Julklappstips till familjen

Medlem
Julklappstips till familjen

Sitter precis som många av er och klurar på lagom dyra 100-500kr julklappar till syskon, föräldrar och mor-/farföräldrar. Således tycker jag att en tråd för detta ändamål är i sin ordning.

Jag kan börja med ett tips:

- Rakapparat/trimmer för skägg och muscache.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

"Hundraåringen som gick ut genom fönstret och försvann".
förbaskat bra bok på min ära.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Till systrar o mödrar kanske tvålar, badbomber o sånt går an? Tjejen älskar sånna saker så jag vet att det finns en butikkedja som heter lush... tror jag iallafall.

Farsan ska få en ny eltandborste, och sen ska syrrans unge få kläder.

Annars kanske en nästrimmer funkar för morsan?

Medlem

Bra tips! Boken var ju dirt cheap också. 42kr på Bokus utan frakt.

Nog för att min mamma skulle behöva en nästrimmer så kanske hon inte skulle se det som positivt att jag gav henne en.

Ett annat tips är parfym till ens far. Äldra män har ofta ingen aning om hygien och än mindre om parfymer


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

MFC
Medlem

Förutom kontanter så de kan köpa vad de vill så köper jag något som faktiskt kommer gå upp i värde till släkten... mycket uppskattat! (ville göra bilden mindre men FZ.se EosCode ballade ur så ni får hålla till godo med den stora bilden...)

Vad gäller leksaker försöker jag hålla mig till saker som går att laga (trä/metall) samt saker ej gjorda i Kina om möjligt.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Whisky/whiskey är alltid nice att både få och att köpa.

MFC
Medlem
Skrivet av båtsman:

Whisky/whiskey är alltid nice att både få och att köpa.

Den glömde jag... hårdvaluta i dessa tider av -20 grader...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

1
Skriv svar