Nya Tomb Raider utannonserat

Robot
Nya Tomb Raider utannonserat

Square Enix har slutligen utannonserat nästa äventyr med Lara Croft döpt kort och gott till Tomb Raider.


Medlem
Nya Tomb Raider utannonserat

Ja jag blev då iaf glad

Medlem

Längtar. Är exakt ett såna här spel som jag älskar. Mer utforskande och överlevnad, mindre hjärndöd action som t.ex Vanquish.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Bra jämförelse med Vanquish och Tomb Raider. Du förväntade väl inget tredjeperspektivt"pussel"äventyrsspel i Vanquish eller hur? Ungefär som att hata fotbollsspel och sport men sedan går och handlar FIFA2011.


signatur

i7 2600K(2011)/GTX 1080/ACER Predator Z35 | PS4 | PS3 | Wii | PS2 | SNES | GB | NES

Medlem

Toppen! Hoppas det blir en härlig blandning av äventyr, utforskande, bröst och action.

Medlem

Låter lovande. Men vi som kan vår Tomb Raider vet ju att Laras ursprung som äventyrare började med att hon som enda överlevande från ett kraschade flygplan i Himalaya lyckades ta sig oskadd hem genom de strapatsfulla ogästvänliga bergen, och att det var den händelsen som formade henne och fick henne att gå från aristokratisk överklassflicka till äventyrlig arkeolog.

Att då börja skriva om hennes bakgrund och lägga till nån strandsatt Lara på en öde ö känns fel. Men kan säkert bli ett fantastiskt spel. Redan det att man visar en skadad och blodig Lara med ett sargat ansikte i fokus istället för en tuff hjältinna som posar med en urringning och perfekt utseende lovar gott. Hoppas man sätter spelet och storyn i centrum på samma sätt genom hela äventyret.

Medlem

Då får dem fan i mig se till att göra ett bättre jobb än PS3 versionen av Underworld.

Det ser väldigt bra ut, men stundtals blir frameraten seg, inte så att det blir ospelbart, men irriterande.

Medlem
Skrivet av spazer:

Bra jämförelse med Vanquish och Tomb Raider. Du förväntade väl inget tredjeperspektivt"pussel"äventyrsspel i Vanquish eller hur? Ungefär som att hata fotbollsspel och sport men sedan går och handlar FIFA2011.

haha ja. Jag förväntade mig nog mer av Vanquish. Trodde det skulle vara lite mer ala RE4 eftersom Shinji Mikami har stått bakom spelet. Fast jag blev grymt besviken. För mer hjärndöd action går nog inte att hitta i spelform

Har ju just spelat och klarat Majin and the Forsaken Kingdom vilket jag älskade. Önskar det fanns mer sånna spel. Så jag hoppas nya Tomb Raider kan leverera.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

öde ö* ska det nog stå i texten
Låter som det där horror-themed Tomb Raider som det ryktades om för ett tag sen

Medlem

Lär bli värdelöst.

Medlem

Det låter som Modesty Blaise, hon ser ut som Modesty Blaise, och jag gillar det
Istället för en vandrande realdoll/sexikon så ser hon ut som en krigarkvinna, spelet har tydligen en hel del potential

Medlem

gillar starkt och hoppas glömma den förra tomb raiders besvikelse... de där strategispelet elr va det va :S bakom flötet när de gäller tomb raider.
längtar oerhört nu men sörjer lite för olikheten mellan kvuinnan på bilden och tomb raider

Medlem

Varför ser Lara ut som en indianflicka?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Så jäkla trött på alla dessa reboots och deras idiotiska namngivning på spel!

Spontana exempel (finns MASSOR men jag kommer bara på dessa just nu):

Need For Speed 3: Hot Pursuit
Need For Speed: Hot Pursuit 2
Need For Speed: Hot Pursuit

1997: Turok: Dinosaur Hunter
1997-2002: 5 andra Turok-spel med olika nummer och undertitlar
2008: Turok

Och då ska vi inte ens tala om AvP-spelen!
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Alien_and_Predator_games
Räkna hur många spel som bara heter just "Aliens vs. Predator" (vissa med Aliens iofs).

Så vad kommer nya Lara-spelet att heta då?
Tomb Raider...

EXAKT samma sak som orginalet från -96.
Dumma dumma samhälle...

Medlem
Medlem

of course i'll try this. om lara är med så räcker det för mig!

Inaktiv
Skrivet av MrMadMan:

Så jäkla trött på alla dessa reboots...

Reboot är Hollywoods och speltillverkarnas nya buzzword, de tror att de ökar försäljningen av en uppföljare om de kallar den för "reboot".

1
Skriv svar