Hälften av alla Xbox Live-användare har guldkonto

Robot
Hälften av alla Xbox Live-användare har guldkonto
Moderator | Testpilot
Hälften av alla Xbox Live-användare har guldkonto

Helt okej tycker jag, rätt så billigt faktiskt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har sedan dag ett tyckt att XBL Gold varit en riktigt bra premiumtjänst som jag mer än gjärna betalar för att få använda. Kanske lite högt pris men det drabbar väl ingen fattig som man brukar säga. Risk att låta fanboy men jämför man XBL med PSN dagen då de gick online så vart ju XBL mycket mer stabilare.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv

Tycker att det borde vara gratis +1 till PSN. 600kr får man ju 3 billiga spel för.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Fan nu har ps3 blivit jävligt billigare än Xbox om man tänker sig månads konstnaderna som man måste ha på Xbox


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Ogillar att man måste prenumerera på Guld för att ens ha tillgång till multiplayer. Det borde gälla andra områden än det. Ren Microsoft idioti!

Medlem

Guld så klart


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv
Skrivet av matte89:

Tycker att det borde vara gratis +1 till PSN. 600kr får man ju 3 billiga spel för.

600 kr är en aning överdrivet.

http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/47027-microsoft-xbox_3...

Där tillexempel köper du 1 år live för 499 kr.
samma pris har dom på ONOFF och flera andra ställen.

och köper du med kreditkort så ligger vad jag minns 1 års guld live på cirka 400 kronor.


signatur

Knower of the unknown

Medlem
Skrivet av BingoBerra:
Skrivet av matte89:

Tycker att det borde vara gratis +1 till PSN. 600kr får man ju 3 billiga spel för.

600 kr är en aning överdrivet.

http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/47027-microsoft-xbox_3...

Där tillexempel köper du 1 år live för 499 kr.
samma pris har dom på ONOFF och flera andra ställen.

och köper du med kreditkort så ligger vad jag minns 1 års guld live på cirka 400 kronor.

Fortfarande himla dyrt om man jämför med PSN gratis tjänst.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Inaktiv

Ja, helt otroligt dyrt. Det är ju 400 gånger så dyrt som PSN!

Hoppa över den där extra ölen på krogen en gång i månaden så har ni som gnäller på att det är dyrt säkert råd.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Helt klart värt de ynka 300kr som jag betalade för ett år... Så länge man vet vilka sidor som är säkra att köpa ifrån nätet så tycker jag inte att 300kr för ett år är någon vidare farlig utgift.

Inaktiv

Jag kommer ihåg på min tid då det var gratis att spela online, samt att ett par banor inte kostade 15 dollar.

Medlem

Jag la ner mitt Gold konto när jag började studera på högskola. Blev för dyrt tyckte jag. (Vet inte om det är så fortfarande, men ialla fall då var man tvungen att ringa Microsofts support för att begära att man fick sitt konto överflyttat till Silver. Hoppas det går med ett vanligt knapptryck idag).

Idag känner jag att jag hellre köper spel till PS3'an, då jag slipper betala två internetavgifter för att kunna spela online.
Med Xbox måste man först betala internetavgiften till sin internetleverantör, sen ytterligare en internetavgift till Microsoft för att få spela deras spel. Ska de ha pengar för att man ska kunna spela deras spel online, då tycker jag personligen att de även ska stå för uppkopplingen.

Medlem

helt klart. köper allt Års live guld varje år som på beställning. Sedan live 360 satt igång.
Dock så senaste tiden har jag knappt suttit framför boxen, speciellt nu me cataclysm kommer ut så blir det ännu mer , men skit samma 70% av vad boxen är tycker jag handlar om Live skulle inte vilja ha en box utan live tbh.

Medlem

Därför man lirar PC helt enkelt.

Medlem

Tycker tjänsten är bra, och summan rör mig inte alls i ryggen. Dock, som någon nämnde, så är det galet att ta betalt för MP.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av amphix:

Ja, helt otroligt dyrt. Det är ju 400 gånger så dyrt som PSN!

Egentligen så blir det väl oändligt mycket dyrare än PSN, eftersom kostnaden där är 0...

Skrivet av amphix:

Hoppa över den där extra ölen på krogen en gång i månaden

Är du sjuk i huvet eller?

Medlem

Xbox Live är fortfarande enligt mig mycket bättre än PSN, sen är det inte alls så dyrt. Jämför till exempel med World of Warcraft eller andra monthly subscription-MMOs

Medlem

´Köpte mitt guld för 350kr, plocka en pantburk/dag så har du råd
Betalade en hel del mer senast jag köpte ny mus/tangentbord/headset eller RAM till min PC ^^
Tycker väl det är värt pengarna, bra onlinetjänst, grymt party/cross-game chat, fina spel på live arcade och indie games, samt så klart bäst spelupplevelse på en klar majoritet av alla multiformatsspel, online så¨väl som offline

Inaktiv

PSN har ju också premiumtjänst...

Medlem

1 år kostar 375 kr. Helt okej pris.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Tror inte det handlar om att folk har råd eller inte. För mig är det mer en principsak att behöva betala för MP om det så kostar 1kr. Om man vill spela ett MMO som kräver massa extra underhåll av utvecklarna är det en helt annan sak.

...och ge fan i min öl!

Medlem

Sen är ju faktiskt inte tjänsten så mycket bättre heller och menyerna är rent skräp blä

Medlem

snacka om dolda kostnader ...

Medlem

Jag har guld av en enda anledning, jag orkar inte ringa och säga upp de, vilket är de enda sättet. Spelar sällan online på 360n, blir mest PC och PS3. Ska väl ta mig i kragen och säga upp de, speciellt nu när MS är så stolta och spänner musklerna

Inaktiv

Att alla inte kör ps3 är ju egentligen ett dåligt betyg på ps3,
eftersom många tydligen hellre betalar för att köra på Xbox än att köra gratis på ps3.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Det är nog en bra tjänst men jag skulle fan aldrig betala en summe för att kunna spela ett spel online som jag kan spela gratis online på pc/ps3. Xbox 360 är en bra konsol men skulle aldrig betala månads kostnad för att spela t.ex. ett FPS spel, just där säger jag att Microsoft är snål och är säker att de tänker mer på pengar än på sina kunder.


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

" Med tanke på att varje prenumerant betalar 60 dollar per år för lyxversionen av tjänsten kan vi dra slutsatsen att mjukvarujätten bara under det senate året dragit in mer än 700 miljoner dollar på sina guldmedlemmar.

Om man tar med den globala marknadens skillnader mellan prissättning i olika länder i beräkningarna blir de förmodade intäkterna ännu större. Här i Sverige betalar vi till exempel cirka 600 kronor - eller med dagens kurssättning ungefär 87 dollar - för ett helårsabonnemang."

Fast många köper nog i butik och då kan man hitta betydligt billigare abonnemang.

Medlem

Mikrotransaktioner är ju populärt, då borde de gilla den här idén: inför möjlighet att betala för Gold-medlemskap för en vecka åt gången. 12 spänn per vecka (600/52, avrunda uppåt).

Det skulle vara för oss som inte spelar så ofta men ändå hinner med några dagar på raken då och då.

Det ska vara så enkelt som "Want to be a Gold member for a week? Yes/No". Då skulle de få mig som kund också.

Medlem
Skrivet av FUtech:

Tror inte det handlar om att folk har råd eller inte. För mig är det mer en principsak att behöva betala för MP om det så kostar 1kr. Om man vill spela ett MMO som kräver massa extra underhåll av utvecklarna är det en helt annan sak.

Samma här

Tycker faktiskt också att Live är rätt värdelöst för vad man får när man betalar...
Online på PC under 90-talet var bättre än vad Live är nu

Har man betalat 300kr per år för Live sen 360 släpptes så är man uppe på 1500kr

12
Skriv svar