Livet som pirat blir gratis

Robot
Medlem
Livet som pirat blir gratis

Aldrig hört talas om det...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag provade trialn och lessnade på level 9.

Medlem

Detta spelet är så uselt att man borde få betalt för att spela det.

Medlem

Det här spelet var riktigt lovande vid releasen, tänkt ett lite semi-casuel EvE, fast med skepp som håller sig på vattnet istället för i rymden då...

Det skapade riktigt många härliga känslor den första månaden eller så. Om man blev sänkt så förlorade man all last, och om man blev sänkt upprepade gånger så förlorade man till och med sin båt, så möjligheten att bli bankrutt och mer eller mindre börja om från början ekonomiskt fanns alltid bakom hörnet...

Det var just detta som gjorde spelet så spännande, att man faktiskt var tvungen att ta risker. Inget annat MMO har gett mig så starka adrealinkickar som när man flyr från pirater med sin handelsskuta, så stark skadeglädje man sänker en handelsskuta fyllt med dyrbara varor eller för att inte tala om segerruset efter att ha vunnit en strid med 6 linjeskepp på bägge sidor utan egna förluster...

"Raid-pvp-striderna" kunde bli riktigt episka också. Då gällde det att ha riktigt bra taktik och kommunikation inbördes, tänk er själv typ empire total wars sjöstrider, fast med 24 linjeskepp på bägge sidor, fast där varje kapten kontrollerar bara en båt...

Det blev många episka minnen från den första månaden man spelade det spelet. Sedan så började obalansen visa sig, det var bara en klass som var konkurranskraftig, och det blev många som exploitade buggar för att få med för många skepp i strider osv.

Jag vet inte hur spelet är nuförtiden, men jag misstänker att det är lite som EvE, att man måste spela upp sig till max-level och sedan ta sig tid att ordna en stadig ekonomi så att man kan skaffa sig ett kraftigt skepp nog för att stå emot de som har spelat längre...

Medlem

Hehe skön rubrik. Me like!


signatur

Have a good time!

Moderator | Testpilot

Rubriken surely got my attention


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

att spela detta bantat torde vara lite som att spela tetris på svartvit 1tums skärm


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Livet som pirat på pirate bay har alltid vatt gratis!

1
Skriv svar