Hälften av alla Xbox Live-användare har guldkonto

Medlem

Det är ju oerhört stor skillnad mellan PSN och Xbox Live. PSN har ju knappt några som helst vänner-funktioner, medans Xbox Live har oerhört mycket.
Sen om det är värt pengarna eller inte, man kan ju fråga sig hur mycket det hela kostar att driva varje år. Eller om dom plockar ut en stor jäkla vinst ur det hela.

Medlem

Microsoft bara mjölkar sina kunder på pengar. Som alltid.
Varför ska man ens behöva betala för att spela online på xbox för? Så sjukt jävla dåligt. När näst intill allt redan är mycket bättre på PC än konsol, förutom bilspel som är bättre på handkontroll. Bara för att ladda ner ett jäfla DEMO! så måste man skaffa Microsoft points för att ens kunna spela det, vad i helvete? Är dem helt jefla wetarded? På PC kan man också ladda ner allt detta gratis, till och med ett par småsaker som nya banor till ett spel är så löjligt det kan bli att betala för det, det gör man inte på PC, iaf inte BC2, finns andra med.

Medlem
Skrivet av biggeking:

På PC kan man också ladda ner allt detta gratis, till och med ett par småsaker som nya banor till ett spel är så löjligt det kan bli att betala för det, det gör man inte på PC, iaf inte BC2, finns andra med.

Nya bc2 banor är gratis till 360 också, så länge man är VIP medlem vilket man är ifall man köpt spelet från butik. Och det gäller väl även ps3 också... Enda som kostar till just bc2 är vietnam, vilket jag antar kostar till pc också...

Medlem
Skrivet av Posuic:
Skrivet av biggeking:

På PC kan man också ladda ner allt detta gratis, till och med ett par småsaker som nya banor till ett spel är så löjligt det kan bli att betala för det, det gör man inte på PC, iaf inte BC2, finns andra med.

Nya bc2 banor är gratis till 360 också, så länge man är VIP medlem vilket man är ifall man köpt spelet från butik. Och det gäller väl även ps3 också... Enda som kostar till just bc2 är vietnam, vilket jag antar kostar till pc också...

Var ett exempel, trodde det stämde men inte, men Gears of War är jag hundra på, riktigt stört att man ska betala för ett par banor.

Medlem
Skrivet av Posuic:
Skrivet av biggeking:

På PC kan man också ladda ner allt detta gratis, till och med ett par småsaker som nya banor till ett spel är så löjligt det kan bli att betala för det, det gör man inte på PC, iaf inte BC2, finns andra med.

Nya bc2 banor är gratis till 360 också, så länge man är VIP medlem vilket man är ifall man köpt spelet från butik. Och det gäller väl även ps3 också... Enda som kostar till just bc2 är vietnam, vilket jag antar kostar till pc också...

Var ett exempel, trodde det stämde men inte, men Gears of War är jag hundra på, riktigt stört att man ska betala för ett par banor.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Helt okej tycker jag, rätt så billigt faktiskt.

Är du seriös?

för de 70kr/månaden får man inte mycket av microsoft. Du får så du kan röstchatta med många och ladda ner spel och spela med andra. Men spelservrarna står spelföretaget för och inte ms. Man får knappt något av ms och ändå tar de 70kr och dyra dlc. de borde sänka både månadskostnaden och priser på arcad och demand. Inte rimligt att betala 299 eller 399kr för ett spel du kan köpa för 99 i butiken.

Dessutom får vi färre tjänster än usa och övriga länder.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Lätt värt pengarna om man spelar online på riktigt.

12
Skriv svar