Spännande tekniksnack med The Witcher 2-folket

Robot
Medlem
Spännande tekniksnack med The Witcher 2-folket

Ganska nice tbh.
Väldigt bra att de har tagit in delar från andra håll så att de har mer tid att finslipa spelet istället för att skapa motorn helt o hållet

Treyarch misslyckades dock med finslipandet >.>

Medlem

gött iriterande att dom snaka polska..


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Ja jo... Lite jobbigt att de snackade polska, men .. oh well, fanns ju subs

Däremot var in-game bilderna rätt fucking najs, särskillt snubben med eldsprutande munn. Det gillade man!

Medlem

Spelar det någon roll ifall de talar Polska? Ni kan ju läsa, väl

Medlem

lääängtar!

Medlem

Såg typ tio gånger snyggare ut än ettan

Och angående "PC-exklusiva titlar"... finns inget sådant begrepp eftersom det inte finns någon som betalar utvecklare för att utveckla spel till PC.

Inaktiv

Någon som har lust att förklara vad det är som är rollspel med det här?

Låst vid en karaktär. Är väl lika mycket rollspel som half-life.

Mycket bra av utvecklarna att släppa modverktyg senare. Sådant uppskattas.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Inaktiv
Skrivet av Troublegum:

Någon som har lust att förklara vad det är som är rollspel med det här?

Låst vid en karaktär. Är väl lika mycket rollspel som half-life.

Mycket bra av utvecklarna att släppa modverktyg senare. Sådant uppskattas.

Tja det är ju baserat på en bok serie så det går ju inte att kasta runt huvudkaraktären hursomhelst. Sen så kan ju "rollspel" ett väldigt löst ord. Men half-life har inte en lvl-up funktion, gordan kan inte välja bland hundratals dialoger och hans story är ofta liner utan side-quests ;D


signatur

The definition of insanity?

Inaktiv
Skrivet av Troublegum:

Någon som har lust att förklara vad det är som är rollspel med det här?

Låst vid en karaktär. Är väl lika mycket rollspel som half-life.

Mycket bra av utvecklarna att släppa modverktyg senare. Sådant uppskattas.

Jag hoppas du skämtar ? Det är inte att skapa en egen karaktär som gör det till ett rollspel ett bevis på det är planescape torment, Mass effect 1 och 2, visst du kan ändra utseende på gubben i mass effect men du är fast vid shepard eller vad han heter.

att kunna göra val för sin karaktär i dialoger men även ute i världen(tex döda någon eller kanske rädda den personen istället) det är vad som för många definierar ett rollspel.

Även en stark historia är väldigt viktig.

Fast i och försig din avatar ser ut att vara hämtad från Oblivion och då kan man ju inte förvänta sig så mycket.


signatur

The true worth of a man, is not measured by what he does for himself, but what he does for someone else.

Inaktiv
Skrivet av Flower power(Isak):
Skrivet av Troublegum:

Någon som har lust att förklara vad det är som är rollspel med det här?

Låst vid en karaktär. Är väl lika mycket rollspel som half-life.

Mycket bra av utvecklarna att släppa modverktyg senare. Sådant uppskattas.

Jag hoppas du skämtar ? Det är inte att skapa en egen karaktär som gör det till ett rollspel ett bevis på det är planescape torment, Mass effect 1 och 2, visst du kan ändra utseende på gubben i mass effect men du är fast vid shepard eller vad han heter.

att kunna göra val för sin karaktär i dialoger men även ute i världen(tex döda någon eller kanske rädda den personen istället) det är vad som för många definierar ett rollspel.

Även en stark historia är väldigt viktig.

Fast i och försig din avatar ser ut att vara hämtad från Oblivion och då kan man ju inte förvänta sig så mycket.

Jag trodde nästan ditt svar var ett skämt då det reciterar i stort sett ett förutsägbart svar jag föreställde mig sekunderna efter att jag skickat mitt inlägg. Nu svarar väl någon mass effekt-kille som lirat xbox och förvånats över att ett spel har en bra story och flera möjliga val i dialoger.

Jag ser att dessa spel gärna lånar element från rollspel för att ge ett djup men det gör det inte till ett rollspel utan mer en slags hybrid.
Bra hybrider enligt mig är Thief-spelen. GTA har vissa element med. Höll nästan på att glömma FPS-RPG S.T.A.L.K.E.R.

Om inte genren Äventyr varit synonym med peka klicka/lösa gåtor hade jag gärna kallat sådana spel för samma sak. Äventyrs-RPG kan vara något kanske..

Angående Oblivion så kan jag meddela att jag har 12 GB moddar installerat. Vanilla-Oblivion är som bortblåst. Det är inte xbox-blivion. Har hus, fru, egen skapad unik karaktär, husdjur och har inte ens rört mainstoryn under alla speltimmar. Fan definitionen av rollspel.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Inaktiv
Skrivet av Troublegum:
Skrivet av Flower power(Isak):
Skrivet av Troublegum:

Någon som har lust att förklara vad det är som är rollspel med det här?

Låst vid en karaktär. Är väl lika mycket rollspel som half-life.

Mycket bra av utvecklarna att släppa modverktyg senare. Sådant uppskattas.

Jag hoppas du skämtar ? Det är inte att skapa en egen karaktär som gör det till ett rollspel ett bevis på det är planescape torment, Mass effect 1 och 2, visst du kan ändra utseende på gubben i mass effect men du är fast vid shepard eller vad han heter.

att kunna göra val för sin karaktär i dialoger men även ute i världen(tex döda någon eller kanske rädda den personen istället) det är vad som för många definierar ett rollspel.

Även en stark historia är väldigt viktig.

Fast i och försig din avatar ser ut att vara hämtad från Oblivion och då kan man ju inte förvänta sig så mycket.

Jag trodde nästan ditt svar var ett skämt då det reciterar i stort sett ett förutsägbart svar jag föreställde mig sekunderna efter att jag skickat mitt inlägg. Nu svarar väl någon mass effekt-kille som lirat xbox och förvånats över att ett spel har en bra story och flera möjliga val i dialoger.

Jag ser att dessa spel gärna lånar element från rollspel för att ge ett djup men det gör det inte till ett rollspel utan mer en slags hybrid.
Bra hybrider enligt mig är Thief-spelen. GTA har vissa element med. Höll nästan på att glömma FPS-RPG S.T.A.L.K.E.R.

Om inte genren Äventyr varit synonym med peka klicka/lösa gåtor hade jag gärna kallat sådana spel för samma sak. Äventyrs-RPG kan vara något kanske..

Angående Oblivion så kan jag meddela att jag har 12 GB moddar installerat. Vanilla-Oblivion är som bortblåst. Det är inte xbox-blivion. Har hus, fru, egen skapad unik karaktär, husdjur och har inte ens rört mainstoryn under alla speltimmar. Fan definitionen av rollspel.

Intressant att du inte svarade på planescape torment, anser du inte att det är ett rollspel eller ?, Sen visst GTA 4 har med några få moment som ändrar storyn men hur ofta får du göra ett val som påverkar storyn i GTA ? 2-4 gånger ?(jag har inte självspelat GTA 4 särskilt mycket utan mest sett på när min bror spelat, så kan ha missat något)

Du tycker förstås inte heller att Gothic spelen är RPGS ? där kan man ju inte heller välja utseende eller namn på din karaktär, I alpha protocol kunde du heller inte välja hur din karaktär ser ut men men, det är väll inte heller ett rollspel.

förövrigt om du gillar freeroam RPGS så borde du spela Arcanum.


signatur

The true worth of a man, is not measured by what he does for himself, but what he does for someone else.

Inaktiv
Skrivet av Flower power(Isak):
Skrivet av Troublegum:
Skrivet av Flower power(Isak):
Skrivet av Troublegum:

Någon som har lust att förklara vad det är som är rollspel med det här?

Låst vid en karaktär. Är väl lika mycket rollspel som half-life.

Mycket bra av utvecklarna att släppa modverktyg senare. Sådant uppskattas.

Jag hoppas du skämtar ? Det är inte att skapa en egen karaktär som gör det till ett rollspel ett bevis på det är planescape torment, Mass effect 1 och 2, visst du kan ändra utseende på gubben i mass effect men du är fast vid shepard eller vad han heter.

att kunna göra val för sin karaktär i dialoger men även ute i världen(tex döda någon eller kanske rädda den personen istället) det är vad som för många definierar ett rollspel.

Även en stark historia är väldigt viktig.

Fast i och försig din avatar ser ut att vara hämtad från Oblivion och då kan man ju inte förvänta sig så mycket.

Jag trodde nästan ditt svar var ett skämt då det reciterar i stort sett ett förutsägbart svar jag föreställde mig sekunderna efter att jag skickat mitt inlägg. Nu svarar väl någon mass effekt-kille som lirat xbox och förvånats över att ett spel har en bra story och flera möjliga val i dialoger.

Jag ser att dessa spel gärna lånar element från rollspel för att ge ett djup men det gör det inte till ett rollspel utan mer en slags hybrid.
Bra hybrider enligt mig är Thief-spelen. GTA har vissa element med. Höll nästan på att glömma FPS-RPG S.T.A.L.K.E.R.

Om inte genren Äventyr varit synonym med peka klicka/lösa gåtor hade jag gärna kallat sådana spel för samma sak. Äventyrs-RPG kan vara något kanske..

Angående Oblivion så kan jag meddela att jag har 12 GB moddar installerat. Vanilla-Oblivion är som bortblåst. Det är inte xbox-blivion. Har hus, fru, egen skapad unik karaktär, husdjur och har inte ens rört mainstoryn under alla speltimmar. Fan definitionen av rollspel.

Intressant att du inte svarade på planescape torment, anser du inte att det är ett rollspel eller ?, Sen visst GTA 4 har med några få moment som ändrar storyn men hur ofta får du göra ett val som påverkar storyn i GTA ? 2-4 gånger ?(jag har inte självspelat GTA 4 särskilt mycket utan mest sett på när min bror spelat, så kan ha missat något)

Du tycker förstås inte heller att Gothic spelen är RPGS ? där kan man ju inte heller välja utseende eller namn på din karaktär, I alpha protocol kunde du heller inte välja hur din karaktär ser ut men men, det är väll inte heller ett rollspel.

förövrigt om du gillar freeroam RPGS så borde du spela Arcanum.

Jag har tyvärr inte testat Planescape. Jag tror anledningen var att jag var så fast i Fallout 2 så länge och om jag inte missminner mig så var det tyvärr ett spel där man var tvungen att spela flera karaktärer.

Jag gillar inte micromanagement i RPG, det känns schizofrent. Det känns som ett RTS och det det enda jag gillat var Dawn of war 2. Tyvärr har jag gått miste om bra spelupplevelser bara för att man envisas med att tvinga in flera karaktärer. Dragon age, neverwinter nigths 2, Dungeon Siege 2, Baldurs Gate, Mass effect etc.

Det sista hade riktigt bra story men ändå kändes det som ett räls-rpg där man leds i korridorer utan att kunna ta avstickare därför att det saknas en sandbox (en öppen värld) vars enda kursriktning för vagnen styrs av ett flertal möjliga dialogalternativ. Sidequesten är generiska avstickare, ungefär som man tar en korv på stationen under ett tågbyte.

För min del är det absolut viktigaste i ett RPG att skapa en unik karaktär. Det är ett gott tecken att ett sådan väsenskilt spel som exempelvis Black Ops har tagit upp mindre delar av identitetsskapande. Skulle Gothic inte haft fast karaktär hade jag lätt spelat det. Annars har det bra sidor men ändock enligt min mening inte ett fullvärdigt RPG. Det är ett RPG men ett sämre sådant.

Arcanum har jag lirat. Det var kul på den tiden.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

1
Skriv svar