Gran Turismo 5 - nu trasigare än någonsin!

Robot
Gran Turismo 5 - nu trasigare än någonsin!

Senaste patchen inför möjligheten att trasa sönder dina vrålåk ordentligt.

#gran-turismo-5


Medlem
Gran Turismo 5 - nu trasigare än någonsin!

Tycker de ska fokusera på att göra fler standard till premium eller göra nya premium bilar.
Dock uppskattas det här starkt och framförallt det är gratis

Medlem

Dags å' patcha rå!

Medlem

har inte hunnit testa själv än men enligt tidiga uttalanden verkar det endast gälla online.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Jaha så det var det patchen gjorde, blev lite konfunderad när jag kom in för fort i en kurva, gled in i väggen och såg att några varningslampor började lysa upp. Men ett trevligt tillskott till ett redan sjukt grymt spel även om detta lovades vid release. Som Fuskobot sa så vore det kul om fler standard bilar blev premium och lite fler Volvo-modeller hade inte skadat.

Medlem
Skrivet av Soulless:

har inte hunnit testa själv än men enligt tidiga uttalanden verkar det endast gälla online.

Har inte spelat spelet, men vad jag förstår så spelar man offline, så har man en "rank", desto mer den ökar desto mer skador kan bilarna ha.

Medlem

Jag blev rädd då jag läste rubriken. Trodde spelet hade börjat crasha som patchen efter cod Black Ops


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem
Skrivet av Gottn:

Jag blev rädd då jag läste rubriken. Trodde spelet hade börjat crasha som patchen efter cod Black Ops

Haha hjärtstillestånd på mig med ett tag!!! Kul att dom patchar in detta nu... Samma som alla andra "icke-helt-klara" spel! SLUTA SLÄPP HALVA SPEL TACK!

Medlem
Skrivet av Gottn:

Jag blev rädd då jag läste rubriken. Trodde spelet hade börjat crasha som patchen efter cod Black Ops

Du är inte den enda Rikigt rädd och orolig blev man

Medlem

oj trodde det handlade om en patch som förstörde spelet


signatur

Rwa?

Inaktiv

Vad menas med Premium? Måste man betala?

Avstängd

Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiice, I guess.

Showerguy: Premium är extra detaljerade bilar.

Medlem

Märker ingen skillnad alls...

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av Soulless:

har inte hunnit testa själv än men enligt tidiga uttalanden verkar det endast gälla online.

Har inte spelat spelet, men vad jag förstår så spelar man offline, så har man en "rank", desto mer den ökar desto mer skador kan bilarna ha.

Mjo jag har ju spelat spelet en hel del men inte med denna nyaste patch

Jo man har en rank i singleplayer men hurvida skademodeller framhävs mer och mer ju högre rank man har kan jag inte yttra mig om, och på nätet verkar folk vara kluvna. Vissa påstår det bestämt, och att vid lvl40 totalkvaddas bilarna...men ingen har lyckats uppvisa en film då detta faktist stämmer.

Men denna patch tillsätter åtminståne mekanisk skada, men tydligen bara när man spelar online, offline kan man fortsätta krocka sig fram till seger :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Men va i h... det är ju bara online

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av Soulless:

har inte hunnit testa själv än men enligt tidiga uttalanden verkar det endast gälla online.

Har inte spelat spelet, men vad jag förstår så spelar man offline, så har man en "rank", desto mer den ökar desto mer skador kan bilarna ha.

Det verkar bara vara en myt enligt Yamauchi eller någon annan GT-snubbe.

Jag kan dock inte bekräfta något av påståenderna då jag inte krashat tillräckligt.
Skademodelleringen bryr jag mig iallafall inte ett dugg om.

EDIT: En på Gamereactor säger också att det "låses upp".

Medlem

Hade ju inga förhoppningar men.. Och givetvis kommer jag fortfarande inte åt några servrar.. >_< Verkar bara vara jag och typ 10 pers till som fortfarande har det problemet.. Testade till och med att sätta DMZ i routern till PS3:an, ingen skillnad. -_-

Medlem
Skrivet av showerguy:

Vad menas med Premium? Måste man betala?

Premium-bilarna är gratis och följer med spelet. Dom har mycke mer detaljer än standard-bilarna. Dom är i stort sätt identiska med dom riktiga bilarna. Mer polygons, detaljerad cockpit (standard har ingen cockpit view). Standard-bilarna är i stort sätt bara importerade modeller från GT4 med lite nyare shaders.

Ish
Medlem
Skrivet av Fuskobot:

Tycker de ska fokusera på att göra fler standard till premium eller göra nya premium bilar.
Dock uppskattas det här starkt och framförallt det är gratis

De kommer aldrig att göra om standard till premium, fast det hade vart nice.
Lotus Carlton *dregla*


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Soulless:

Men denna patch tillsätter åtminståne mekanisk skada, men tydligen bara när man spelar online, offline kan man fortsätta krocka sig fram till seger :/

Min Stingray fick bucklor i fronten och sned kofångare efter några krockar - i offline. Så det gäller både offline och online.

Medlem
Skrivet av RazorShard:
Skrivet av Soulless:

Men denna patch tillsätter åtminståne mekanisk skada, men tydligen bara när man spelar online, offline kan man fortsätta krocka sig fram till seger :/

Min Stingray fick bucklor i fronten och sned kofångare efter några krockar - i offline. Så det gäller både offline och online.

Det är visual damage bara.

Mechanical finns bara online.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Siken:
Skrivet av Soulless:

har inte hunnit testa själv än men enligt tidiga uttalanden verkar det endast gälla online.

Har inte spelat spelet, men vad jag förstår så spelar man offline, så har man en "rank", desto mer den ökar desto mer skador kan bilarna ha.

Det verkar bara vara en myt enligt Yamauchi eller någon annan GT-snubbe.

Jag kan dock inte bekräfta något av påståenderna då jag inte krashat tillräckligt.
Skademodelleringen bryr jag mig iallafall inte ett dugg om.

EDIT: En på Gamereactor säger också att det "låses upp".

Har själv testat med ett annat PSN konto. Det är bara en myt. En som jag gick på helt och hållet.

Medlem

Tror jag måste införskaffa mig ett PS3 och GT5 nu. ;o


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

köttar offline bara tills man har lite feta bilar utöver sin springare McLaren på nästan 700 pollar folk har klagat på standardbilarnas utseende, men vem vill köra runt i en gammal mazda när man kan snabbt och enkelt få tag i en fet jävel? vinner ju knappast ett race i expert med en trimmad mazda på 400 hästar...

Medlem
Skrivet av delli:

köttar offline bara tills man har lite feta bilar utöver sin springare McLaren på nästan 700 pollar folk har klagat på standardbilarnas utseende, men vem vill köra runt i en gammal mazda när man kan snabbt och enkelt få tag i en fet jävel? vinner ju knappast ett race i expert med en trimmad mazda på 400 hästar...

Folk kanske vill köra lite med såna bilar som man kanske kan köra på riktigt också och inte bara superbilar? Det ska ju ändå vara en simulator och då är det nice att få tokköra med en likadan bil som man har på riktigt och man vill ju självklart sitta inne i bilen när man kör den då.

Inaktiv

Bra med patchar!

Medlem

Lite dåligt att dom inte har med vad patchen gör i infomenyn i spelet, där står typ bara "kontrollera att du har 1.03 annars behöver du uppdatera spelet".
Antar dock att om man har kommit så långt att man kan läsa den infon så har man nog internet i kopplat och har då fått upp rutan om att det har släppts en patch när man startade spelet (undantaget dom som har igång spelet 24/7 då). =D

Bara jag som har svårt att hitta pickups?
Hittade igår äntligen en Dodge Hemi pickup på begagnatmarknaden, så nu är det bara in och ta det sista rejset på beginner som krävde en pickup ikväll.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av a10388:
Skrivet av Gottn:

Jag blev rädd då jag läste rubriken. Trodde spelet hade börjat crasha som patchen efter cod Black Ops

Haha hjärtstillestånd på mig med ett tag!!! Kul att dom patchar in detta nu... Samma som alla andra "icke-helt-klara" spel! SLUTA SLÄPP HALVA SPEL TACK!

I det här fallet tycker jag faktiskt att det är OK att patchen kommer nån vecka efter spelet.... spelet kom ju faktiskt innan jul motsatt vad alla trodde

Medlem
Skrivet av delli:

köttar offline bara tills man har lite feta bilar utöver sin springare McLaren på nästan 700 pollar folk har klagat på standardbilarnas utseende, men vem vill köra runt i en gammal mazda när man kan snabbt och enkelt få tag i en fet jävel? vinner ju knappast ett race i expert med en trimmad mazda på 400 hästar...

Bugatti Veyron kommer bara i standardutförande... Där är en hel drös med bilar i standardformat som borde varit premium egentligen.

Medlem

Synd att dom inte patchade till AI i offline, dom är ju ohyggligt dåliga och dumma.
Sen undrar jag varför vissa bilar är så dyra "att lämna in på service" i jämförelse andra bilar.
Kompisen fick en bonuskod när han köpte sitt spel, man fick en NSX Stealth nånting. Den kostar 500 oavsett hur sliten den är. Igår fick vi tag på en hillclimb bil Suzuki Escudo, Iscudi eller vad den nu hette. Den kostar en halv mille att serva, det är ju löjligt !

Kan väl förstå att vissa bilar kan vara lite dyrare att servra, men man ska ju ha råd och tävla med bilen mer än en gång tycker jag.


signatur

- Wiiga -

12
Skriv svar