Skägg eller inte skägg?

Flakmonkey
Skägg eller inte skägg?

För första gången i mitt liv har jag sparat ihop lite skägg vilket har väckt lite uppmärksamhet från olika håll. Vet faktiskt inte varför jag skaffat det. Till en början så var det helt enkelt för att jag inte orkade raka mig och när jag ändå kommit ett par dagar in så kändes det mest som en kul grej att testa. Jag vet ju inte om det är något för mig förrän jag testat det eller hur?

Nåja nu sitter jag iaf här med lite skägg i ansiktet och klurar på om jag ska ha kvar och "utveckla" det eller om jag ska raka av det. Det har ju både sina för och nackdelar. Några fördelar är ju att man slipper raka sig så ofta och att det såhär i vintertider ger lite värme om ansiktet. Bland nackdelarna hittar man ju att det kan klia och att det lätt kan bli lite kladd i skägget om man äter en smarrig hamburgare eller så, fast det sista är kanske mer min ovanas fel än skäggets. Hur som helst så måste jag ju förr eller senare ta ett beslut om det här och då vore det ju lite intressant att veta vad ni tycker - ska skägget bort eller ska det stanna kvar?

[ia=23541; large]

#blogg

Medlem
Skägg eller inte skägg?

Kanske är åldern, hårväxten som flyttar söderut

Flakmonkey

Haha kanske det, men än har jag gott om hår på huvudet också som tur är

Antikvitet

Klart du ska ha skägg. Jag låter mitt komma ut en-två gånger per år. Skönt att slippa raka sig ett tag. Sen kan man alltid raka sig på halsen om man vill ha en lite mer vårdad look.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

skägg FTW, sommar och vinter!


signatur

no remorse

Skribent

När PCG-Thomas börjar klaga vet du när du har för mycket skägg.

Medlem

Skägg självklart!!
Går ju som John så att ta bort det på halsen för en mer vårdad och finare look.


signatur
Medlem

Jag röstar för att du inte ska ha skägget kvar!


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Raka halsen enbart och låt skägget växa. I dessa tider är ett skägg det enda rätta ekonomiska sättet att hålla hakan varm, till skillnad från 500kr halsdukar.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Flakmonkey

Alright, då får det vara kvar för nu iaf... men måste ju som sagt snyggast till... sen måste man väl köpa en skäggtrimmer också för att hålla det någorlunda snyggt och prydligt...

1
Skriv svar