laggit internet

Medlem
laggit internet

Jag har problem med mitt internet, sitter och lirar black ops, och helt plötsligt får ja connection interrupted i några sekunder, sedan fortsätter det. samm sak i wow och alla internetbaserade grejer, allt lägger ner i några sekunder i taget innan det fortsätter. det enda som verkar klara sig är spotify. kollade lite på network status, och det står att min IPv6 anslutning inte har access, kan det vara problemet?

Medlem

Enda anledningen Spotify klarar sig är för att det buffrar upp musiken, du hör inte musiken "live" alltså.

IPv6 behöver du inte, det är inte problemet.

Antagligen är det antingen din router som strular eller själva linan. Om du inte ansluter via Wifi d.v.s., då är det mycket mer sannolikt problemet. Du har borde dock skriva lite mer info när du ber om hjälp, då det är svårt att gissa annars.

Medlem

okej, vad behövs för info?

Medlem

Black ops har en bugg så de blir så 1-3gånger oftast när ja joinar en server, mitt internet är väldigt stabilt men får "connection lost" på black ops väldigt ofta.

Du kan ju testa att tanka familjefoton med torrents, då det är extremt många källor borde inte hastigheten bli 0kb/s sålänge du har någon typ av internet, samt är det itne dns inkopplat. om du får tippar i det skulle jag klaga på internetleverantören.
Om du inte får problemet med torrents får du skriva tillbaka här.


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem

Det låter som om du har ComHem


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

inga problem med att ladda ner, och som jag sa är problemet globalt på alla program som använder det.

Medlem

noterbart, på wow påpekar den att jag har över 2000 i ping, men allt flyter på tills det bara fryser fast och ibland dc:ar, eller så rullar allt igång igen

1
Skriv svar