Steelseries Spectrum 5xB

Robot
Steelseries Spectrum 5xB

I min värld står företaget Steelseries för produkter som brukar vara bra eller bättre. Så döm om min förvåning när de lyckas blanda högt och lågt i samma förpackning.

#microsoft


Medlem
Steelseries Spectrum 5xB

Varför är det alltid så att så fort ett par hörlurar har en mikrofon så blir ljudet lidande och aldrig bra?

Medlem
Skrivet av Corp!:

Varför är det alltid så att så fort ett par hörlurar har en mikrofon så blir ljudet lidande och aldrig bra?

Skulle nog påstå att Steelseries Sibera V2 är tvärt om. De är helt underbara, och inbyggd mic som faktiskt är suverän, enligt mig.

Medlem
Skrivet av Corp!:

Varför är det alltid så att så fort ett par hörlurar har en mikrofon så blir ljudet lidande och aldrig bra?

Eftersom att de måste lägga ut mer pengar på microfonen samt att akustiken ändras när man har ett hål i hörlurarna.

Sedan så är det bara att titta på vilka företag som gör dem. Alla highend lurar brukar vara dyra och gjorda för personer som lyssnar på musik och inte spelar. En annan market helt enkelt.

Bästa sättet att lösa det är att köpa ett par bra lurar och sedan köpa en bra mic som man kan fästa på kabeln.

Kör med Sennheiser 650 samt en Zalman mic för 70kr som man fäster på kabeln. Vilket funkar utmärkt.

http://www.webhallen.com/hardvara/25539-zalman_mikrofon

Medlem

Den där "livemixen" finns för övrigt redan inbyggt i xboxens menyer sedan den senaste stora uppdateringen.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Inaktiv

Köpte ett par men skickade tillbaka dom direkt. Dåliga lurar och kabeln från live mixern till krysslådan glappade. Första headsetet som jag köpt från steelseries men det lär inte bli några fler.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Den här dosan som du pratar om finns att köpa lös så man slipper köpa paketet och slänga headsetet. Länk kommer här efter:

http://shop.steelseries.com/index.php/audio/steelseries-spect...


signatur

Gaming is a lifestyle!

Medlem

tror dom sa att man kunnde köpa dosan separat så man slipper dom där fula äkliga lurarna


signatur

Keyboard + Mouse or DIE!

Medlem

Om ni bara är ute efter lurar kan jag rekommendera Ace Edge SX500.
Har haft dem i en dag nu och jag är riiiktigt nöjd

Medlem

bara vänta in razers

1
Skriv svar