Så kommer Treyarch fixa Black Ops till PC

Robot
Medlem
Så kommer Treyarch fixa Black Ops till PC

Jag hatar spawnsystemet! -.-'

OML
Medlem

Spawnsystemet är riktigt uselt och jag kan tyvärr inte säga att spelet har samma beroendeframkallande effekt som MW2 hade.

Medlem

överhypat JUNK som massa recensenter såg till att folk köpte.. SKÄMS ! recesenter världen över gav det skyhöga betyg och hävdade årets spel etc... medans user scores duggade in och fetsågade det.. så.. DONT BELIVE THE HYPE.. en femhunka i skithusstolen hade varit roligare


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Too late.. BO rest in peace.

Medlem

Tack Treyarch för dedicated servers i Black Ops. Provade nyss MW2 och blev påmind om hur mycket det suger att inte ha det.

Spawnsystemet kunde varit bättre, men i vissa lägen ser jag inte att det skulle fungera oavsett hur bra den är. I FFA på en så liten map som Nuketown t.ex, så kommer folk att spawnas ovanpå varandra (ja, nästan i alla fall) när servern är full. IMHO så borde det finnas en maxgräns på 8 spelare i Nuketown - alternativt borde mappen vara större.

Tackar, jag får spelet nästa vecka, då ska det vara fixat!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag vill ha större kartor! Enda som stör mig är det sjukt små kartorna ;(.

Dom hade ju större kartor i WaW. Dags att fixa.

Moderator | Testpilot

Spelet är helt okej men alla dessa fel är faktiskt oacceptabelt, detta skulle ha kunnat varit en beta den liknande dem hade med World at war för den var också rätt kiss på sina plan. Aldrig varit med om något som har varit så här dåligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Älskar spelet iaf och jag kör med Dual Core utan problem, jag har väl bara tur.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

VARFÖR FIXAR DOM INTE EN PARTYFUNKTION?!?!?!?!?!
helt omöjligt att spela med polarna annars!

Medlem

Varenda gång ett nytt Call of Duty spel släpps så blir folk så peppade och de närmaste veckorna hör man bara hyllningar, sen händer någonting bara någon månad/er efter släppet, folk börjar hata spelet. Fantastisk vändning från folk som "dagen före" nyss älskat spelet. Väldigt rolig läsning blir det iaf det må jag då säga

Medlem

Jag har börjat vänja mig utan party funktion
Blir lite mer kamp om vem som är den bättre spelaren

De andra sakerna är dock riktigt sura :/
Satt o körde på lägre än low (cfg ändringar) och det blev fortfarande fps drop ända tills jag tog bort cfg filen och bara ändrade upplösning xD Då rulla det nästan på som en pärlande å
Önskar dock att de kunde fixa alla buggar och bättra på spawn systemet o kanske slänga in ett par större banor med ett par flaskhalsar ^^

Vore bäst om de hade haft en CB i ca 1-2 månader och släppe spelet nån månad senare.

Medlem

För mycket för sent säger jag , det har varit små fix hela tiden och man har kollat på folks twitter inom Treyarch har dom lekt runt och lirat på xbox hela tiden ...
Vill ha pengarna tillbaka eller dlc gratis

Medlem
Skrivet av Elzior:

För mycket för sent säger jag , det har varit små fix hela tiden och man har kollat på folks twitter inom Treyarch har dom lekt runt och lirat på xbox hela tiden ...
Vill ha pengarna tillbaka eller dlc gratis

Det är mycket folk vill som är orealistiskt. Det var inte ens en månad sen som spelet släpptes och du ska tjata om kompensation för vadå? Ditt inte ens 30 dagars "lidande"?

Hade det varit så att Treyarch inte planerade att släppa någon fix på alla problemen, då hade det kanske varit läge att kräva ersättning. Men inte i det här fallet Ner med fötterna på jorden.

Medlem

Att de inte fixar en party-funktion gör tyvärr att spelet aldrig kommer att kunna mäta sig med MW2. Förstår inte varför servrarna ska envisas med att stänga av byta-lag funktionen heller. Ren smörja. Kan ju aldrig lira med polarna längre.

Medlem

Som flera andra har nämnt kommer spelet alltid att suga så länge man inte kan spela som ett party.

Medlem

Jag är glad iaf att dom kommer lägga till /connect och /reconnect kommandot.. hoppas dom fixar lagget dock, jag laggar sönder fortfarande o jag har quadcore :s

Medlem

Av alla jag frågat så säger samtliga "undvik!". Buggfest 2k. 2-kärniga cpu's? De flesta kör väl 4 kärnor i dagsläget... Grafiken ser ut som skräp också. Nä det blir BC2 fortsättningsvis. Lär dröja innan det kommer ett bra fps i mp.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Låter som det va en bra idé att skippa detta spel


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Newplayerpro:

Jag hatar spawnsystemet! -.-'

Håller med! Spawnsen suger, Fixa auto balansering och fixa så man kan byta lag så man kan hamna med sina kompisar! Och ta bort nuke town eller förstora den! Annars så är de ett kul spel men som sagt de har lite och fixa med...


signatur

"Har du köpt den, Har en lastbil kört den"

Moderator | Testpilot

Förstår inte riktigt heller hur dem har lyckats med detta. Nu är jag inte så inbiten i hur många spel som haft massa problem i början (BC2 var bara skräp ett tag, still skräp imo) WaW hade lite problem men det spelet hade också en jävla beta.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Kan något berätta om Spawn-systemet? Vad är felet?

Medlem

Jag vill ha tillbaks min prestige och rank som blev resettad pga av att ostabila serverar man blir disconnectade ifrån resettar ALLT. Dock har jag mina 2 preset-klasser kvar, iof kvarstår problemet att jag inte kan köpa vapen, perks eller något annat när jag nådde korrekt level igen. 70 speltimmar rakt ner i sjön, klanen har börjat med MoH istället, man får väl pröva...


signatur

"You look like you need a monkey."

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Av alla jag frågat så säger samtliga "undvik!". Buggfest 2k. 2-kärniga cpu's? De flesta kör väl 4 kärnor i dagsläget... Grafiken ser ut som skräp också. Nä det blir BC2 fortsättningsvis. Lär dröja innan det kommer ett bra fps i mp.

Nästa bra fps i mp = BF3

Medlem

Funkar faktiskt bra med:
E6850
3 GB RAM
Geforce 8800 GTX
XP

Så länge jag inte har för mycket skräp igång i bakgrunden så får jag faktiskt mer än nog med FPS, och så länge jag undviker att springa ut i områden som är allt för öppna, men det passar min spelstil att inte springa runt som en huvudlös kyckling.

Folk hatar spawn-systemet därför att det kan spawna fiender alldeles för nära dig i dagsläget.
Till exempel: Du lämnar ett känt "spawnområde" och så fort du har hunnit runt ett hörn så spawnar en eller flera fiender där. Inte så roligt att ha folk spawnande alldeles precis bakom en när man tror att där man spawnat är någorlunda säkert, vilket det borde vara. Ibland kan du spawna, en fiende spawna, en teammate till dig spawna, sedan ett gäng fiender. Det är en aning trasigt.

Medlem

Detta är vad MW2 skulle ha varit. Kanon spel! Flyter på bra med min monsterdator:

Nätagg 550W
AMD Phenom X4 945 (3ghz quadcore)
4 gb ram
Win 7 home premium
ASUS Geforce GTX 470 1280mb

Mycket bra spel! Bara lite slumpmässiga "fps drops", men det lär dom fixa snart.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

<3 Kärlek <3

Medlem

Fint spel men mycket bra de fixar spawn systemet, det är totalt värdelöst i vissa tillfällen. Ladda shaders under loading blir också underbart, finns inget inget mer irriterande än pop-up texture/areor som med UE3-motorn!

Medlem

Spelar inte det förrän de gjort så man kan byta lag så att jag kan spela med mina polare.(samma lag som dem varje runda dvs)

12
Skriv svar