eak
Medlem
bf:bc2

Det crashar datorn för min kompis hela tiden.
Själv har jag märkt att kills inte registreras och folk som får HS och det sprutar blod ifrån dör inte och massa sådana lagg grejjer.
Ammobox förstår jag mig inte på man måste gå fram och tilbaka på dom ilband för att få någon ammo och grejjer.
Köpte spelet i fredags. Har snart låst upp all assult gear. Käns som det är svårare att träffa med 4x rödpunkts siktet än med det vanliga standard siktet på det andra assult riflet, Något med lagg och zoom eller?. XM8 eller vad det heter.

Medlem

Att det Krashar för din kompis kan jag tyvärr inte hjälpa med då jag spelar/spelade det på xbox, men Battlefield serien e väl inte direkt känd för att vara jättestabil på datorer som inte e riktiga monster. (var mycket grafik och ljudproblem back in the day då bf:1942 var hett )

Att träffar inte registreras men ändå visar kills hos dig är en kombination av lagg och usla hitboxar på PC (den kan registrera träff hos dig, men på servern så missar du och det är det som räknas)

Ammoboxar ska bara vara att sitta på om dom inte glider iväg för en sluttning vill säga. Det tar dock ganska lång tid att fylla fullt med ammo, det e inte instapickup, det kanske är det du märkt av då du måste gå fram och tillbaka.

Att det känns som det är svårare att träffa med 4x siktet beror på att rekylen blir betydligt mer påtaglig då det zoomar in, det tar även längre tid att ADS:a (Aiming Down (the) Sights) fördelen är att du kan plocka folk på längre avstånd, lär dig bara skjuta 2-3 skottsalvor.

Vanligt rödpunktssikte är bra annars, det är snabb ADS och det påverkas inte av rekylen som ett 4x, samt att man slipper få så mycket av synfältet blokerat av ironsights.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Zymac har svarat på det mesta här, tänkte bara lägga till ett par grejer.

Att din kompis dator kraschar när han spelar BFBC2 lär inte direkt ha med spelet att göra. Antagligen är det drivrutiner/hårdvara som är problemet. Att ett program i säg får datorn att starta om (bluescreen eller annat) händer i princip aldrig. Kan vara allt från drivrutiner som fått fnatt till för för liten nätdel eller söndrigt minne. Allt är mer sannolikt än att det har något med spelet i säg att göra.

Ammoboxarna i spelet har jag aldrig sett nån problem med... det enda jag kan tänka mig att du stött på är att det tar en stund att få ammo ibland. Detta beror på att du får ammo i en viss följd. Först primär ammo, sen sekundär, pistol ammo och slutligen granater.

Har du spenderat ett magasin primär och till exempel ett magasin med pistol ammunition tar det alltså längre tid att få granater då dom fylls på först.

eak
Medlem

Uppenbarligen är det battlefield som hänger datorn då den aldrig hängt sig innan enda gång mer än när han spelat det i multiplayer, hans bror fick samma bekymmer på sin dator också men inte i samma utsträckning.
Inget annat spel hänger datorn.

Jag har märkt att mitt spel hänger sig någon gång ibland så jag hammnar på skrivbordet istället, skönt nog inte att hela datorn låser sig.

problemet är att vissa gånger man spelar så tar det någon sekund att fylla på ett nytt maagg/handgranat. andra gånger så kan det ta 10sekunder innan man lyckas få dendär handgranaten/magasinet. Jag har förstått att man bara kan få ett magg åt gången men ibland verkar det inte funka liksom. (oftast)
Att ha en serverkod som registrerar en träff på spelarens skärm pga prediction är inte okej. Träffar bör registreras på servern och bara visas på bekräftelse. Skott bör avfiras client side (för att få känna ett flyt) men själva träffarna ska bara registreras efter bekräftelse från server. Omöjligt att känna av laggen annars.

Jag testade rödpunkts siktet det var någon bugg med det. fick den röda pricken uppe i högra hörnet av skrämen ständigt på en laggig server.

Tycker det är en skandal att dom släppt detta spel. Sökte lite på nätet att spelet hänger datorer för folk verkar vara välldigt vanligt förekommande. framförallt om 50% av de av mina vänner som köpt spelet har problem med att det låser datorerna för dom.

Vi spelar inte precis på skit datorer någon av oss heller.

Medlem

Testa de vanliga åtgärderna, avinstallera och installera på nytt drivrutiner. Kan hjälpa i många fall, annars råder jag dig att läsa runt på Bad Company 2's officiella forum, där säkert många andra haft samma problem som dig och möjligtvis hittat lösningar.

eak
Medlem

Kompisen som det låser datorn efter 20-30min spelande han har testat allt möjligt. Det han inte gjort än är att avaktivera ljudet i bios som verkar vara det vanligaste problemet. Men ändå spelet har varit ute i 9månader dom borde ju klara av att göra en patch som fixxar bekymmret med det ljudchip som typ sitter i säkert 90% av alla moderkort.
Den andra killen fick avaktivera sin usb minnes kort läsare.
Helt absurda buggar som borde fixxas av dice. Det förstör ju spelet undra hur mångam issnöjda kunder dom har igentligen efter detta spelet.

Jag antar att BC2 till pc är annledningen att dom inte släppt 1943 till pc. Låg tillockmed en extra tillägs manual om problem med kracher i spel kartongen! där dom säger uppdatera dina drivrutiner om du upplever kracher. Dom skyller ju bort problemet på andra. Men faktum är att ingen av oss har dessa bekymmer med något annat spel vi spelar. Aja jag hoppas det löser sig iallafall. Man vill ju kunna spela ett i övrigt roligt spel med sina vänner.

Medlem

Eak, vad jag menar när jag säger att det inte är spelet som hänger datorn är bara att det inte är spelet i säg som orsakar detta.

Att spelet påverkar någon drivrutin etc. på ett felaktigt sätt är fullt möjligt. Dock så borde detta gå att fixa genom att uppgradera drivrutiner. Många som haft liknande problem med BC2 har fått det fixat genom att byta drivrutiner.

Du säger att din kompis testat allt det vanliga, jag antar att det betyder nya drivrutiner på grafik, ljud, moderkort, nätverk? Samt att han har kört Memtest86 och kanske till och med Prime95 en stund (nån timmar iaf) för att kolla så att datorn verkligen är stabil? Inte fel att börja med det för att vara 100% säker på att burken fungerar som den ska.

Man ska aldrig anta "datorn har aldrig gjort det innan, måste vara program X". Det är bäst att dubbelkolla allt.

Att spelet är en buggig röra är det ingen som förnekar... vid release var det till och med bra mycket värre än vad det är nu. Dice verkar ha ovanan att släppa halvfärdiga spel, en tradition dom uppehållet sen BF1942.

eak
Medlem

Nu har det börjar hänga crasha på min dator hela tyiden också.
3gånger på en timme nu.
skickar mig till skrivbordet eller låser sig med vit bild.
Turligt nog så kår det att få fram task manager på min dator att döda processen med.

min compis fick presis resetta sin dator.

Jag kan ju lätt med gott samvete skylla allt på spelet då det uppenbarligen är där felet ligger även om det skulle vara fel någon annan stanns om så många datorer har samma problem borde dom kringått det. Dom borde upptäckt dessa stora bekymmer tidigt i utvecklingen.nu är vi 70% som har bekymmer med spelet av de som köpt det.

SKANDAL

Medlem
Skrivet av eak:

nu är vi 70% som har bekymmer med spelet av de som köpt det.

SKANDAL

70% av dig och dina kompisar ja. Av all i dom communities där jag kommer som har detta spel så är det nu ingen som har strul mera. Nej, förresten en är det. Av ca 100 personer.
Du/dina vänner får ju försöka se vad som är den gemensamma nämnare för era datorer och sikta in er på det.

URK
Medlem
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av eak:

nu är vi 70% som har bekymmer med spelet av de som köpt det.

SKANDAL

70% av dig och dina kompisar ja. Av all i dom communities där jag kommer som har detta spel så är det nu ingen som har strul mera. Nej, förresten en är det. Av ca 100 personer.
Du/dina vänner får ju försöka se vad som är den gemensamma nämnare för era datorer och sikta in er på det.

jag har ett spel som strular och det är bc2 igenom att jag inte får kontakt med servern gång på gång.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av URK:
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av eak:

nu är vi 70% som har bekymmer med spelet av de som köpt det.

SKANDAL

70% av dig och dina kompisar ja. Av all i dom communities där jag kommer som har detta spel så är det nu ingen som har strul mera. Nej, förresten en är det. Av ca 100 personer.
Du/dina vänner får ju försöka se vad som är den gemensamma nämnare för era datorer och sikta in er på det.

jag har ett spel som strular och det är bc2 igenom att jag inte får kontakt med servern gång på gång.

Verkligen märkligt att de fortfarande inte fixat connection problems till spelet än.
Det har ju för fan funnits ute i över ett halvår och är en storsäljare, nyligen tog de ju sig tid att fixa chatboxen.

Det har säkert satt samma stackars kodare på det här spelet som de gjorde med BF2, skandal av DICE.

För övrigt så är ju allting i frostbite motorn efter!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

För övrigt så är ju allting i frostbite motorn efter!

Efter vad?

Medlem
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av Tommy_h:

För övrigt så är ju allting i frostbite motorn efter!

Efter vad?

Oj det här hade jag missat, jag menar att hela motorn är laggig. Spränger du en vägg så smäller bomben först och en halv sekund senare sprängs väggen, likadant när man skjuter en gubbe, förmodligen därför man skjuta ihjäl varann samtidigt


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Fast att två kan skjuta varan är väl inget konstigt? Jag har inte intryck av att det laggar med explosioner heller, utan att man smäller en bomb och sen raser väggen långsamt. Helt normalt väl?

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Fast att två kan skjuta varan är väl inget konstigt? Jag har inte intryck av att det laggar med explosioner heller, utan att man smäller en bomb och sen raser väggen långsamt. Helt normalt väl?

Jo men väggar och sånt rasar ju inte, de sprängs ju istället efter man sprängt dom(förutom vid destruction). En halv sekund kanske är och ta i men tillräckligt för att man ska se det.

Jo att man skjuta ihjäl varann är ju inte otroligt men här så hinner du ju skjuta flera skott i huvudet på någon men ändå hinner den få iväg ett skott i ditt huvud, känns inte som att det är något som skulle funka i verkligheten..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av MMLazarus:

Fast att två kan skjuta varan är väl inget konstigt? Jag har inte intryck av att det laggar med explosioner heller, utan att man smäller en bomb och sen raser väggen långsamt. Helt normalt väl?

Jo men väggar och sånt rasar ju inte, de sprängs ju istället efter man sprängt dom(förutom vid destruction). En halv sekund kanske är och ta i men tillräckligt för att man ska se det.

Jo att man skjuta ihjäl varann är ju inte otroligt men här så hinner du ju skjuta flera skott i huvudet på någon men ändå hinner den få iväg ett skott i ditt huvud, känns inte som att det är något som skulle funka i verkligheten..

Haha, det händer fan hela tiden
Och sen det där med väggar som sprängs efter några sekunder. Om ett hus håller på att braka så hör man det inifrån huset, Man springer då fort som fan ut ur huset och när man är 10 meter därifrån faller huset ihop och man dör endå. Helt skumt när man är 10 meter utanför ?

Medlem

Hatar EA nu. Om de ska göra spel så gör så att det funkar! Nu kan folk ens inte komma in på Bad Company 2 online servern. Kasst jävla spel. Vill ha pengarna tillbaka.

Battlefield 1942 och BF2 är de bästa i serien! punKt

Medlem
Skrivet av Kottsson:

Hatar EA nu. Om de ska göra spel så gör så att det funkar! Nu kan folk ens inte komma in på Bad Company 2 online servern. Kasst jävla spel. Vill ha pengarna tillbaka.

Battlefield 1942 och BF2 är de bästa i serien! punKt

Missat att de utför service på servrarna idag?

1
Skriv svar