Fortfarande lagg :(

Medlem
Fortfarande lagg :(

Kom en ny patch igår natt och jag hoppades verkligen det skulle lösa det laggiga gameplayet i Black OPS. Men tyvärr hjälpte det inte. Nu börjar det faktiskt bli lite frustrerande. Hjälper inte ens om jag sätter ner till "low graphics" och 800x600

Är ni fler här som har problem med lagg? Och det är inte lagg som i dålig dator eller lagg som i dålig ping och choke. Det gör nämligen ingen skillnad om jag kör 800x600 eller 1920x1080 och inte heller om jag kör online eller combat training lokalt.

Phenom II x2 3.1 Ghz
6 Gb DDR 3 Ram
2 x 4890 HD i crossfire

(BTW har provat alla "fixes" som jag hittat på nätet och de hjälper bara minimalt)

Mvh Milky


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

maxa grafiken igen, och stäng av skuggor, på med vsync, bör fixa ditt problem, sen finns det en konsol kommando som du ska skriva in men kommer inte på det just nu, det är för att öka packet skickade till server


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Mina problem försvann som röken igår med den senaste patchen. Gick ifrån att kört på low med stora FPS problem till att köra på High i 1680x1050 med ganska jämn FPS.
Så igår vart nog första gången jag kunde spela spelet online utan problem med låg fps, spelet ser ut som skit eller hackig online upplevelse.

De console kommandon du bör skriva i är enbart cl_maxpackets 100 och rate 25000 för att utnyttja nätkoden maximalt i dagsläget.

ps. såg nu att du kör crossfire, då bör det finnas ett kommado i stil med multigpu(du kan nog skriva detta och bara tabba i konsolen) som du bör ändra på.
Om den inte automatiskt upptäckt detta så kan spelet enbart använda sig utav 1 grafikkort om man har otur.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Tack så mycket för tipsen, det var vsync som ställde till det för mig. Förr i tiden gick ju spelen bättre med det av men i Black OPS så måste jag ha det på annars hackar det.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Var hittar man vsync-inställningen och hur gör man då?

Tacksam för ett snabbt svar!

/Babbler


signatur

XP Intel Core Duo 6600 2,4 GHz
NVIDIA GeForce GTX 460, 1024MB, 3GB/RAM

Medlem

I config_mp filen i C:\Spel\Steam\steamapps\common\call of duty black ops\players öppna med notepad tryck ctrl+f och sök upp vsync, ändra värdet till 1 istället för 0.

//Milky


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Har oxå fortfarande problem med black ops.
Har hyfsad fps annars men problemet är att det hackar hela tiden när jag ska skjuta.
Så fort jag ser någon och ska börja skjuta så hackar spelet.
Grymt störande.
Har googlat på de här flertal gånger och har testat tammefan allting som står men ingenting hjälper.

Medlem

Tack för ditt svar Milky. Jag hade redan 1 istället för 0. Så jävla trött på allt laggande:( Sämsta spelköpet hittills!!!


signatur

XP Intel Core Duo 6600 2,4 GHz
NVIDIA GeForce GTX 460, 1024MB, 3GB/RAM

Medlem

Uppdatering:
Alla tester jag gjorde körde jag i Combat training så när jag sedan skulle köra på riktigt online så laggade det likförbannat. Har sedan dess tagit bort min configfil, låtit spelet skapa en ny själv. Därefter ställt in enligt bilden nedan. Det ser fult ut och jag kör mycket lägre upplösning än skärmens optimala och vad min dator egentligen klarar av men hellre att det flyter på hyffsat än att det laggar. Detta hjälper inte helt men det blir jävligt mycket bättre. Kör jag däremot Combat TRaining så går det som sagt rätt bra med högre inställningar. HELT GALET att de inte fixat detta ännu Läs mer här:

http://www.callofduty.com/board/viewforum.php?f=71&sid=te514q...

http://i56.tinypic.com/2ev9e1v.jpg


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Uppdatering:
Alla tester jag gjorde körde jag i Combat training så när jag sedan skulle köra på riktigt online så laggade det likförbannat. Har sedan dess tagit bort min configfil, låtit spelet skapa en ny själv. Därefter ställt in enligt bilden nedan. Det ser fult ut och jag kör mycket lägre upplösning än skärmens optimala och vad min dator egentligen klarar av men hellre att det flyter på hyffsat än att det laggar. Detta hjälper inte helt men det blir jävligt mycket bättre. Kör jag däremot Combat TRaining så går det som sagt rätt bra med högre inställningar. HELT GALET att de inte fixat detta ännu Läs mer här:

http://www.callofduty.com/board/viewforum.php?f=71&sid=te514q...

http://i56.tinypic.com/2ev9e1v.jpg

Vänta nu, så du vill att de ska gå smidigare, ändå har du på 16x AA? Borde inte de sänka fpsen ganska rejält?

Medlem

Av någon outgrundlig anledning så flyter det bättre när jag har 16xAA än när jag har den avstängd eller på 2xAA. Fick tipset på call of duty forumet som jag länkat i tidigare inlägg och blev mäkta förvånad när det fungerade.

Jag vet inte vad de har gjort med spelmotorn i det här spelet men något är vääääldigt snett.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

1
Skriv svar