Cataclysm på tisdag, hur förbereder DU dig?

Medlem
Cataclysm på tisdag, hur förbereder DU dig?

Cataclysm kommer allt närmare och på tisdag är den otroligt långa längtan över!

Hur har du förberett dig inför denna stora händelse? Förbokat spelet eller köa på natten, kanske inte planerar att köpa spelet alls?
Har du tagit ledigt från jobb/skola, planerar att sjukskriva dig, eller ska du bara ta det lugnt, spela på som vanligt och njuta av expansionen i din egen takt?

Vad ska du levla först, vad är dina förväntningar, vad ser du fram emot mest?

Själv har jag en sån jävla tur att mina sista tentor för terminen infaller drygt en vecka efter Cata-släppet så jag kommer inte kunna spela så mycket förren på jullovet, och då jävlar. En månads gibb 24/7!

Ska försöka levla i en lagom takt utan att sega mig, vill ju se alla nya instancer och 80-85 content, skaffa nytt gear osv. Den nya 1-60 upplevelsen känns som den kan vänta då jag helt klart föredrar endgame, men visst ska jag levla igenom alla nya zoner!
Har kört björn/katt druid sedan början av TBC och har inga planer på att byta. Ska bli intressant att se hur katt-dpsen fungerar på 85, om det är lika utmanande och roligt som nu eller om det är en barnlek.

Som sagt, hur förbereder DU dig?


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

endgame har aldrig varit av intresse av mig oavsett mmorpg, så den lvl 79 jag har nu den använder jag mest för att sälja ores o dyl.
Ev får jag upp den till 80 för tisdagen

Annars så jobbar jag på par alts och börjat köra igenom.
ska köra wprgen/druid sen när cata är släppt

försökte ta loremaster titeln med min max gubbe men var så uber segt så hoppade det,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Med övervägande Nonchalans. Synd att säga detta men min wow tid är över!.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Detta kan inte annat än att bli awesome!

Av det jag har sett i 4.0.3 patchen med alla nya quest/instance och dom nya omgjorda zonerna älskar jag.

Längtar så mycket och drar nog på webbhallens event i Göteborg:)

Inaktiv

När tbc släpptes så rushade jag instanser till level70 och samma deal när wotlk kom! Nu siktar jag på quest:andet beroende på hur mycket dvärgar och noams som lurkar i buskarna.
Lirar på en ganska full server så jag får nog ta min main char genom dungeons och LFG systemet.

Gällande spel köpet så har jag redan fixat en 'digital-key' så mitt accaunt är betalt och installerat för releasen. Tycker det är underbart att slippa cd / dvd skivor nu.
Ska nog bunkra upp med massor med pepsi och jordnötter inför tisdagen så att man verkligen kan njuta :P.

Vad som inte blir kul vid peak timmarna.. kö in på servern, det har redan dykt upp vid några tillfällen efter 4.0.3 releasen och då kan man få vänta 5-10min.. Vid wotlk start och tbc så var det vanligt med cirka 30minuter kö... MYCKET DRYGT! Jag hoppas blizzard har fått ordning på allt nu annars är man väl illa tvungen att nöta på udda timmar :down:.

Den här galna tjuren är redo för cata!!!
Dock blire druid som #1 men paladinen ser tuffare ut 8).

Medlem

Nu har dom äntligen sänkt xp för dungeons så man inte sabbar questandet.

Kom upp till 60 med prällen från 0 till 60 på noll röda utan större ansträngning.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Nu har dom äntligen sänkt xp för dungeons så man inte sabbar questandet.

Kom upp till 60 med prällen från 0 till 60 på noll röda utan större ansträngning.

Vad är ditt intryck av levelingsupplevelsen i nya azeroth, bra eller dålig?
Hur mycket instancer kontra quests körde du?


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

blandat , def mer quest nu än tidigare.
fördelen med att quest är ju att professions hänger på hyffsat mot om man man i princip kör lfg vilket man gjorde förut -

Nu kör man instancerna för gear inte xp i samma utsträckning ,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag förberedde mig genom att heltorska:). Jag började spela för första gången i tisdags. Ett helt nytt spel att utforska.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Ja, spelet har ju släppts nu, av butiker. Någon butik har börjat sälja Cata så nu gör vi (Gamestop) det också.

Sålde massor med exemplar till kunder idag (nej, inget skämt).

Medlem

Servrarna lär ju vara ospelbara dom första 2-3 dagarna.


signatur
Medlem

Får nog låta spelet ligga lite Mest för att man försöker skriva en C uppsats och sedan göra klart en massa deadlines innan julen kan hinnas vankas


signatur

Videomupp

1
Skriv svar