns det någon mer som spelar?
Var kan jag hitta ett svenskt (eller iaf väldigt aktivt) Daoc forum?

mvh

Medlem
Skrivet av Bokke:

Sådär, hittar ingen tråd, inget forum.. ingenting om daoc!

Jag är sugen på att börja spela daoc igen på classic servern.

Finns det någon mer som spelar?
Var kan jag hitta ett svenskt (eller iaf väldigt aktivt) Daoc forum?

mvh

Om jag förstått det hela rätt så är daoc EU helt dött. Jag brukade spela på excalibur EU för några år sedan.

Så om du är daocsugen så är det USA servrar man får gå på. Freddyshouse har ju alltid haft forum för daoc, vet inte hur det är numera dock.

Medlem

japp spelar idag gammla rävar kommer tillbaka samt har vänner med sig.

Medlem

Vad jag vet så är EU och USA servrarna mergade. Man fick ett konto hos Mythic och kunde på något sätt överföra sina karaktärer till en US server. Så folk finns det allt. Det var dock ett bra tag sedan jag spelade.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Man kanske ska börja igen, var sjuukt kul när man spelade för år och dagar sen


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

TBR
Medlem

Finns ingen classic server längre, bästa alternativet är väl US ywain 1-9 som är clustrade. Om man har gubbar på EU server eller US classic så kan man flytta dom till valfri server.

Men det går det väldigt snabbt att expa upp en gubbe, fixa artifacts & sån nuförtiden. Finns även buff npc i fronteers om man inte orkar fixa en buffbot, men det är "bara" gula buffs.

Medlem

Jag tänkte köra en liten trial nu i helgen, en nostalgirunda runt midgaard, ngn som spelar fortf. och vilken server är det som gäller?

Medlem

Gör som många andra och upplev classic DAoC utan SI, ToA och skräp.
Det finns en väldigt populär server, men jag vet inte ifall man får posta om sånt på detta forum, tex på VN-boards blir man bannad om man hänvisar/tipsar andra om denna server. Det e iaf ca600-800 primetime och ca 1000 under storhelger. Levling e klassisk hardcore, du får kämpa för att ta lvls, alla tre realms är ungefär lika stora.
Skicka mig PM om ni vill ha mer info.

1
Skriv svar