Förbeställning av Cataclysm, och Blizzards storhetsvansinne (?)

Medlem
Förbeställning av Cataclysm, och Blizzards storhetsvansinne (?)

Hej.

Har förbeställt TBC och WOTLK från webhallen. Och det har kommit en dag före release varje gång så att man kunde spela 1 minut över 12 då världen öppnats.
Tänkte att det skulle bli samma sak den här gången.
Men, spelet kom inte! Så bara av ren nyfikenhet så ringde jag till webhallen.

Dom sa då, att dom hade fått strikta order av Blizzard att dom inte fick skicka spelet så att det kom fram en dag innan release dagen.

Så, vad kan man då dra för slutsatser av det här? Har dom tappat skallen helt nu och fått storhetsvansinne? Har pengarna stigit dom åt skallen?
Kan de vara så enkelt att dom vill att deras digitala utgåva av Cataclysm ska få ensamrätt att säljas så man kan spela 1 minut över 12?

Är väl inte så konstig affärsidé men hallå.

Medlem

Det är ju bra mystiskt för igår kunde jag se flera som reggat cata collectors edition (achivment för pet)...

Medlem

Instämmer att det är märkligt, då produkten är helt värdelös om inte servrarna tillåter användandet. Samt att man förmodligen redan patchat in allt nytt content ändå.

De vill säkert främja jippon där folk köar i timmar till affärerna, det skapar rubriker i media(oslagbar marknadsföring).

Medlem

Märkligt, fick mitt från maxfps förra torsdagen!

Medlem
Skrivet av Spiff:

Det är ju bra mystiskt för igår kunde jag se flera som reggat cata collectors edition (achivment för pet)...

Skrivet av highspeed:

Märkligt, fick mitt från maxfps förra torsdagen!

Flera butiker hann skicka ut sina spel innan denna order kom från Blizzard, exempelvis sålde Gamestop Cataclysm i lördags. Man behövde inte ens ha förbeställt.

Som vanligt vill Blizzard tjäna pengar och ser helst att folk köper den digitala versionen, suck...


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

får mitt imorgon , personligen så kvittar det om jag får det idag eller imorgon.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tvi. Men det kommer vara så råpackat så det kommer inte vara så kul i början endå.

Medlem

Själv får jag mitt imorgon för att webhallen inte vet om att det tar en dag extra att skicka till norrland.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

Dålig ursäkt, klart dom vet men det är som vanligt dom skyller alltid på posten.

Likadant med spelbutiken, vid nått tilfälle jag förbokade och så stog det att jag skulle få det ett specifitk datum , men när jag inte fick det och frågade dom så skyllde dom på posten.

Tycker butiker gott kan säga att ifall det skickas där eller där så tar det en dag extra, ska inte jag som kund behöva hålla koll på.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Achronos:

Flera butiker hann skicka ut sina spel innan denna order kom från Blizzard, exempelvis sålde Gamestop Cataclysm i lördags. Man behövde inte ens ha förbeställt.

Som vanligt vill Blizzard tjäna pengar och ser helst att folk köper den digitala versionen, suck...

Nej, där har du fel.

Blizzard sa aldrig att det var okej för andra butiker att börja sälja spelet i förtid. Det var en butik som började sälja innan (kommer inte ihåg vilken) och detta uppmärksammade vi på Gamestop och kontaktade vårat HQ som beslutade (utan att ha tagit kontakt med blizzard) att sälja spelet också.

Detta gjorde Blizzard riktigt förbannade och kontaktade oss och krävde att vi slutade sälja spelet senare under dagen (lördagen). Vilket resulterade att kunder fick ett sms dagen därpå att ignorera det tidigare sms:et om att Cata hade släppts i förtid.

Så Webhallen gör snarare rätt för sig i att inte släppa det iväg så att kunder får det dagen innan, det är så Blizzard har bestämt det, inte Webhallen.

Medlem

Plockade upp det för 149 på elgiganten, 100 kronor billagre än Blizzard säljer det. Det får vara nog med att jag ger dom 125 kr i månaden. Jag tänker inte köpa 100 kronor dyrare utan fodral, även om pengarna i det fallet går direkt till dom.

Men ja, det handlar nästan garanterat om att de vill sälja extra utgåvor via sin internet tjänst. Vet att ett flertal av personerna jag känner som spelar köpte det via internet för att ha det direkt.

Medlem

Med tanke på att blizzard har skickat till en massa leverantörer så finns det inget lurt någonstans.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Fick mitt ex ifrån webhallen precis och nu blir det lir!

1
Skriv svar