Microsoft: PS Home inte mer än ett chattrum

Robot
Microsoft: PS Home inte mer än ett chattrum

Sonys konkurrent ser inte poängen med företagets Playstation Home-tjänst.

#microsoft, #sony


Medlem
Microsoft: PS Home inte mer än ett chattrum

Jag är mer för PS3 än krysslådan, fast här håller jag med. Tycker inte HOME tillför någonting.


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Inaktiv

Kan knappast kalla Home ett chatrum, för varje gång jag varit i Home så har det till 90% varit tyskar, fransmän, spanjorer memmera, och inte en jäkel kan engelska,
typ 1 gång i veckan råkade man på nån svensk eller engelsktalande person.

Så det sög rejält, däremot är det rätt så trivsamt att bowla, flyga flygplan medmera,
fast det hade helt klart mer kul om man råkat på mer svenskar eller engelsmän, jänkare träffade jag aldrig på.
Hatar dessa tyskar, och speciellt snorkiga fransmän, fyfanken.


signatur

Knower of the unknown

MFZ
Medlem

det är ju iaf gratis till skillnad från WoW som har en månadskostnad (appropå chatrum dvs).


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Jag tycker det är konstigt. När PS3-ägare klagar på sin konsol så brukar det alltid handla om onlinelösningarna. Men det säger sig själv att om man spelar gratis så blir det inte lika bra.

Medlem

Med de "spel" som finns i home så är det nog mer än ett chattrum men det är ju inte så att home startas lika ofta som regelrätta spel.
Trevligt med trailers och annat i det, material kring spel osv... MS kör väl bara sin vanliga pryl när det inte är de som står bakom något....

Medlem
Skrivet av BingoBerra:

Kan knappast kalla Home ett chatrum, för varje gång jag varit i Home så har det till 90% varit tyskar, fransmän, spanjorer memmera, och inte en jäkel kan engelska,
typ 1 gång i veckan råkade man på nån svensk eller engelsktalande person.

Så det sög rejält, däremot är det rätt så trivsamt att bowla, flyga flygplan medmera,
fast det hade helt klart mer kul om man råkat på mer svenskar eller engelsmän, jänkare träffade jag aldrig på.
Hatar dessa tyskar, och speciellt snorkiga fransmän, fyfanken.

Kan inte annat än hålla med. Tyskar tror alla kan deras språk...

Medlem

Jag gillar inte kexbox men dom har verkligen rätt har ps home är ett stort fail...

Skrivet av BingoBerra:

Kan knappast kalla Home ett chatrum, för varje gång jag varit i Home så har det till 90% varit tyskar, fransmän, spanjorer memmera, och inte en jäkel kan engelska,
typ 1 gång i veckan råkade man på nån svensk eller engelsktalande person.

Så det sög rejält, däremot är det rätt så trivsamt att bowla, flyga flygplan medmera,
fast det hade helt klart mer kul om man råkat på mer svenskar eller engelsmän, jänkare träffade jag aldrig på.
Hatar dessa tyskar, och speciellt snorkiga fransmän, fyfanken.

Du har inte träffat på några jänkare eftersom Home är regionsindelat, helt enkelt.
... Och jag älskar snorkiga fransmän, de gör världen till en mer underhållande plats att leva i =>


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem

Håller med. Home suger. Har varit inne 2ggr och jag har haft min PS3 sen release. Gått in och dansat och varit allmänt störig och sen loggat ut.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Jag tycker det är konstigt. När PS3-ägare klagar på sin konsol så brukar det alltid handla om onlinelösningarna. Men det säger sig själv att om man spelar gratis så blir det inte lika bra.

Aa för Sony är ju så fattiga och behöver varje penning dem kan få

Medlem
Skrivet av Augustus:

Jag tycker det är konstigt. När PS3-ägare klagar på sin konsol så brukar det alltid handla om onlinelösningarna. Men det säger sig själv att om man spelar gratis så blir det inte lika bra.

Tycker inte alls det säger sig själv... Sony borde kunna leverera något bättre än vad de gör.

Verkar precis som dom är livrädda för att kopiera vad MS gör dock, något som jag inte förstår alls. Istället för lägga pengar på saker som Home borde dom rakt av göra Live för PS3.

Medlem

tycker HOME är värdelöst det händer ju inte att man startar det när det bara är en massa random tyskar och sen finns det inte mkt att göra där annars.

och det behöver inte vara sämre för det är gratis PC är gratis och minst 10ggr bättre än både PS3 och Xbox360 på nästa all fronter


signatur

Keyboard + Mouse or DIE!

Medlem

Kom tillbaka när ni har något eget, Microsoft. Kan dock hålla med om att de är ett snyggt chattrum och inget mer än så, men de kan vara bra att stå på egna ben innan man fäller en konkurrent.

Inaktiv

Xbox Live är så mycket bättre än PSN och Home tillsammans. Folk klagar på att det kostar?
Äger ett Playstation 3 för att kolla på blu-ray men har aldrig varit inne i Home. Har aldrig sett det heller.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Xbox Live är så mycket bättre än PSN och Home tillsammans. Folk klagar på att det kostar?
Äger ett Playstation 3 för att kolla på blu-ray men har aldrig varit inne i Home. Har aldrig sett det heller.

Hur kan du då vara så säker på att det är bättre om du inte testat det?

Medlem

tavener, det där är som att fråga en religiös fanatiker om dennes gud.
Det finns inget utrymme för tvivel hos de sanna troende

Förstår inte riktigt vad folk klagar på när det gäller onlinespelande dock, om jag ska leta fel så hittar jag eg. bara ett som stör på riktigt: ingen cross-game chat(vettig hantering av voip-delen)

Medlem

Jag kan inte säga att jag använt Home särskilt flitigt men jag kan säga att de perioderna jag spenderade där har jag i princip alla goda minnen från. Någon gång kom "Jesus", en annan gång började folk dansa på rad vid torget, en annan gång låtsades jag vara tjej och förförde en norrman (tyckte fan synd om stackarn sen dock), en annan gång satte jag mig och spelade ett gott parti schack där. Det är ett riktigt gott tillskott i Playstation Network enligt mig, det fullfyller definitivt sitt syfte.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Mahone:

Kom tillbaka när ni har något eget, Microsoft. Kan dock hålla med om att de är ett snyggt chattrum och inget mer än så, men de kan vara bra att stå på egna ben innan man fäller en konkurrent.

De har live. De behöver inget mer.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Det måste dock påpekas att den Europeiska versionen av Home är helt värdelös i jämförelse med den amerikanska. Som det är nu så är det inget vidare skoj att logga in på home. Precis som det är nämnt ovan så är det bara en massa tyskar och fransmän som tror att deras språk är världsspråk.

Och vilken överraskning att duschkillen hyllar sitt älskade Xbox, det har aldrig hänt förut...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Och vilken överraskning att duschkillen hyllar sitt älskade Xbox, det har aldrig hänt förut...

Hahaha

Medlem

har inte spenderat många timmar i home, så det är inget jag tar i försvar.
men MS kommer ju från ett gånget år av flera stora misslyckanden så kanske borde de torka rent kring sitt eget skithus innan de klagar på andras.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Vad fan är home?

Medlem

lite som wow.. ett knippe nötter som står o glor


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Äsch, dom är bara avis.

Medlem

Om jag hade haft valet att välja endast engelskspråkig eller svenskspråkiga med"spelare" i HOME så hade det kanske varit något. Men precis som de flesta andra så verkar de enda som är online vara Tyskar, fransmän och spanjorer.

Samma sak är det online, fast då är det massa polacker och andra öststatare som inte har vett att snacka engelska även fast de kan det.

Medlem

Meh Home, vem bryr sig. Spelar bara riktiga spel online och jag skulle verkligen inte betala för det som man måste göra på Xboxen.

Medlem

Tyckte det var rätt trevligt att man i Home kunde besöka Sonys E3 monter detta året som skulle vara en kopia av den riktiga montern.

Medlem

jag gillar inte home, btw jag har ett ps3


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Medlem

"Xbox Live är så mycket bättre än PSN och Home tillsammans. Folk klagar på att det kostar?"

Men fortsätt att ge dina, eller vänta.. dina föräldrars, surt värvade pengar till Microsoft om det gör dig lycklig. Spexboxare är som Äpplefanatiker.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

12
Skriv svar