Recettear: An Item Shop's Tale

Robot
Recettear: An Item Shop's Tale

Fallout, Fable och Final Fantasy i all ära. Men handen på hjärtat nu - när blev du senast genuint överraskad av ett rollspel? Recettear gör just det - överraskar - och smyger härmed fram som ett av årets mest spännande spelsläpp.

#recettear-an-item-shops-tale, #diablo, #recettear, #easygamestation, #carpe-fulgur


Medlem
Recettear: An Item Shop's Tale

Den var... Oväntad.

Medlem

Jag må älska detta spel, men 5av5? jag vet jag vet, det är bara ett betyg but rly? Total avsaknad av animationer, galet enformiga strider, och nämnda få ljudspår kan väll ändå inte räknas som flawless.

Det sagt, väldigt charmigt spel och har man någonsin gillat snes rpgs så är sannolikheten stor att man kommer gilla detta, tror detta är ett spel som man antingen kommer att älska eller avsky starkt.

zsm
Medlem

Recensenterna måste fan börja vara lite mer kritiska... 5/5?

Medlem

*facepalm* Men seriöst människor, ni får ju faktiskt väga in att det faktiskt inte är en fullpris titel det handlar om.

Ungefär samma med Meat boy, också värt en 5/5 om man ser det från ett annat perspektiv än att allt är svart och vit.

Medlem
Skrivet av kaealy:

*facepalm* Men seriöst människor, ni får ju faktiskt väga in att det faktiskt inte är en fullpris titel det handlar om.

Ungefär samma med Meat boy, också värt en 5/5 om man ser det från ett annat perspektiv än att allt är svart och vit.

Vad har priset med saken att göra?
Ett bra spel är ett bra spel, precis som än god rätt är en god rätt och båda är en ren smak sak.

Även så finner jag det förvånande då jag verkligen gillar spelet skarpt men det känns inte som ett helt färdigt spel. Vrid på det hur mycket du än vill så saknar det fortfarande ovanstående.

zsm
Medlem

Jag tycker inte recenssionen är tillräckligt kritisk bara, oavsett speltyp, storlek, AAA eller what have you är det väl ändå tanken med en recenssion?

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av kaealy:

*facepalm* Men seriöst människor, ni får ju faktiskt väga in att det faktiskt inte är en fullpris titel det handlar om.

Ungefär samma med Meat boy, också värt en 5/5 om man ser det från ett annat perspektiv än att allt är svart och vit.

Vad har priset med saken att göra?
Ett bra spel är ett bra spel, precis som än god rätt är en god rätt och båda är en ren smak sak.

Även så finner jag det förvånande då jag verkligen gillar spelet skarpt men det känns inte som ett helt färdigt spel. Vrid på det hur mycket du än vill så saknar det fortfarande ovanstående.

Så klart är priset en stor faktor, med ert resonemang skulle t ex inte vissa lågpris bilar få topp betyg i t ex recensioner i vissa program. Men visst får lågpris bilar det, eftersom man med att det är billigare får stå ut med lite mindre funktioner eller begränsningar här och där. Fattar inte var uppfattningen att priset inte spelar någon roll har kommit ifrån, när det tillämpas i princip i nästan alla andra områden där man sätter betyg på saker.

Är det endast till Pc? Vilka plattformar finns denna "förbisedda pärla" till?.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Phat lewt! haha skitkul.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Ah, ser ju tokroligt ut

Att det dessutom släpps helt utan DRM gör det helt klart till ett givet köp.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

WHOOT!? Vadfan är detta för spel?
Blir fan att pröva. Finns det ngt demo?


signatur

Have a good time!

Medlem

skälv har man haft det här spelet från release

Medlem
Skrivet av Brain:

WHOOT!? Vadfan är detta för spel?
Blir fan att pröva. Finns det ngt demo?

finns på steam

Medlem

Oväntat. Ångrar nu att jag inte införskaffade det under Thanksgiving-rean på Steam nyligen

Finns demo på Steam så jag ska ta och testa nu.

Medlem

Inte för o prata illa om spelet och dess fans, men jag trodde det skulle vara ett tufft spel.

Medlem

Hoppas de gör en Mac version som de gör av så många andra indiespel. Gör de det köper jag det.

Medlem

Jag skulle gett det 4/5, men det är ett riktigt bra spel, helt klart.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Jag må älska detta spel, men 5av5? jag vet jag vet, det är bara ett betyg but rly? Total avsaknad av animationer, galet enformiga strider, och nämnda få ljudspår kan väll ändå inte räknas som flawless.

Det sagt, väldigt charmigt spel och har man någonsin gillat snes rpgs så är sannolikheten stor att man kommer gilla detta, tror detta är ett spel som man antingen kommer att älska eller avsky starkt.

vrf måste det ha animationer?
ex Demon's souls 5av5, har knappt några fortfarande mästerligt spel som jag spelade senast för 10min sen ( då detta blev postat såklart )


signatur

Rwa?

Inaktiv

Släpp skiten till iPhone så kanske jag kollar upp det.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Antingen har FZ käkat åt skogen för mycker svamp, eller så har ni helt enkelt fått en riktigt fet hjärntumör.. Spelet är TOTALT värdelöst, finns inte en endaste bra sak med spelet...

Medlem

För er som hoppas på att spelet portas....

* Spelet kommer aldrig portas till någon annan plattform än Windows, ja inte ens Mac.
* Utvecklaren listad åvan är enbart översättare. De köpte en licens av ett Japanskt företag och släppte spelet, spelet i frågan kom ut redan 2007.

De egentliga utvecklarna har inte så mycket intresse att göra något annat med spelet.

Utöver det så är spelet ett mycket bra spel lätt värt 4/5 -5/5. Sådana här spel kan lät vara värda höga betyg allt handlar om spelglädje och man får också beräkna in vad de konkurrerar med.

T.ex. det här spelet går ju inte jämföra med t.ex. alla RPG på marknaden utan mot denna sorts RPG. T.ex. bra jämförelse är Harwest moon eller Atelier Iris serien.

Medlem

Mästerligt? Fan om ni gör mig besviken, köper det nämligen just nu.

Medlem

Spelade just demoversionen och jag blev aningen förtrollad. Blir nog ett köp inom väldigt kort!

Medlem

Helt klart det spel jag haft mest kul med i år, spontanköp när det först kom upp på steam dessutom.

Spelbetyg må vara skeva som fan, men det här spelet är utan tvekan värt 150 kr.

Medlem

OK, har prövat lira lite nu.
Tycker upplösningarna som fanns var hemskt låga. Inget stöd för 16:9 heller.

Striderna i början är sjukt tråkiga, bara masha en knapp. Två olika slag?

Förstår det charmiga i spelet - men dialogerna är sega, upplösningen jobbig, inte mycket detaljer, tråkig strid.. jag vet inte, kommer det bli roligare längre in i spelet? Är det värt att fortsätta?


signatur

Have a good time!

Medlem

Ett riktigt roligt spel, helt klart. Har haft det sedan release men har tyvärr bara kört ut det en gång.

Striderna kan bli lite enformiga men det är också det enda jag har emot spelet. I och för sig, om man tycker att det blir enformigt kan man alltid spela med en annan karaktär, då blir det annorlunda.

Jag håller med om att det är få ljudspår i spelet, men för mig gör det ingenting då jag tycker att musiken är så bra och passande.

Tack FZ, jag hade glömt att jag inte har "klarat av" detta spel än, dags att "fortsätta".

Medlem

Då har man testat demon och det var ju faktiskt riktigt bra. Lite tråkigt med upplösningen och ljudet men spelmekaniken är ganska så utmärkt. Blir nog ett köp så småningom om inte snarast.

Inte en femma från mig men absolut en stark fyra i betyg.

Medlem

Ett nytänkande RPG spel? Get out of here! Det måste testas!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Säger det igen, ett sånt mästerligt spel, vet inte hur länge jag har spelat det, det är så underbart

[/quote]


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

12
Skriv svar