Marknadsexpert: “Den bärbara konsolmarknaden dör ut”

Robot
Marknadsexpert: “Den bärbara konsolmarknaden dör ut”
Medlem
Marknadsexpert: “Den bärbara konsolmarknaden dör ut”

Förvånar mig inte direkt
Enda portabla spel "konsol" jag har haft var GameBoy Advance
De borde ha slutat vid den :/

Medlem

Det är ju inte direkt konstigt att DS-fösäljningen gått ner, med tanke på att Nintendo precis visat upp en ny konsol. Och det är ju inte direkt samma Tetris man får på sin DS och sin iPhone.

Medlem

Håller med, sen jag skaffa smartphone spelar jag nästan aldrig på min psp och skärmen är ju lika stor och bättre upplösning ändå. Spelen är ju superbilliga på android så det kommer verkligen gå om tror jag till slut.

Medlem

Jag tror faktiskt på honom Dock så är jag ganska säker att så länge det släpps Pokémon till den så kommer det fortfarande sälja miljoner.

Medlem

Kommer de dö ut så är det tack vare att priset på spelen är så otroligt överdrivna, 499 kr för ett DS spel? Kom igen, det är på gränsen till sinnessjukt.

Medlem

DS/PSP-spelen är dyra. Det ser jag som enda anledningen till att spela mobilspel istället. En del spel passar tryckskärm bra, men utan någon form av styrkors på mobilerna så känns det väldigt begränsande att spela på dem.

Medlem

Marknadsexpert? Efterbliven snarare. Få av hans förutspåelser några alls har någonsin blivit sanna. Pacther och kotick skulle passa fint ihop, gärna i en liten stuga på månen utan någon kontakt med någon överhuvudtaget.

Medlem

Snälla skriv inte mer om den här idioten. Aldrig hört honom komma med något vettigt. "Branschens" störsa clown utan tvekan

Inaktiv

Sen kommer konsolmarknaden också dö efter att bärbara gått under. Det är därför de drar ut så länge på nästa generation, för de vet att det bara kan gå neråt nu.

Medlem

Blir väll mer integrerat i smartphones. Juica upp de lite mer så o fixa nån form av kontroller addon.


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem

.___.
Err...
PSP2 verkar kunna köra både Android spel och speciellt utvecklade Playstation spel vilket jag tror blir till en stor fördel. Faktum är att jag aldrig ens tänkt tanken på att den bärbara marknaden skulle dö ut. Om något skulle vara en stor faktor i en sådan händelse skulle det vara idiotiska uttalanden som dessa. Minns att det var en liten kommentar som fick broadway på fall. :-/


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Är inte Pachter samma snubbe som sa “I have long been baffled as to why RTS games don’t work on consoles. I think it is partly because of the nature of the gameplay, it’s single-player and it’s turn-based."?

Med andra ord kan han inte ett skit om dator- och tv-spel.

Inaktiv
Skrivet av Oktagon:

DS/PSP-spelen är dyra. Det ser jag som enda anledningen till att spela mobilspel istället. En del spel passar tryckskärm bra, men utan någon form av styrkors på mobilerna så känns det väldigt begränsande att spela på dem.

Nej, ett styrkors behövs verkligen inte så länge mobilens touch screen är bra. Vilket den är på samtliga iPhones/iPod Touch-modeller samt iPad i alla fall. Kan inte tala så mycket för Android-lurarnas touch screen dock.

Sen huruvida Pachter har rätt eller inte går väl att diskutera men faktum är att App Store innebär en enorm potential för utvecklare. Så varför utveckla spel till PSP och DS om det finns en mer attraktiv marknad för iPhones, iPod Touch och iPad? För att inte tala om lättillgängligheten som App Store erbjuder ur distributionsaspekt.

Vill Sony och Nintendo hänga med Apple på den bärbara marknaden så får dom tänka om. Utveckla en ny bärbar konsol för all del men släpp spelen digitalt för en bråkdel av det dom vill ha för spelen idagsläget och det kanske börjar hända saker.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Anledningen till att Ds säljs mindre är ju för att alla väntar på 3Ds. Sen vad väljer han för spelexempel? Tetris skulle man kunna spela på en grafminiräknare för bövelen.

Medlem

Med grafik motsvarande den på PS2 och tom snyggare än så, så är de ju inte så konstigt att mobiler slår ut bärbara konsoler. Mobil är ju något som dom flesta bär på, och varför bära på mer än man behöver? Och som man sa i artikeln, spelen på NDS och PSP är på tok för dyra jämfört med spelen till iPhone och Android. Nintendo och Sony måste in med fler funktioner om dom vill fortsätta sälja bärbara konsoler. Telefon-funktion och MP3 är nästan ett måste med dagens konkurrens.

Som vissa här påpekat så suger Pachter hårda bullar.
Jag tror då 3DS:en kommer bli lika eller mer poppis än DS, och kommer hålla uppe den bärbara marknaden fram till nästa bärbara Nintendo-konsol - vare sig PSP2 blir en hit eller inte. Mina two cents.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem

Och det här har ni tagit från Bonus Round?

Medlem

PSP 2 lär ju vara mer eller mindre dödfödd, 3DS däremot lär krossa.
Den har långt bättre batteritid, långt bättre spel, fler spel, högre kvalité, co-op och online, och framförallt glasögonfri 3D. Något som väldigt få mobiler erbjuder, och inga produkter från Apple
Dessutom har Nintendo MArio, Wario, Donkey kong, plattformsperfektion oavsett format. Och just ja, de kör inte bara med touch utan har riktigt kontroller också
Efter att ha lirat lite på en mobil inser man snabbt hur handikappad man blir av de3 usla kontrollerna

Inaktiv

Spelen kostar för mycket.. folk kör Angry Birds, en massa hoppspel på Iphone, HTC som kostar 5 kronor.'
Måste ett spel kosta 500 kronor? Ja till 360,ps3 och PC...

Medlem

"Ungarna"?

Hur bra koll har han? Hur många gånger har spådomar om konsolindustrin varit fel? Den här "experten" kan dra tycker jag...

1
Skriv svar