Svensk musik rockar

Skägg.
10 Chambers
Svensk musik rockar

När jag växte upp såg jag svensk musik som något töntigt. Allt var Carola och Peter Lemarc i mina öron medan jag avgudade The Prodigy och allt som inte var blågult. Någonstans hände dock något, helt plötsligt var mp3-spelaren fylld av toner som skapats inom landets gränser. Det började nog med Kent, fortsatte med Lasse Winnerbäck och idag är jag helt tagen av vågen av unga artister som sköljt över P3 det senaste året.

Låtar som Meet a Bear, Gubben i Lådan, White Light Moment, Buffalo Blues får mig att höja oförskämt mycket på radion. Den senare är kanske mest otippad men det är ett sånt jävla sväng i den. Sen har jag precis hittat, lika sent som alltid, Slagsmålsklubben. Underbara bitpop-toner. Det finns inte tillräckligt med tid i livet för att lyssna på all bra musik som skapas. Inte ens om man skippar importen.

#blogg


signatur
Svensk musik rockar

Buffalo Blues var överaskande.
inte mycket för svensk musik eftersom jag förknippar det med just Carola och idol.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Håller med om att Buffalo Blues var ett intressant spår. Tackar för tipset!


signatur

/MJ

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Tove var dagens överraskning. Tackar!

Medlem

Buffalo Blues är inte riktigt min slags musik, då är Britta Persson mer åt mitt håll. Daniel Adams-Ray och Oscar Linnros har en del bra låtar på sina skivor också, det komiska där är att dom gick var sin väg på grund av att dom ville göra olika musik. Och så kommer skivorna ut och dom är rätt lika varandra
Toves skiva är faktiskt en riktigt tight debutskiva och inte gör den sämre att dom bästa låtarna på den har hon skrivit själv.


signatur

Din musiksmak gränsar till avant garde, men det är inte helt fel, för ibland är det skönt med något annorlunda, för "annorlunda" kan ibland vara riktigt bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers

Den är riktigt rebellisk! Allt på public service-radio är så jävla alt!


signatur
Medlem

Svensk Dödsmetal "rockar". Har alltid gjort, kommer alltid att göra!


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

1
Skriv svar