Donkey Kong Country Returns

Robot
Donkey Kong Country Returns

Djungelns konung är tillbaka i det första Donkey Kong Country-spelet på 15 år. FZ bjuder upp till babiandans och tar reda på om den gamla goa gorillan är en lika skön lirare som vi minns honom.

#donkey-kong-country-returns-3d, #rare, #metroid-prime, #retro-studios


Donkey Kong Country Returns

Min min min ge ge mig. Eller måste jag dra fram S-nintendot och köra DC originalé igen.

Att digga detta när ni läser artikeln är ett måste: http://www.youtube.com/watch?v=nLT1-5laF0A&feature=related

Ingen King k-roll, wtf!
8)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Hur fan kan dom gå och göra ett sånt bedrövligt misstag till en så efterlängtad titel?

Medlem

Ah jag älskar det här spelet, men Wii-skakandet är än en gång ivägen.
Nu börjar jag dock känna att jag inte har några problem med just det, men jag håller med, Classic Controller hade kunnat vara mer precis.
Tycker spelet skulle fått 4/5, det är så APKUL!

Medlem

Jag störs inte särskilt mycket alls av kontrollen och tycker den gör sitt jobb. En stark 4/5 får det utav mig.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ballong:

Hur fan kan dom gå och göra ett sånt bedrövligt misstag till en så efterlängtad titel?

Vad för misstag vill du påpeka?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Synd att de verkar ha missat kontrollerna på en sån stor titel.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Ballong:

Hur fan kan dom gå och göra ett sånt bedrövligt misstag till en så efterlängtad titel?

Vad för misstag vill du påpeka?

Läste bara recensionen och svarade i ilska.
Kontrollerna så klart, hur kan dom inte ha med classic controller till ett sånt här spel?
Och efter att ha läst recensionen, så verkar det ju som att dom har gjort en miss med kontrollerna överhuvud taget inte bara att man inte kan köra classic.

Det vill jag påpeka.

Medlem

Jag har aldrig förstått vad folk gillar med dessa spel. Kan Nintendo inte göra något nytt alls? Verkar ju inte så, Sonic så, Mario si, Donkey Kong blaha.

Medlem

För er som provat spelet, detta skakande med kontrollen.. Kan det jämföras med i NSMW när man snurrhoppar med en shake, eller i Mario Galaxy där du också delvis hoppar med en shake?

Medlem
Skrivet av Nomz:

Jag har aldrig förstått vad folk gillar med dessa spel. Kan Nintendo inte göra något nytt alls? Verkar ju inte så, Sonic så, Mario si, Donkey Kong blaha.

Vad har sonic med Nintendo och göra? Sonic var förövrigt den sämsta IP:n du kunde välja för att göra ett argument kring detta. Eftersom serien bara blev sämre och sämre ju mer de försökte förnya den och gick över i 3D.

Medlem
Skrivet av Nomz:

Kan Nintendo inte göra något nytt alls? Verkar ju inte så, Sonic så...

HAHA!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skribent
Skrivet av Nomz:

Jag har aldrig förstått vad folk gillar med dessa spel. Kan Nintendo inte göra något nytt alls? Verkar ju inte så, Sonic så, Mario si, Donkey Kong blaha.

Jadu, varför sluta göra spel som säljer bra och uppskattas av publiken?
Varför använda ett av världens mest kända varumärken för att tjäna pengar?

Ska utvecklarna sluta göra CoD bara för att testa något nytt eller sluta göra star wars spel?

Varumärken säljer och så länge Mario, Mega Man, Star Wars, Cod, WoW osv är starka varumärken kommer det göras fler spel. Dvs säkra försäljning pga varumärket eller riskera och satsa på annat och ev gå med förlust. Det är vi konsumenter som bestämmer i slutändan och så länge de starka varumärkerna säljer som smör i solsken kommer det göras uppföljare.

Bra lr anus? Inte vet jag, diskutera smak och tycke är meningslöst imo. Fast får jag välja tar jag ett Mario framför ett random plattformsspel alla dagar i veckan.

Dessutom, Nintendo göra något nytt? Vilka var först med rörelsekänslig kontroll och vilka följde efter? Just saying

(nej jag är ingen Nintendo fanboi)

Medlem
Skrivet av Sälen:

För er som provat spelet, detta skakande med kontrollen.. Kan det jämföras med i NSMW när man snurrhoppar med en shake, eller i Mario Galaxy där du också delvis hoppar med en shake?

Precis, du gör en knyck när du ska stampa i marken. Lite störande men inte så det påverkar spelet.

Medlem
Skrivet av ixon:
Skrivet av Sälen:

För er som provat spelet, detta skakande med kontrollen.. Kan det jämföras med i NSMW när man snurrhoppar med en shake, eller i Mario Galaxy där du också delvis hoppar med en shake?

Precis, du gör en knyck när du ska stampa i marken. Lite störande men inte så det påverkar spelet.

Har man spelat de andra titlarna jag nämde borde det komma helt naturligt. Kan inte nu innan jag provat förstå att det skulle vara något att störa sig på.
Spänning tills i morgon, nästan så man skulle skola och åka till webhallen direkt

Medlem

Åh, Nintendo. Du var så bra en gång i tiden. DKC och DKC2 var underbart bra spel på alla sätt och vis. Vad hände?
Wii är den sämsta och tråkigaste konsol jag någonsin testat.

Nintendo, kom tillbaka. Allt är förlåtet.

Medlem

spelar det utan problem med o fixa blås, rull grejs o stampa på marken utan problem så kontrollen är som handen i handsken..så 4/5 är betyget från mig ^^ så kontrollerna tycker jag funkar utmärkt..gäller bara o läsa på vart man trycker innan man skakar ^^ men men det beror väl på om man spelat på wii mycket eller inte kan jag tänka mig...fungerar smärt fritt med kontrollerna..men annars kick ass recension


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Jag håller med om att "skak-kontrollen" inte är perfekt men det är inte så illa som recensionen får den att verka. Jag tycker att kontrollen funkar bra och själva spelet är en fröjd för både ögat och sinnet! 5/5

Medlem

Synn att de failade nu komer det juh int att sällja nåe bra.

Medlem

Bra spel! Inte provat med nun-chuk men kan stämma in i vad andra säger om att skakfunktionen inte är helt 100. 4/5!

Medlem

Spelar man utan nunchucken tycker jag inte kontrollen är något som helst problem.

JAM
Medlem

Förstår inte vad som är problemet... Skyll inte på spaken, utan på den som sitter bakom den Plus i kanten från mig för ett co-op där man inte studsar på varandra som i New Super Mega Uber Mario Bros...


signatur

JAM .:. jamworld.se .:.

1
Skriv svar