Pixelpojkens julkalender, lucka 2: årets hybris

Redaktör
Ponny
Pixelpojkens julkalender, lucka 2: årets hybris

[ia=23533; large]

Det bor en liten diktator i oss alla. Ja, i alla fall om vi ska tro Little King's Story. Spelets premiss gick kort och gott ut på att ta över hela världen. Men det har aldrig varit så sockersött att agera tyrann.

Från början bodde jag i ett litet skitigt skjul och mitt kungadöme bestod av mig själv och ett antal bondtölpar. Men med tiden byggde jag luxuösa kvarter, uppgraderade mitt slott till ett glittrande palats och rekryterade gruvarbetare, kockar och allehanda soldater. Jag tog med mina män till andra kungadömen och vidgade mitt välde. Med tiden samlade jag ihop en hel flock skumma prinsessor och kungadömet fortsatte att gro. Jag grävde efter skatter, slogs mot ilskna jättehönor och levde livets glada dagar - men alla sagor har ett slut.

Det är en sorg att utvecklingsstudion lade ner, för i samma veva försvann mycket outforskad potential med ett stort hjärta. Cing kommer att saknas.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Pixelpojkens julkalender, lucka 2

Town Factory jobbade ju också med utvecklingen och de finns ju kvar. Sen äger väl Marvelous varumärket om jag inte missminner mig, så vi kan fortfarande hoppas på en uppföljare.

Borde jag gråta? Jag har aldrig spelat Little king´s story men löftet av att bli en större tyrann än i Fable 3 pockar på de mörka tendenserna..


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar