Mitt band släpper musikvideo

Medlem
Mitt band släpper musikvideo

[http://www.youtube.com/watch?v=RmbcrAT23Pc]

[www.myspace.com/bloodforcetrauma]

Jag spelar trummor i bandet, Har existerat i lite över 1 år.

Medlem

Sångaren är hemsk, hans uttal får det att låta väldigt svenskt ibland när han sjunger och det gör att det låter lite 15åring som försöker rappa.

Nej, det här är inget jag gillar alls.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Inte dumt alls, Kul att se nya band.
Tänkte direkt Pro Pain fast lite tyngre känns det som.
Keep Up The Good Shit.

Medlem

Tänkte direkt på den här låten då jag lyssnade på din låt:

Väldigt bra


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Värdelös sångare. Annars lät det ok.

Medlem

det enda jag tänkte på när jag hörde sångaren
var eminem, med rock sound

men det låter nice. jävligt amerikanskt =p skulle nog funka bra där

Medlem

Så jävla dålig var ju inte sångaren...och jag säger samma som pippen1001 tänkte med på det med engång....och väldigt amerikanskt men bra.

Ah ni fanns på spotify med awesome.

Medlem

ser inte heller något större problem med sångaren. Thumbs up!


signatur

I'm a snake, follow me!

Gillar.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Fina riff. Låter som en nerstämd version av introt i Dream Theaters "Shattered Fortress". Hade föredragit lite mustiga skrik av sångaren, men detta funkar också. Rock on!

Medlem

Ni var ju asgrymma!

Medlem
Medlem

Riktigt härlig tunggung! Inte jättestort fan av rap-liknande sång överlag men det här gjorde det hela mycket bättre. Keep it up


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Blääärg, rapmetal e en metalgenre jag skulle vilja utrota, sorry boyos, men detta var kasst imo.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skrivet av Lowaim:

KA-KAW!

GA-GOOSH!:up:


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Helt okej musik, synd att vokallisten förstör med sina löjliga texter som gör att hela låten känns töntig.


signatur

<3

Medlem

Inte min stil men låter helt ok - uttal och löjliga texter och andra kommentarer jag läser... varför kritiserar man amatörer hårdare än etablerade artister?

Citera en begåvad lady-gaga text, liksom? Klaga på Bob Marleys uttalande osv...

Avundssjuka?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

^Hur skulle det vara relevant i diskussionen att börja klaga på etablerade artister? Vem säger att man inte sätter lika (om inte högre) kritik på artister som har slagit igenom? Om något så är det alltid hårdare kritik på artister som är etablerade.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Citera en begåvad lady-gaga text, liksom? Klaga på Bob Marleys uttalande osv...

Jag skulle säga att det är skillnad på någon som Bob Marley, som ju faktiskt hade engelska som modersmål och hade en jamaicansk accent, och ett dåligt uttal från någon som inte har engelska som modersmål. Den senare försöker antagligen tala korrekt, den förra gör det redan.

Texter finns det skit av överallt, kanske framför allt bland artister som Lady Gaga. Att påpeka detta tycker jag inte heller är särskilt konstigt.

Kritik kan förhoppningsvis göra ett band bättre. De kommer inte bli bättre om alla säger att de är bra, fastän de egentligen inte tycker det. Det enda problemet vi skulle få om folk slutade ljuga om att någon är bra är att vi skulle få färre att skratta åt när det är dags för uttagningarna till Idol.

Angående låten tråden handlar om: Inte alls min smak, så jag vet inte om jag är rätt person att komma med kritik. Men jag kan säga att videon tycks riktad mot 14-åringar, vilket inte är kritik om så är fallet, men annars kan det vara något att tänka på.

Men lycka till!

Medlem

Riktigt bra grejor!

Svårt att avgöra om produktionen var bra när det gäller en YouTube-video, men det finns potential i materialet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers

Inte min musiksmak men det låter helt klart RATM, vilket är bra. Texten "I crack your skull if I want too" går dock bort.


signatur
Medlem

Det här var riktigt bra
Skål

Inte min genre men musiken svänger och ni kan spela bra o tajt så fortsätt rocka


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Inte min smak, men kan nog komma långt. Helt normal video..


signatur

hejsanhejsanhejsan

1
Skriv svar